عکس‌های درهم و برهم خود را با Woven مرتب کنیم

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
آشوب تصاویری که در رایانه، گوشی تلفن همراه و تبلت داریم را قدری سامان داده و این آلبوم‌ها را بصورت مرتب‌تر در یک جا در کنار هم جمع‌آوری کنید.
تبلیغات

اگر ردپای بسیاری از کاربران را دنبال کنیم در‌می‌یابیم که در هر کجا که فکرش را بکنید تصاویر مورد علاقه‌ خود را ذخیره کرده‌اند، اما سخت‌شان می‌آید تا همه آنها را در یک جا به صورت واحد نگهداری کنند. اینجاست که Woven از راه می‌رسد!

برنامه‌نویسان شرکت Litl با تهیه برنامه Woven تنها یک هدف آرمانی در سر داشتند و آن هم اینکه آشوب تصاویری که در رایانه، گوشی تلفن همراه و تبلت داریم را قدری سامان داده و این آلبوم‌ها را بصورت مرتب‌تر در یک جا در کنار هم جمع‌آوری کنند. فرقی نمی‌کند کاربر پی‌سی هستید یا مک، از تبلت یا گوشی‌تلفن همراه استفاده می‌کنید یا اینکه عکس‌هایتان را در کدام سایت‌ها قرار داده‌اید، Woven برنامه‌ای همه فن حریف است!

برنامه‌نویسان شرکت تازه‌پای Litl که مقر اصلی آنها در بوستون است، موفق شده‌اند برنامه‌ای تهیه کنند که قادر به سازماندهی تمامی تصاویر شما در منابع گوناگون از جمله فیس‌بوک، دراپ‌باکس، فلیکر، اینستاگرام، فتوباکت، پیکاسا، شاترفلای، اسماگ‌ماگ و اسکای‌درایو مایکروسافت و حتی بر روی پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های انواع پی‌سی تا iOS، آندروید، کیندل فایر، و نووک است.

نگارنده اصلی مقاله که مدتی از آن استفاده کرده است، Woven را برنامه‌ای خوب و به‌درد بخور توصیف می‌کند. وی در توصیف برنامه‌ و کارایی‌های آن اذعان می‌کند که Woven به خوبی می‌تواند مجموعه تصاویر شما را شناخته و آنها را در یک جا برای تان در دسترس قرار ‌دهد. البته شخصاً در کار با تصاویر فیس‌بوکی‌ام با دشواری مواجه شدم که امیدوارم بر و بچه‌های لیتل این موضوع را هم سریعاً رفع و رجوع کنند.

از این گذشته نتوانستم به آن سادگی که باید تصاویر گوشی آیفون یا برنامه اینستاگرام‌ خود را داشته باشم. در همین رابطه استیو جانگ‌من، مرد شماره دوی بخش تولید شرکت لیتل ابراز می‌دارد که این کمپانی در حال کار بر روی برنامه Woven بوده و تلاش می‌کنند تا قابلیت‌های آن را بیش از پیش توسعه دهند. آنها حتی می‌خواهند تا ویژگی تشخیص چهره را نیز به برنامه خود اضافه کنند!

بخش گالری تصاویر Woven تنها قسمت جالب توجه این برنامه نیست، بلکه نحوه شروع به کار و عرضه آنها نیز گفتنی است. برخلاف سایر برنامه‌های مشابه Woven نخستین مرتبه در کریسمس سال گذشته برای پلتفرم‌های کیندل‌فایر آمازون و بارنز‌اندنوبل تبلت‌های نووک عرضه شد. این رویکرد غیرعادی به اعتقاد جانگ‌من با استقبال گرم کاربران این پلتفرم‌ها روبرو شد.

بعدتر در ژانویه بود که شرکت لیتل نسخه مناسب سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS خود را منتشر کرد و چند هفته پس از آن نیز روایت ویندوز 7 آماده شد. گفتنی است آنها نیز همانند سایر توسعه‌دهندگان تاکنون هیچ دسترسی به ویندوز 8 نداشته‌اند و برنامه‌شان برای این پلتفرم هنوز در هوا است!

لیتل توانسته موفقیتی نسبی با Woven کسب کند. در مجموع آنها بیش از 50 هزار دانلود داشته‌اند که به طور متوسط ماهیانه بین 5 تا 6 هزار مورد را شامل می‌شود. از طرف دیگر جانگ‌من ابراز داشت که برای تبلت‌های به‌روز شده‌ی کیندل‌فایر و نووک روایت‌های ویژه‌ای را آماده کرده‌اند.

برنامه Woven رایگان است و لیتلی‌ها هنوز هیچ سنتی از آن درآمد نداشته‌اند. برای همین می‌کوشند تا نسخه‌هایی را با قابلیت‌های بیشتر برای فروش عرصه نمایند.

لینک دانلود Woven برای اندروید | آیفون

تا بدینجای کار که این برنامه خوش درخشیده است، باید منتظر بود و دید که در آینده اوضاع چطور به پیش خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات