زوم‌اپ: افزایش فوق‌العاده عمر باتری در اندروید مارشمالو

شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
اندروید 6 مارشمالو شاید در ظاهر تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه‌ی پنجم خود نکرده باشد، اما تغییرات بنیادین آن به خصوص در مبحث تنظیمات و امکانات اضافه شده در حد قابل قبولی بوده که یکی از مهم ترین آن ها، ابزار Doze است که به کمک آن می‌توانید عمر باتری دستگاه را تا حد چشمگیری افزایش دهید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Doze قابلیت جدیدی در اندروید مارشمالو است که به منظور کاهش مصرف باتری در هنگام خاموش بودن صفحه‌ی نمایش طراحی شده است. این ابزار دستگاه شما را هنگامی که صفحه‌ی نمایش خاموش است و به شارژر نیز متصل نیست، به خوابی عمیق با عنوان “deep sleep” خواهد برد که در این حالت، فعالیت‌های پس‌زمینه‌ی دستگاه به کمترین مقدار ممکن خواهند رسید. عملکرد Doze بصورت پیش‌فرض بسیار قوی و قابل قبول است؛ با این‌حال اگر فکر می‌کنید از این هم بیشتر به صرفه جویی باتری نیاز دارید، می‌توانید عملکرد آن را به کمک اپلیکیشن جانبی Naptime مطابق نیاز خود بهینه‌سازی کنید.

برای انجام این کار شما به نسخه‌ی روت شده‌ی اندروید مارشمالو نیاز خواهید داشت. در اولین اجرا به لیستی از مقادیر قابل تغییر دسترسی خواهید داشت که می‌توانید با مدیریت آنها، نحوه‌ی توقف یا اجرای مجدد دستورات و ... را مشخص کنید. تنظیمات و ابزارک‌های موجود در این بخش ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد؛ از همین رو نیز توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن، توضیحاتی را در رابطه با هر بخش در کنار آن قرار داده است تا با معنا و مفهوم هر ابزارک و کاربردهای آن آشنا شوید. کاهش اعداد موجود در این بخش، عمر باتری بیشتری را در پی خواهد داشت و می‌توانید با آزمون خطا، موارد موجود را تا مقادیر زیادی کاهش دهید. در صورتی که حس کردید Doze در عملکرد خود و انجام برخی کارها با مشکل رو به رو می‌شود، می‌توانید مجددا مقادیر بخش مربوطه را افزایش دهید.

battery life2 69015

اگر از تجربه یا اطلاعات کافی درباره‌ی عملکرد بخش‌های ارائه شده برخوردار نیستید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه تغییری در اعداد موجود ایجاد نکنید؛ چرا که در صورت تنظیم اشتباه Doze، کاربرد این بخش به طور کامل مختل می‌شود و در عمل تاثیری در مصرف باتری مشاهده نخواهید کرد. البته ایجاد این تغییرات باعث بروز مشکلات جدی و سیستمی در گوشی شما نخواهد شد؛ اما در هر حال ممکن است قدرت پردازشی گوشی را کاهش دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر از موارد قابل تغییر اطلاعات چندانی ندارید، به همان حالت پیش‌فرض آن بسنده کنید. در صورتی که اندروید مارشمالو دستگاه شما روت نشده است نیز می‌توانید از اپلیکیشن کاربردی Greenify استفاده کنید. این اپلیکیشن اگرچه قادر به ایجاد تغییر در عملکرد Doze نخواهد بود، اما با به خواب بردن اپلیکیشن‌های بلااستفاده، می‌تواند در کنار Doze تاثیر بسیاری را در عملکرد گوشی شما ایجاد کند.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات