زوم‌اپ: روشن و خاموش کردن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
KnockOn اپلیکیشنی جالب برای گوشی‌های اندرویدی است که وظیفه‌ی خاموش و روشن کردن صفحه را با دوبار تپ کردن روی صفحه برعهده دارد. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

به جرات می‌توان یکی از جالب ترین ویژگی‌هایی که در سال‌های اخیر در تلفن‌های همراه و به لطف صفحه نمایش‌های پیشرفته‌ی Amoled و IPS مشاهده کرده‌ایم روشن یا خاموش کردن صفحه‌ی نمایش با دوبار لمس متوالی است که بیشتر از آنچه فکرش را کنید کاربردی خواهد بود و علاوه بر سریع تر کردن مراحل کار با گوشی، شیوه‌ی ارتباطی کاربر با گوشی را نیز بسیار ارتقاء بخشیده است. شبیه‌سازی این ویژگی جذاب گوشی‌های ال جی، برای گوشی‌های دیگر، سال‌ها مورد تلاش توسعه‌دهندگان قرار گرفت و اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای فعال‌سازی این امر در گوشی‌های دیگر که از صفحه‌نمایش Amoled یا IPS پشتیبانی می‌کردند منتشر شد که هیچ کدام آن طور که باید این ویژگی را به طور صحیح اجرا نمی کردند و همگی دارای نقص‌های مختلفی بودند؛ اگر هم اپلیکیشن مناسبی پیدا می‌شد، تنها از یک حالت (یا روشن یا خاموش کردن صفحه با دو بار لمس) پشتیبانی می‌کرد. اما مدتیست اپلیکیشنی با نام KnockOn منتشر شده است که برای اولین بار، این ویژگی را بدون کوچکترین ایرادی در عملکرد، به برندهای دیگر آورده است و با فعال‌سازی آن، هر دو عمل روشن و خاموش کردن صفحه با دوبار لمس کردن متوالی، بدون کوچکترین تاخیر یا مشکلی امکان پذیر خواهد شد.

knockon 2 8f8b9

خاموش کردن گوشی با دو بار لمس متوالی، روی تمام گوشی‌ها و صفحه نمایش‌های موجود در بازار امکان پذیر است. اما اگر قصد استفاده از ویژگی دوم این اپلیکیشن یعنی روشن کردن صفحه‌ی خاموش با دوبار لمس را نیز دارید، گوشی شما باید از صفحه نمایش Amoled یا IPS برخوردار باشد؛ چرا که تنها در این دو پنل نمایشی امکان خاموش کردن پیکسل‌های مشکی رنگ وجود دارد و KnockOn می‌تواند با خاموش کردن تمام پیکسل ها، مصرف باتری را در حد فوق العاده‌ای به حالت خاموش بودن صفحه نزدیک کند. صفحه نمایش‌های TFT که روی اکثر گوشی‌های سونی و گوشی‌های میان رده و پایین رده‌ی سامسونگ و... وجود دارند رنگ مشکی در نمایشگر را نیز با پیکسل‌های روشن نشان می‌دهند؛ از همین رو اگر قصد استفاده از چنین امکانی را در آن‌ها داشته باشید، صفحه‌نمایش گوشی شما همیشه روشن خواهد بود و علاوه بر مصرف باتری بالا، زیبایی این ویژگی را نیز که به خاموش بودن صفحه است از بین خواهد برد.

شما با نصب این اپلیکیشن می‌توانید روی هر دو امکان خاموش یا روشن کردن صفحه مدیریت داشته باشید و هرکدام را که مایل بودید فعال کنید. نقطه ضعف بزرگ این اپلیکیشن نیز که در حال حاضر راه حلی برای حل آن در اپلیکیشن در نظر گرفته نشده است، بخش خاموش کردن صفحه با دو بار لمس متوالی است که به علت آن که در تمام بخش‌های گوشی فعال است، گاهی دردسار ساز خواهد شد. برای مثال وقتی قصد تایپ کلمه‌ی Zoomit را دارید، هنگام تایپ دو حرف o پشت سر هم، این اپلیکیشن آن را به عنوان دو لمس پشت سر هم تشخیص می‌دهد و صفحه را خاموش می‌کند. این مشکل در هنگام تایپ، یا وارد کردن پین کد در هنگام روشن شدن صفحه نمایش به شدت مشاهده شده است؛ به طوری که بسیاری از کاربران، از خیر این ویژگی گذشته و آن را غیر فعال می‌کنند و تنها به ویژگی روشن کردن صفحه با دو بار لمس بسنده خواهند کرد. در صورتی که قصد دانلود این اپلیکیشن را دارید می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات