ویژگی‌های جدیدی برای مایکروسافت اج مبتنی‌ بر کرومیوم در راه هستند

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۹، دسته‌ی جدیدی از ویژگی‌ها را برای مرورگر جدید مبتنی‌بر کرومیوم مایکروسافت اج رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت برای پیشرفت مرورگر مایکروسافت اج نقشه‌های بزرگی در سر می‌پروراند؛ ازاین‌رو در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۹، ویژگی‌های تازه‌ای برای مرورگر جدیدی خود معرفی کرد. نخستین و شاید بزرگ‌ترین ویژگی جدید مایکروسافت اج، اضافه‌شدنِ حالتِ جدیدی با عنوان IE Mode (حالت اینترنت اکسپلورر) است که به کسب‌و‌کار‌ها اجازه می‌دهد وب‌سایت‌های قدیمی را ازطریق موتور رندرینگ اینترنت اکسپلورر بارگذاری کنند. باتوجه‌به‌ درون‌سازی این قابلیت در مایکروسافت اج، انتظار می‌رود در آینده، نیاز کسب‌و‌کار‌ها به استفاده از مرورگر قدیمی ردموندی‌ها برای بارگذاری وب‌سایت‌های قدیمی بهره‌مند از استاندارد‌های منسوخ کمتر شود.

جو بلفیوری در گفت‌وگو با وب‌سایت ورج اعلام کرد:

کاری که از‌ این‌ طریق قصد انجامش را داریم، ارائه تجربه‌ای کاملا یکپارچه است.

در‌حال‌حاضر، نسخه‌ی فعلی مایکروسافت اج، اینترنت اکسپلورر ۱۱ را روی ویندوز ۱۰ اجرا می‌کند؛ نسخه‌ای که تعامل درستی با وب‌سایت‌های مدرن ندارد. حال به‌لطف قابلیت جدید IE Mode، همه‌چیز درون مرورگر اج اتفاق خواهد افتاد و به‌جز ظاهر‌شدن لوگو کوچک اینترنت اکسپلورر در نوار آدرس مایکروسافت اج، نمی‌توان تفاوتی در نحوه‌ی اجرا و بارگذاری وب‌سایت‌ها متوجه شد.

مایکروسافت اج / IE Mode

قابلیت مذکور منحصرا برای کسب‌وکار‌ها طراحی شده است. بلفیوری باور دارد ازطریق IE Mode، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند از جابه‌جایی مداوم بین گوگل‌کروم و اینترنت اکسپلورر رها شوند؛ زیرا هر دو این مرورگرها اکنون درون مایکروسافت اجِ جدید درون‌سازی شده‌اند.

بلفیوری گفت: 

مرورگر جدیدی برای شما داریم که به‌صورت منظم به‌روزرسانی دریافت می‌کند و چه روی ویندوز ۷ و چه روی مک به‌راحتی اجرا می‌شود. افزون‌بر‌این، اجازه می‌دهد صفحه‌ی New Tab را شخصی‌سازی کنید و از قابلیت‌های مایکروسافت سرچ و حالت اینترنت اکسپلورر بهره ببرید.

ردموندی‌ها علاوه‌بر IE Mode، به کسب‌و‌کار‌ها اجازه می‌دهند صفحه New Tab را با لوگو خود یا قراردادن برخی از وب‌سایت‌ها در اولویت بالاتر شخصی‌سازی کنند و درکنار استفاده از مایکروسافت سرچ، از یکپارچگی با آفیس ۳۶۵ بهره ببرند.

درحالی‌که ویژگی‌های یاد‌شده به‌صورت‌کلی روی کسب‌و‌کار‌ها تمرکز کرده‌اند، غول نرم‌افزاری جهان قصد دارد قابلیت کالکشن را به‌طور‌کلی برای مرورگر جدیدش از نو بازسازی کند. این قابلیت که بیشتر روی کاربران عادی وب تمرکز کرده، به‌ افراد امکانی می‌دهد تا قسمت‌های مهم هر مطلب که می‌تواند شامل متن یا عکس شود، درون یک فایل یادداشت ذخیره‌سازی کنند. این ویژگی پایش را فراتر می‌گذارد و تمامی محتوای کپی‌شده را در قالب منبع به وب‌سایت مرجع لینک می‌دهد.

مایکروسافت اج / کالکشن

 در‌صورت‌ تمایل، می‌توانید بعدا این یادداشت‌ها را ازطریق ایمیل با دوستان یا همکارانتان به‌اشتراک بگذارید یا مستقیما آن‌ها را به فایل ورد یا اکسل تبدیل کنید. اگر به‌دنبال کار تحقیقاتی هستید، ویژگی اخیر قطعا به‌کارتان خواهد آمد؛ زیرا تمامی محتوای ذخیره‌شده با منبع ذکر می‌شوند؛ بنابراین، می‌توانید محتوایی را از چندین وب‌سایت مختلف گردآوری کنید و سپس، به متنی به چندین منبع مختلف دسترسی داشته باشید که قابلیت استناد فراوانی دارد.

مایکروسافت روی بهبود حریم خصوصی در مرورگر اج نیز توجه ویژه‌ای کرده است؛ به‌خصوص در مسدودسازی دسترسی رصدکننده‌ها که فعالیت کاربران در سطح وب را دنبال می‌کنند. در سال‌های اخیر، مایکروسافت روی بهبود حریم خصوصی کاربران در سرویس‌های خود بسیار متمرکز بوده که این امر قطعا به‌لطف دیدگاه‌های مدیرعامل این شرکت، یعنی ساتیا نادلا، اتفاق افتاده که بارها در صحبت‌هایش به موضوع حریم خصوصی اشاره کرده است.

بلفیوری در‌این‌باره گفت:

می‌خواهیم به کاربران امکان مدیریت داده‌های خصوصی‌شان را بدهیم. تمام سعی‌مان این است این‌ کار خیلی واضح انجام شود.

در ادامه‌ی این اتفاقات، قرار است صفحه‌ی جدیدی در مایکروسافت اج طراحی شود که سطوح مختلفی از حریم خصوصی را مشخص سازد. بدون‌محدودیت و متعادل و محدود از گزینه‌های این صفحه هستند که کاربر می‌توان بسته به نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. گزینه‌ی بدون‌محدودیت (Unrestricted) به رصد‌کننده‌ها اجازه می‌دهد آزادانه به فعالیت‌های سطحِ وب شما دسترسی داشته باشند و تبلیغاتی مناسب با علایقتان را به شما نمایش دهند. گزینه متعادل (Balanced)، تنها دسترسی وب‌سایت‌هایی را محدود خواهد کرد که پیش‌تر آن‌ها را مشاهده نکرده‌اید و در آخر، گزینه‌ی محدود (Strict) به‌طور‌کلی هرگونه دسترسی را مسدود می‌کند.

مایکروسافت اج / Microsoft Edge

با‌توجه‌به عملکرد سخت‌گیرانه‌‌ی حالت Strict، ممکن است برخی از وب‌سایت‌ها به‌دلیل شیوه‌ی درآمدشان از‌این‌طریق، برای کاربران از کار بیفتند. با‌این‌حال، بلفیوری می‌گوید آن‌ها این ویژگی را برای مسدود‌سازی تبلیغات طراحی نکرده‌اند؛ بلکه هدفشان مسدودسازی تبلیغ‌کنندگان به فعالیت‌های شما در سطح وب بوده است. قابلیت Strict به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Incognito فعال خواهد بود.

جدا از مطالب گفته‌شده، به‌نظر می‌رسد غول دنیای فناوری برنامه‌های بیشتری برای مرورگر جدیدشان دارد که فعلا درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی نکرده‌ است. بلفیوری با‌ اشاره به‌ این‌ موضوع، احتمال معرفی آن‌ها در آینده نزدیک را محتمل دانسته است.

هنوز مشخص نیست ویژگی‌های اشاره‌شده چه زمانی دردسترس کاربران قرار خواهند گرفت. اگر جزو آزمایش‌کنندگان مایکروسافت اج هستید، احتمالا به‌زودی ازطریق به‌روزرسانی بتوانید قابلیت‌های جدید را آزمایش و بررسی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات