Atooma: برنامه‌ای برای انجام خودکار کارها در اندروید

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
Atooma که فعلا در نسخه بتا ارائه شده، اپلیکیشنی برای اتوماسیون امور در اندروید است.
تبلیغات

این برنامه همچون IFTTT به سادگی از طریق یک گزاره شرطی انجام بسیاری از امور را به صورت خودکار بر عهده می‌گیرد. در ادامه مطلب به معرفی این برنامه و قابلیت‌های فراوان آن می‌پردازیم.

Atooma برنامه‌ای است که کنترل کامل سنسورها و اجزای گوشی اندرویدی‌ شما را در اختیارتان می‌گذارد و یک رابط کاربری بسیار ساده را برای برنامه‌ریزی خودکار فعالیت‌هایی که احتمالا خودتان به صورت دستی انجام می‌دهید (مانند روشن کردن WiFi وقتی به خانه می‌رسید، یا بی‌صدا کردن اطلاع‌رسانی‌ها وقتی به محل کارتان می‌روید، و یا حتی خواندن پیام‌های کوتاه ورودی وقتی که رانندگی می‌کنید)، به شما ارائه می‌کند.

برنامه‌های مشابهی چون Llama و Tasker نیز کاربرد مشابهی دارند، اما بی‌شک با Atooma فاصله زیادی دارند. Atooma همان سطح کنترل را به اضافه برخی امکانات دیگر بدون نیاز به یادگیری تنظیم عملیات و تریگرهای پیچیده به شما می‌دهد. برنامه‌ریزی در این برنامه به سادگی برنامه‌ریزی امور در IFTTT است (اگر X پس Y). به جای X می‌توانید یک یا چند تریگر (علت) را تعریف کنید و به جای Y انجام کارهایی (معلول) را انتخاب کنید. انجام کارها فقط به فعالیت‌های سیستمی محدود نیست و برنامه‌های خارجی مثل پخش‌کننده موزیک یا شبکه‌های اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد.

atooma-android-app-screenshot

شما براحتی می‌توانید از یک منو که آیکون‌ها در آن قابل دسترس هستند، تریگرها و کارهایی که باید با اجرای شرط انجام شوند را انتخاب کنید. اگر نیاز به وارد کردن اطلاعات باشد، برنامه از شما می‌خواهد که اطلاعات لازم را وارد کنید. مثلا اگر آیکون Location یا GPS را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود که محل مورد نظر را روی نقشه تعیین کنید.

رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده است و اگر از جزئیات زیاد و دردسرهای برنامه‌هایی چون Tasker خسته شده‌اید این برنامه حتما نظر شما را جلب خواهد کرد. Atooma فعلا در مرحله بتا است و می‌توانید آن را به طور رایگان دریافت کنید.

لینک دانلود برنامه Atooma گوگل پلی

در صورتی که از این برنامه استفاده کرده‌اید تجربه خود را با دوستان زومیتی‌تان در میان بگذارید. می‌توانید در بخش نظرات، رویدادهای کاربردی که ساخته‌اید را به دیگران نیز پیشنهاد دهید.

به‌روزرسانی: این اپلیکیشن از فروشگاه نرم‌افزار حذف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات