۶ اپلیکیشن برای قفل‌گذاری روی تصاویر در اندروید و iOS

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
دوست ندارید تحت هیچ‌شرایطی دست دیگران به عکس‌های خصوصی شما برسد، از این روش‌ها استفاده کنید.
تبلیغات

در روزهایی که اینترنت و شبکه‌های مجازی، به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ارتباطی انسان‌ها تبدیل شده است، حفظ حریم خصوصی کاربران بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. بخش گالری تصاویر تلفن همراه نیز همواره جز قسمت‌های مهم و خصوصی کاربران به شمار می‌رود.

اگر نمی‌خواهید خدای ناکرده عکس‌های خصوصی شما در دسترس افراد غریبه، قرار بگیرد، توصیه اول ما پیشگیری است. یعنی از ذخیره عکس‌های خصوصی بر روی تلفن همراه‌ پرهیز کنید. ولی اگر همچنان تمایل به این کار دارید، توصیه دوم ما استفاده از اپلیکیشن‌های عالی است که در ادامه مقاله معرفی می‌کنیم.

حریم خصوصی، برای همه ما جدی و با اهمیت است. همین مسأله باعث شده که توسعه‌دهندگان، تلاش کنند اپلیکیشن‌هایی را عرضه کنند که ما را از دور ماندن اطلاعات‌مان از چشمان افراد غریبه، مطمئن کند. اپلیکیشن‌هایی مشابه آنچه در ادامه آمده و بعضی از آن‌ها مختص اندروید و بعضی هم مختص iOS هستند. به شما توصیه می‌کنیم حتماً این اپلیکشن‌ها را امتحان کنید. چراکه به شما کمک می‌کنند، عکس‌ و ویدئوهای خود را ایمن نگاه‌ دارید. به کمک این نرم‌افزارها می‌توانید عکس و ویدئوهای خود را مخفی کنید.

بهترین‌های سیستم‌عامل اندروید

GALLERY LOCK

یکی از شناخته‌ شده‌ترین اپلیکیشن‌های قفل‌گذاری بر روی تصاویر، در اندروید GALLERY LOCK است. این نرم‌‌افزار امکاناتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا به کمک آن‌ها فایل‌های خود را به خوبی خصوصی و مخفی نگاه دارند. این برنامه علاوه بر امکان ایجاد الگوی قفل‌گذاری، ویژگی خاصی موسوم به حالت اختفا (Stealth Mode) را ارائه می‌کند که آیکون و امکان ردیابی اپلیکیشن‌ مورد نظر شما را از دسترس خارج می‌کند؛ این قابلیت برای جلوگیری از دسترسی دیگران به اپلیکیشن شما، یک امتیاز مهم محسوب می‌شود.

در قسمت اشتراک‌گذاری این نرم‌افزار، شما قادرید فایل‌های خود را به کمک بلوتوث و یا آپلود آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به نحوی به اشتراک بگذارید که فقط افراد خاص به آنها دسترسی داشته باشند.

GALLERY LOCK - Media Lock

یک راه‌کار فوق‌العاده برای مخفی نگاه داشتن فایل‌ها و تصاویر، استفاده از این اپلیکیشن است که به کاربران اندرویدی، این امکان را می‌دهد که فایل‌های خود را در مکانی امن و دور از چشمان کنجکاو دیگران نگاه دارند. کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است. کاملاً مشهود است که توسعه‌دهنده به خوبی برای ساخت رابط کاربری آن (UI) فکر کرده و نتیجه آن چیزی نیست جز یک اپلیکیشن بصری مطلوب که عمل‌کردی شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهد.

این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد که فایل‌های خود را در پوشه‌ها سازماندهی کنید، برای آن‌ها پین‌کد، کلمه‌عبور متنی و یا الگوی قفل‌گذاری بسازید و همچنین آیکون آن را مخفی کنید تا کسی از وجود آن آگاه نشود. پس از آن شما می‌توانید با شماره‌گیری #789 به کمک صفحه‌کلید، به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید فایل‌های خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و با تنظیم تایمر نرم‌افزار، مشخص کنید که فایل‌ها تا چه زمانی برای دوستانتان قابل رؤیت باشند. و یک مسأله مهمتر، این اپلیکیشن به همان خوبی که برای عکس‌ها جواب می‌دهد، برای ویدئوها هم کار می‌کند.

HIDE PICTURE – HIDE VAULT

به کمک نرم‌افزار KeepSafe Vault عکس‌های شما هیچ‌وقت نمی‌توانند ایمن‌تر از این باشند. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد عکس‌ و ویدئوهای خود را به سرعت به فولدر مخفی مورد نظرتان اضافه کرده و با پین‌کد از آن‌ها محافظت کنید. علاوه بر این شما قادر خواهید بود به سرعت فایل‌های خود را از حالت مخفی خارج نمائید. ویژگی‌های ارائه شده در این نرم‌افزار، کارکردی بسیار ساده دارند و رابط کاربری آن هم بصری است. امکان دیگر این نرم‌افزار، اجرای فایل‌های ویدئویی (به غیر از فرمت WMV) و عکس‌ها به صورت تمام صفحه (Full Screen) است.

شما می‌توانید فایل‌های ویدئویی و عکس‌های خصوصی خود را در فولدرها سازمان‌دهی و مدیریت کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن، عدم نمایش آن در قسمت آخرین اپلیکیشن‌های اجرا شده (Recent Apps) است. به این ترتیب هیچ‌ شخصی به این مسأله پی نخواهد برد که شما فایل‌هایی را به کمک KeepSafe Vault مخفی کرده‌اید.

در نوار پایین، اپلیکیشن، امکانات ویژه‌ای را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار داده که در حالت عادی کاربر می‌بایست برای استفاده از آن‌ها هزینه بپردازد. این امکانات در کنار هم، KeepSafe Vault را به بهترین اپلیکیشن قفل‌گذاری بر روی تصاویر، در سیستم‌عامل اندروید تبدیل نموده است.

بهترین‌های سیستم‌عامل iOS

PHOTO LOCK FREE

یکی از ساده‌ترین ابزارهای قفل‌گذاری بر روی تصاویر در iOS این اپلیکیشن‌ است. Photo Locker، از عکس‌های خصوصی شما در یک گنجینه محافظت می‌کند. مکانی که دسترسی به آن تنها از طریق وارد کردن کلمه‌عبور صحیح، امکان‌پذیر است. این نرم‌افزار که از طراحی‌ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد و امکاناتی نظیر صفحه‌کلید کاملِ کدهای اَسکی و یا مدیریت پوشه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آنچه این اپلیکیشن را منحصر بفرد می‌کند این است که با ارائه ابزارهای قفل‌گذاری برای مخفی کردن تصاویر، خیال شما را از بابت خصوصی بودن فایل‌هایتان راحت می‌نماید. اگر از این اپلیکیشن استفاده نمودید، حتماً تجربه کاربری خود را با ما و سایر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

PRIVATE PHOTO VAULT

آنچه توسعه‌دهندگان درباره این اپلیکیشن گفته‌اند این است: بهترین راه برای مخفی کردن عکس‌های خاص؛ و کاملاً هم درست گفته‌اند. این اپلیکیشن قفل‌گذاری در iOS، به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های خود را به صورت کاملاً امن و به کمک کلمه‌عبور، الگو‌های قفل‌گذاری و یا پین‌کد، مخفی کنید. علاوه بر این، با Private Photo Vault شما می‌توانید، عکس‌هایتان را در پوشه‌ها مدیریت کنید، آن‌ها را از طریق ایمیل یا پیامک بهاشتراک‌ بگذارید، عکس‌هایتان را به کمک وای‌فای بر روی رایانه خود بفرستید، آن‌ها را بین دستگاه و فضای ذخیره‌سازی ابری (Cloud) جابه‌جا کرده یا مشاهده کنید..

اپلیکیشن از نمایش ویدئوها نیز پشتیبانی می‌کند و در نتیجه شما قادر به مخفی کردن آن‌ها نیز هستید. در طراحی نرم‌افزار به خوبی بر روی رابط‌کاربری آن نیز کار شده است.نرم‌افزاری با کارکرد ساده و امکانات بصری خوب که ارزش نصب شدن بر روی آیفون شما را دارد.

DON'T TOUCH MY PICS

خب، شما یک آیفون خریده‌اید، چند عکس خاص با آن گرفته‌اید و بنا به هر دلیلی نمی‌خواهید عکس‌ها توسط شخص دیگری دیده شوند. قصد هم ندارید آن‌ها را پاک کنید، علاوه بر این به نظر شما فضای ذخیره‌سازی ابری نیز، جای مطمئنی برای نگه‌داری آن‌ها نیست. چاره چیست؟

پاسخ این است: از Don't Touch My Pics استفاده کرده و عکس‌های خود را از دسترس کسانی که به دنبالشان هستند دور نگاه دارید.

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد عکس‌های خود را در قسمت lock-and-key و یا به کمک کلمه‌عبور حفاظت کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید به کمک نرم‌افزار عکس بگیرید. به این ویژگی‌ها، مشاهده تمام صفحه عکس‌ها بر روی صفحه‌نمایش رتینا و امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها به کمک ایمیل و MMS را نیز اضافه کنید.

به کمک نرم‌افزارهایی که امروز با آنها آشنا شدید، قادر خواهید بود عکس‌های خود را از دسترسی‌های ناخواسته حفظ کنید. رایانه‌ها مملو از امکاناتی نظیر پلاگین‌های مرورگرها یا نرم‌افزارهای اختصاصی برای حفظ حریم خصوصی کاربران هستند. از حالا به بعد، تلفن‌های همراه ما نیز می‌تواند از نرم‌افزارهای مشابهی بهره ببرند.

شما از چه نرم‌افزارهایی برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده می‌کنید؟ اگر از هریک از نرم‌افزارهای فوق استفاده نموده‌اید، نظر خود را با دوستانتان در زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات