تلگرام به رکورد ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافت

دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تلگرام به رکورد ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافت. روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر عضو این پیام‌رسان می‌شوند.
تبلیغات

طی ۳۰ روز گذشته، ۲۰۰ میلیون نفر از پیام‌رسان تلگرام استفاده کرده‌اند؛ بنابراین چنانچه پیام‌رسان تلگرام را یک کشور تصور کنیم، ششمین کشور پرجمعیت دنیا لقب می‌گرفت. تلگرام دستیابی به چنین آماری را یک دستاورد بزرگ به‌شمار می‌آورد؛ چرا که مدعی است در راه رسیدن به آن، از هیچ ابزاری برای تبلیغات کمک نگرفته است.

طبق ادعای تلگرام، این پیام‌رسان با بازاریاب‌ها، داده‌کاوها یا آژانس‌های دولتی همکاری نمی‌کند و از زمان آغازبه‌کار در آگوست سال ۲۰۱۳ تاکنون، «حتی یک بایت» از اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار ارگان‌ها و شرکت‌های دیگر قرار نداده است؛ چرا که تیم توسعه‌دهنده‌ی این پیام‌رسان، تلگرام را یک ارگان یا یک اپلیکیشن نمی‌داند؛ بلکه به‌عنوان یک «ایده» به آن می‌نگرد؛ ایده‌ای که براساس آن، «هرکسی حق آزاد بودن دارد».

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، می‌گوید:

فراتر از همه، ما در تلگرام به انسان‌ها ایمان داریم. ما باور داریم که انسان‌ها به‌صورت فطری، موجوداتی هوشمند و خیراندیش هستند و شایستگی مورد اعتماد بودن را دارند؛ اعتماد به آزادی آن‌ها در به اشتراک‌گذاری افکارشان، آزادی آن‌ها در برقراری ارتباط خصوصی و آزادی آن‌ها برای خلق‌کردن ابزارهای مختلف. این فلسفه، تمام فعالیت‌های ما را تعریف می‌کند.

به اعتقاد دورف، چنین فلسفه‌ای باعث شده است تلگرام نخستین پیام‌رسانی باشد که رمزگذاری سرتاسری را در اختیار ده‌ها میلیون کاربر قرار می‌دهد و کدهای کلاینت خود را به‌صورت کامل متن‌ باز  منتشر می‌کند و API-های ۱۰۰ درصد باز خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

دورف می‌گوید به‌ لطف اعتماد به کاربران، تلگرام قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از چت‌های گروهی بزرگ، کانال‌های نامحدود و پلتفرم استیکر رایگان را در پیش از سایر اپلیکیشن‌ها، به کاربران خود ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات