زوم اپ: Alarmy؛ هوشیار از خواب بیدار شوید

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که خواب سنگینی دارند و صبح‌ها به‌سختی می‌توانید از خواب برخیزید، اپلیکیشن Alarmy دقیقاً برای شما ساخته شده است.
تبلیغات

در حالی که برخی از افراد به‌طور پیش‌فرض سحرخیز هستند و به‌راحتی می‌توانند صبح‌ها از خواب بیدار شوند، گروهی دیگر همواره برای سحرخیزی با مشکل مواجه هستند. خواب سنگین و نبود هوشیاری لازم‌ در صبح‌هنگام باعث می‌شود تا بسیاری از افراد زمان بیداری خود را تا ظهر به تعویق بیاندازند؛ همین موضوع باعث می‌شود تا از بسیاری از کار‌های خود جا بمانند و در طول روز انگیزه‌ی لازم برای انجام فعالیت‌های موردنظرشان را نداشته باشند.

خواب یکی از موضوعات پیچیده‌ی بدن است که تاکنون تحقیقات بسیاری درباره‌ی آن صورت گرفته است. درحالی‌که بسیاری از دانشمندان خواب ۷ تا ۸ ساعته را برای صبح کافی می‌دانند؛ اما عده‌ای از افراد حتی تا ۱۲ ساعت در خواب به‌سر می‌برند.

حال امروز برای آن‌دسته از افرادی که خواب‌ سنگین دارند، اپلیکیشنی را معرفی خواهیم کرد که به‌قول معروف، خواب را از سرشان خواهد پراند.

Alarmy نام اپلیکیشن زنگ هشداری است که توسط استودیو Delight Room توسعه یافته است. توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن شعار «اگه میتونی بخواب!» را برای آن درنظر گرفته که گویای ماهیت و عملکرد این اپلیکیشن است. استودیوی یادشده با Alarmy برنامه‌ای را توسعه داده که به‌راستی لقب آزاردهنده‌ترین زنگ هشدار برازنده‌ی آن خواهد بود.

به‌مانند همه‌ی اپلیکیشن‌های زنگ‌ هشدار، شما در Alarmy نیز می‌توانید ساعت موردنظر برای برخواستن از خواب را تنظیم کنید؛ با این حال، اگر بیداری کامل و به‌دست آوردن هوشیاری در هنگام صبح برایتان سخت به‌دست می‌آید، این اپلیکیشن گزینه‌هایی را به شما ارائه می‌کند تا به‌واسطه‌ی آن‌ها به‌کلی واژه‌ی خواب را از دایره‌ی لغات خود خارج سازید. به‌صورت پیش‌فرض اپلیکیشن هیچ چالشی برای زنگ هشدار در نظر نمی‌گیرد؛ اما شما می‌توانید با شخصی‌سازی قسمت Mission، از میان چند چالش موجود یکی را برای خاموش‌شدن صدای زنگ انتخاب کنید. به این ترتیب تا زمانی که چالش انتخاب‌شده را انجام ندهید، نخواهید توانست صدای زنگ هشدار را ساکت سازید.

گزینه‌های موجود در بخش Mission به تکان‌دادن دستگاه، مسائل ریاضی، ثبت عکس، اسکن بارکد و بازی حافظه خلاصه می‌شود. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، یک زیرمنوی جدید باز می‌شود و شما می‌توانید میزان دشواری و سرسختی آن گزینه را مشخص کنید. برای نمونه اگر گزینه‌ی نخست، یعنی همان تکان‌دادن را انتخاب کنید، می‌توانید در زیرمنوی مربوط به آن میزان تکان‌های لازم برای ساکت‌سازی صدای زنگ را تعیین کنید. این مقدار به‌صورت پیش‌فرض روی عدد ۳۰ قرار گرفته است؛ اما در صورت نیاز می‌توانید آن را بیشتر یا کمتر کنید.

مسائل ریاضی نیز درست به‌همین صورت قابل‌ شخصی‌سازی است و شما می‌توانید به‌حسب تمایلتان تعداد مسائل و درجه‌ی سختی آن‌ها را تعیین کنید. اگر قصد دارید مسائل ریاضی را برای چالش هوشیاری انتخاب کنید، بهتر است ابتدا به‌ گزینه‌های ساده و خیلی ساده اکتفا کنید؛ زیرا مسائل درجات بالاتر حتی در هوشیاری کامل نیز به‌سختی حل می‌شوند.

Alarmy
Alarmy
Alarmy

نکته‌ی مثبت درباره‌ی این اپلیکیشن، گزینه‌های جانبی آن است که به ما در رسیدن به یک خواب آرام و عمیق کمک به‌سزایی می‌کنند. در برنامه‌ی Alarmy شما فقط با یک زنگ هشدارِ بیداری مواجه نیستید؛ بلکه می‌توانید از آن برای خوابیدن نیز کمک بگیرید. توسعه‌دهندگان Alarmy بخش مجزایی را در ساخته‌ی خود در نظر گرفته‌اند که Sleep Music نام دارد. با ورود به این قسمت می‌توانید از میان موسیقی‌های آرامش‌بخش موجود، یکی را به‌دلخواه انتخاب کنید. اکثر قطعات موسیقی حاضر در این بخش از طبیعت الهام گرفته‌ شده‌اند تا حس آرامش واقعی به شما القا شود. فعلاً تیم توسعه‌دهنده‌ی این برنامه بارش باران سبک و سنگین، طوفان، جنگل، رودخانه‌ی جنگلی، شومینه، موج، ضربان قلب، کافی‌شاپ، موج بتا و موج آلفا را به‌عنوان قطعات آرامش‌بخش در نظر گرفته‌اند که شما در صورت تمایل می‌توانید یکی را به‌دلخواه به‌هنگام خواب انتخاب کنید.

افزون بر بخش‌های فوق، اخبار روزانه نیز در زبانه‌ای جدا به‌نمایش در می‌آید. شما می‌توانید با صادر کردن اجازه‌ی دسترسی به موقعیت مکانی خود، اخبار مربوط به محل زندگیتان را در این قسمت مشاهده کنید؛ با این وجود، در بررسی که ما انجام دادیم، اخبار و ارتباط آن‌ها به موقعیت مکانی کاربر چندان دقیق نبود.

در آخر خوب است به این نکته اشاره کنیم که تاریخچه‌ی تمام زنگ‌های هشدار تنظیم‌شده در قسمت تنظیمات قابل مشاهده خواهد بود؛ بنابراین می‌توانید از طریق این بخش به‌صورت تقریبی زمان بیدارشدن خود را در هفته تخمین بزنید.

توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن در صفحه‌ی گوگل‌پلی نوشته است:

Alarmy برای آن‌دسته از افرادی که نمی‌توانند به‌موقع از خواب برخیزند، یک راهکاری مبتکارانه به‌شمار می‌رود. توسط ارائه‌ی چالش‌های مختلف، اپلیکیشن ما به‌گونه‌ای طراحی شده تا به هر نحوی شما را از رختخواب بیرون کند. با تنظیم چالش روی ثبت عکس، یک عکس از اتاق خود یا هر جای دیگر به اپلیکیشن بدهید؛ سپس به‌محض اینکه زنگ هشدار به‌ صدا در آمد، با ثبت عکس از سوژه‌ی موردنظر، زنگ هشدار را ساکت سازید.

تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر این برنامه را از طریق گوگل‌پلی روی دستگاه‌های اندرویدی نصب کرده‌اند و از میان ۷۶۰۵۲۱ رأی‌دهنده، امتیاز ۴.۷ برای Alarmy به‌ارمغان آمده است.

نکات مثبت

  • طراحی ساده و زیبا
  • ایده‌ی نوآورانه 
  • کمک به خواب راحت از طریق قطعات آرامش‌بخش 

نکات منفی

  • کارآمد نبودن بخش اخبار روزانه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات