زوم‌اپ: ساخت استاپ موشن با Stop Motion Studio

پنج‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
Stop Motion Studio اپلیکیشنی جالب در زمینه‌ی ساخت فیلم‌های استاپ موشن است که برای اندروید، آی او اس و ویندوزفون منتشر شده است و امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

یکی از مواردی که در سال‌های گذشته با سرعت سرسام آوری پیشرفت کرده و سطح کیفی آن در روزهای اخیر با حتی ۱۰ سال پیش نیز قابل مقایسه نیست، انیمیشن‌ها و پویانمایی‌هایی هستند که نه تنها برای کودکان، بلکه برای بسیاری از بزرگسالان نیز یکی از جذاب‌ترین تفریحات نمایشی به حساب می‌آید. اما همانند دیگر بخش‌های تکنولوژی، انیمیشن‌ها نیز در ابتدا به شکل فوق‌العاده ساده‌تری ساخته می‌شدند و خبری از تیم‌های بزرگ، تجهیزات گرافیکی و سخت افزارهای قدرتمند در مسیر ساخت یک انیمیشن نبوده است.

شیوه‌ی ساخت استاپ موشن‌ها در گذشته، به صورت ثبت عکس‌های لحظه به لحظه از آیتم‌های خمیری یا پلاستیکی موجود در محیط کارتون، و پخش آن به صورت پشت سر هم بوده است به طوری که برای تهیه‌ی این سکانس‌ها و فریم‌های حرکتی، کاراکترها، اشیا و ... را گاها به صورت میلیمتری جا به جا و اقدام به ثبت عکس از آن‌ها می‌کردند و در نهایت با قرار دادن این عکس‌ها در دنباله‌ی یکدیگر، که گاهی تعداد آن‌ها تا هزاران عکس برای یک ویدئوی چند دقیقه‌ای نیز می‌رسید، نتیجه را به صورت یک ویدئو استخراج می‌کردند. کارتون‌های بسیاری با این شیوه ساخته شده‌اند که می‌توان پت و مت را یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های ساخته شده توسط این روش دانست.

stop motion studio2 b648c

Stop Motion Studio اپلیکیشنی برای گوشی‌های موبایل است که چنین امکانی را به گوشی‌های هوشمند امروزی آورده و باعث شده تا به جای نیاز به دانش یا علم انیمیشن سازی، تنها با صرف کمی وقت و حوصله، ویدئوهای جالبی را به وجود بیاورید. نکته ای که در این میان وجود دارد، نیاز به آیتم‌های فیزیکی است به طوری که برخلاف انیمیشن‌های امروزی که همه چیز در محیط دیجیتالی ساخته و پرداخته می‌شود، آیتم‌های مورد استفاده در این سبک از ویدئوها به صورت خمیری، پلاستیکی و .. خواهند بود. البته جای نگرانی نیست و شما لزوما نباید پروژه‌های سخت و پیچیده‌ای مانند پت و مت را با این اپلیکیشن اجرا کنید. بلکه می‌توانید ویدئوهایی کاملا دو بعدی و ساده‌تر را نیز با آن تولید کرده و با یک سوژه‌ی داستانی جالب، ویدئویی چشم گیر را تولید کنید. در Stop Motion Studio امکانات مختلفی نیز برای هرچه تکمیل‌تر کردن انیمیشن ساخته شده در نظر گرفته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به امکان اضافه کردن متن، صوت و فایل‌های موسیقی اشاره کرد که در هرچه طبیعی‌تر شدن فایل خروجی، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. پس از اتمام کار نیز می‌توانید پروژه‌ی خود را به صورت فرمت‌های ویدئویی یا GIF در گوشی ذخیره کنید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات