مرورگر اج مایکروسافت در اختیار کاربران آیپد و تبلت‌های اندروید قرار می‌گیرد

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد مرورگر اج را علاوه بر پی‌سی و موبایل، در دسترس کاربران آیپد و تبلت‌های اندروید قرار دهد.
تبلیغات

مایکروسافت در تلاش است که دسترسی به مرورگر اج را علاوه بر سیستم عامل ویندوز، از طریق انواع تبلت‌ و آیپد نیز میسر سازد. مایکروسافت در تاریخ ۲۶ مارس اعلام کرد که مرورگر Edge را در اختیار کاربران آیپد و تبلت‌های اندروید قرار خواهد داد. در حال حاضر برنامه‌های اج در دسترس گوشی‌های اندروید و آی‌اواس قرار دارند. دانلود نسخه آیپد این مرورگر از طریق اپ استور و نسخه تبلت‌های اندروید از طریق فروشگاه گوگل پلی میسر است.

مایکروسافت با ساخت نسخه‌های غیر ویندوزی این برنامه، امید دارد که امکان همگام‌سازی راحت‌تر بوک‌مارک‌ها و تب‌ها بین دستگاه‌های مختلف را در اختیار کاربرانی که از ویندوز ۱۰ نیز استفاده می‌کنند، قرار دهد.

مایکروسافت همچنین نسخه‌هایی از سیستم عامل‌های مختلف این مرورگر را عرضه می‌کند تا قابلیت «ادامه دادن روی پی‌سی» را که برای ویندوز ۱۰ ارائه شده است، بهبود بخشد. قابلیت «ادامه دادن روی پی‌سی» این امکان را به کاربران می‌دهد که وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، تصاویر و دیگر اطلاعات خود را در سریع‌ترین زمان و به‌صورت یکپارچه از گوشی هوشمند به پی‌سی‌ ویندوز ۱۰ انتقال دهند. هدف مایکروسافت از ارائه این قابلیت، کمک به ماندگاری پی‌سی‌های تحت ویندوز در جهان است؛ درحالی‌که اکثر عملیات و محاسبات از طریق تلفن‌های همراه صورت می‌گیرند.

نسخه آی‌اواس اپلیکیشن اج به‌جای استفاده از موتور رندر EdgeHTML مایکروسافت، از Webkit و نسخه اندروید این برنامه، از موتور Chromium Blink استفاده می‌کند.

اخبار دیگری وجود دارد که گوگل در حال تست قابلیت لمسی برای مرورگر کروم است که با نام افزونه Canary در دسترس قرار می‌گیرد. زمانی که این افزونه به مرورگر اضافه شود، کاربران دستگاه‌های ویندوزی که به صفحه لمسی مجهز هستند، تجربه پیمایش راحت‌تر و سریع‌تر خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات