۹ برنامه رایگان آیفون برای یادگیری مهارت‌های جدید

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
تنوع اپلیکیشن‌های آیفون بسیار زیاد است. اپلیکیشن‌هایی که کاربردهای آیفون شما را بیشتر و آن را دوست‌داشتنی‌تر می‌کنند. قبلاً در زومیت به معرفی چند اپلیکیشن کاربردی مانند اپلیکیشن‌های مخصوص کتابخوانی و همچنین اپلیکیشن مدیریت زمان۳۰/۳۰ و... پرداخته بودیم. این بار با ۹ اپلیکیشن رایگان آشنا خواهیم شد که به کمک آن‌ها می‌توانیم مهارت‌های جدید را در زمانی کوتاه فرا بگیریم.
تبلیغات

پلتفرم قدرتمند آیفون که در زمینه سرگرمی‌های متنوع و غیرقابل تصور خوب کار می‌کند، می‌تواند به همان خوبی به‌عنوان یک ابزار آموزشی نیز عمل کند.

از همین‌جا، از توسعه‌دهندگان مهربان تشکر می‌کنیم که طیف وسیعی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی خود را به صورت کاملاً رایگان دردسترس همگان قرار می‌دهند. همچنین در نظر داشته باشید که برخی از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله برای سیستم‌عامل‌های دیگر از جمله اندروید نیز منتشر شده‌اند برای دسترسی به آن‌ها به Google Play مراجعه کنید.

در این مقاله فهرستی از ۹ اپلیکیشن آیفون قرار گرفته است که به ما کمک می‌کند مهارت‌های جدیدی را در مدت ۱۰ دقیقه (یا کمتر) یاد بگیریم.

چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟ هرگاه حدود ۱۰ دقیقه فرصت داشتیم، به جای اینکه به جان بازی‌های آیفون بیافتیم، سطح بعضی از مهارت‌های خود را ارتقاء دهیم.

مهارت اول: ساخت چند چیز با اوریگامی

اپلیکیشن: Dollar Origami Lite

این اپلیکیشن به ارائه چگونگی ساخت نزدیک به یک پنجم از اشیاء جالب به کمک هنر ژاپنی اوریگامی‌می‌پردازد. این نرم‌افزار به‌طور خاص به مواردی اشاره کرده که برای ساختشان تنها به یک اسکناس یک دلاری نیاز است (احتمالاً حالا متوجه علت وجود کلمه Dollar در نام این اپلیکیشن شدید).

ازآنجاکه اسکناس کاغذی در جیب هرکسی پیدا می‌شود، این اپلیکیشن به خوبی وقت شما را پر خواهد کرد.

مهارت دوم: نجات یک زندگی

اپلیکیشن: CPR & Choking

گمان نکنم یادگیری کمک‌های اولیه و مراحل احیای قلبی به کمک آیفون، در زمان حادثه و وقتی چهره یک نفر درمقابل ما درحال کبود شدن است، ایده جالبی باشد! به جای این کار بهتر است از وقت آزاد بعدی خود استفاده کرده و به کمک مقالات و آموزشی‌های ویدئویی این نرم‌افزار نحوه انجام CPR (احیای قلبی) برای بزرگسالان، کودکان و نوزادان تا آشنایی با مانور‌ های ملیخ (مانور نجات از خفگی) را فرا بگیریم.

صرف ۱۰ دقیقه از زمان شما با این نرم‌افزار، می‌تواند باعث تغییری بزرگ در آینده شود.

مهارت سوم: بستن کراوات

اپلیکیشن: vTie – Necktie Guide

این یکی مخصوص افراد کم حوصله است. اپلیکیشن فوق، چندین روش مختلف گره زدن کراوات را آموزش می‌دهد.

اگر به‌دنبال آن هستید تا تیپ و ظاهر خوب خود را همه جا حفظ کنید، ولی حوصله یاد گرفتن انواع گره‌های کراوات را ندارید، بد نیست تا این برنامه را روی گوشی خود داشته باشید تا در موقع نیاز مرحله به مرحله، همراه با آن گره کراوات خود را ببندید.

مهارت چهارم: شعبده بازی

اپلیکیشن: Magic Shop

یکی از بهترین راه‌های سرگرم کردن دیگران و علی‌الخصوص جلب رضایت کودکان، این است که همیشه یک حقه و جادو در آستین خود داشته باشید. می‌توانیم از شعبده‌‌بازی استفاده کنیم برای این که توجهات را به خود جلب کرده و یک روز به یادماندنی برای خود بسازیم.

این نرم‌افزار ۱۰ حقه شعبده بازی مثل معلق کردن یک فنجان در هوا را به کاربر آموزش می‌دهد.

در این آموزش‌ها از اشیاء دم‌دستی استفاده شده است. درنتیجه به کمک کمی‌ جو دادن! و استفاده از کلمات اسرارآمیز می‌توانید به یک دیوید کاپرفیلد در بین دوستان خود تبدیل شوید.

مهارت پنجم: تایپ کردن با سرعت زیاد

اپلیکیشن: iTextSpeed Lite

اگر از جمله کاربرانی هستید که با یک دست تایپ می‌کنید و با بی‌دقتی خود، غلط‌های املائی فراوانی هم دارید، گمان می‌کنم حالا زمان خوبی برای ارتقای مهارت شما به کمک یک نرم‌افزار رایگان است.

نرم‌افزار به صورت یک بازی طراحی شده که در آن باید کلماتی را که به شما نمایش داده می‌شود، با سرعت و به صورت صحیح تایپ کنید. البته شما می‌توانید تعداد این کلمات را در یک زمان مشخص (مثلاً یک دقیقه) تغییر دهید. بعد از هر مرحله اطلاعات و آماری به شما نمایش داده می‌شود که تعداد کلمات تایپ شده توسط شما را در یک دقیقه نشان می‌دهد. درنتیجه می‌توانید میزان پیشرفت خود را پس از انجام هر دور از بازی، بررسی کنید.

مهارت ششم: گره زدن

اپلیکیشن: Knot Free

بستن و باز کردن انواع و اقسام گره‌ها مهارتی است که هر کسی قادر به انجام آن نیست، و یادگیری آن جالب و احتمالاً کاربردی است.

به کمک Knot Free زمان کوتاهی برای خبره شدن لازم خواهید داشت. با استفاده از راهنمای تصویری گام‌به‌گام، نحوه گره‌ زدن‌های متداول را خواهید آموخت.

این برنامه طی مدتی بسیار کمی شما را به یک استاد گره زدن تبدیل می‌کند.

مهارت هفتم: یادگیری کدهای مورس

اپلیکیشن: Free Morse Code

میلیون‌ها نفر در دنیا ازطریق کدهای مورس باهم ارتباط برقرار می‌کنند.

ممکن است این جمله کمی‌ دلهره‌‌آور باشد، اما این مهارت در شرایط خطرناک مثل آدم‌ربایی و... می‌تواند یک امتیاز مهم تلقی شود، که با زدن ضربه روی اجسام دور و ور خود می‌توانید وضعیت وخیم خود را اطلاع‌رسانی کنید.

امیدواریم که اینگونه حوادث برای هیچ‌کس رخ ندهد اما جهت اطلاع، علت انتخاب این نرم‌افزار این بود توانایی استفاده از الفبای صوتی نیز در آن وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را به الفبای نوری (ارتباط بوسیله کدهای مورس به کمک نور) تبدیل کند. تنها کافی است خط و نقطه‌ها را به خاطر بسپارید.

مهارت هشتم: نواختن پیانو

اپلیکیشن: Pocket Piano Song Universe Lite

شاید اکثر افراد دوست داشته باشند، توانایی نواختن پیانو را فرا بگیرند. اما یادگیری این ساز، به زمان و پول کافی نیاز دارد. اگر شما از افرادی هستید که از یادگیری پیانو و توانایی نواختن چند آهنگ کلاسیک استقبال می‌کنید، احتمالاً این اپلیکیشن، شما را خوشحال خواهد کرد.

نرم‌افزار به صورت یک Guitar-Hero کمک درسی ارائه شده است. به گونه‌ای که کلیدهای فشرده شده با تغییر رنگ و کمی‌پایین‌رفتگی نمایش داده می‌شوند.

علاوه بر این، آهنگ‌ها براساس سختی در نواختن رتبه‌بندی شده‌اند، بنابراین شما می‌دانید که در اجرای چه کاری هستید. به این ویژگی‌ها تنوع آهنگ‌های نرم‌افزار را هم اضافه کنید.

مهارت نهم: شطرنج

اپلیکیشن: chess.com

اگر نحوه حرکت مهره‌های شطرنج را می‌دانید پس از نظر فنی شما قادر به بازی کردن هستید. اما آیا تمایل ندارید «واقعا» بازی شطرنج را فرا بگیرید؟

این نرم‌افزار علاوه بر ارائه ویدئوهای آموزشی، بازی‌های کوچکی را برای تمرین تاکتیک‌های گوناگون ارائه می‌دهد که در آن‌ها به کمک نمایش موقعیت‌ها و حرکت‌های بعدی می‌توانید مهارت‌های خود را افزایش دهید.

بعد از مدتی می‌توانید مهارت و توانایی خود را با کامپیوتر محک بزنید و سپس با ثبت‌نام (که آن‌هم رایگان است) با افراد واقعی بازی کنید.

با کدام‌یک از اپلیکیشن‌های این لیست آشنا بودید؟ آیا نرم‌افزارهای مشابه دیگری را می‌شناسید؟ نظر خود را درباره این اپلیکیشن‌ها با دیگران درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات