زوم‌اپ: Appscope، فروشگاهی برای وب اپلیکیشن‌های پیشرو (PWA)

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
با Appscope، به فروشگاه نرم‌افزاری‌ای با مجموعه‌ای از وب اپلیکیشن‌های پیشرو دسترسی داشته باشید و برای همیشه با اپلیکیشن‌های حجیم خداحافظی کنید.
تبلیغات

به‌تازگی مفهومِ جدیدی در دنیای فناوری شکل گرفته که از آن با نام وب اپلیکیشن‌های پیشرو یاد می‌شود. این اپلیکیشن‌ها که نسل جدید برنامه‌های تحتِ وب هستند، با دریافت بهبودهای فراوان، درست به‌مانند یک اپلیکیشن بومی رفتار می‌کنند و برای استفاده از آن‌ها نیازی برای دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه و محسوس این نوع برنامه‌ها نسبت به اپلیکیشن‌های بومی، حجم بسیار پایینِ آن‌ها هست؛ بنابراین کاربرانی که همواره با معضلی به‌نام مدیریت حافظه روبرو هستند، می‌توانند از این اپلیکیشن‌ها با خیال راحت بهره ببرند. از دیگر قابلیتِ خوب این‌گونه اپلیکیشن‌ها، اجرای فارغ از سیستم‌عاملِ آن‌ها است؛ بدین ترتیب، فرقی ندارد از چه دستگاه، با چه سیستم‌عامل و با چه اندازه‌ی صفحه‌نمایش استفاده می‌کنند؛ وب اپلیکیشن‌های پیشرو خود با هر شرایطی تطبیق می‌دهند.

Appscope / توییتر

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مقاله‌ی اختصاصی زومیت درباره‌ی وب اپلیکیشن‌های پیشرو را از طریق این لینک مطالعه کنید.

با این وجود، فعلاً تعداد این اپلیکیشن‌ها به‌اندازه‌ای نشده که توجه قشر زیادی از کاربران را به خود جلب کند؛ از این رو، پیدا کردنِ وب اپلیکیشن‌های مناسب برای کاربرانِ علاقه‌مند کارِ چندان ساده‌ای نیست؛ اما خوشبختانه به‌تازگی فروشگاه‌ نرم‌افزاری‌ای پا به عرصه وب وجود گذاشته که این معظل را حل می‌کند.

این فروشگاه که خود نیز یک وب اپلیکیشن پیشرو است، Appscope نام دارد. از طریق Appscope شما می‌توانید به مجموعه‌ی بزرگی از برنامه‌های این‌چنینی دست پیدا کنید و از ویژگی‌های آن‌ها در کنارِ حجم بسیار پایینشان لذت ببرید.

با ورود به این فروشگاه، طراحی ساده و در عین حال زیبای آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. تیم توسعه‌دهنده‌ی Appscope سعی کرده‌اند تا همه‌ی اِلِمان‌ها را در دسترس‌ترین حالتِ ممکن قرار دهند؛ از این رو، کاربر راه سختی را برای پیداکردن قابلیت‌های مدنظرش در پیش نخواهد داشت؛ البته در این بین نبود بخش جداگانه برای دسته‌بندی‌ها و قرارگیری آن در قسمت جستجو، یکی از نکات منفی Appscope برشمرده می‌شود.

Appscope

کاربران در صفحه‌ی نخست می‌توانند به برترین اپلیکیشن‌ها و اپلیکیشن‌های جدید دست پیدا کنند؛ اما اگر قصد یافتنِ اپلیکیشنی را در دسته‌بندی‌ای خاص دارند، می‌توانند از میان دسته‌بندی‌هایی نظیر بازی، ابزار، موسیقی، سفر، سبک زندگی، غذا، ورزشی و...، به انتخاب برنامه‌ی موردنظرشان بپردازند.

با ورود به‌ صفحه‌ی مربوط به اپلیکیشن‌ها، خلاصه متنی درباره‌ی عملکرد اپلیکیشن در کنار قابلیت‌های دسترسی نشان داده می‌شود. برای نمونه پشتیبانی از HTTPS، امکان استفاده به‌صورت آفلاین و نصب روی سیستم‌عامل‌های مختلف، اطلاعاتی هستند که در بخش دسترسی می‌توان مشاهده کرد.

خوشبختانه روند توسعه‌ی وب اپلیکیشن‌های پیشرو در ماه‌های اخیر شدت پیدا کرده و روز‌به‌روز شاهد اضافه‌شدن برنامه‌های جدید به مجموعه‌ی این فروشگاه هستیم؛ اپلیکیشن‌هایی که اکثراً دارای کیفیت بالایی هستند.

شما می‌توانید برای استفاده از این فروشگاه به این لینک مراجعه کنید و با انتخاب گزینه‌ی Add to Home Screen، آیکون برنامه را به صفحه‌ی اصلی دستگاهتان اضافه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات