بررسی اپلیکیشن سفر درون: آرامش، تمرکز و احساس بهتر

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سفر درون اپلیکیشن جالبی برای اندروید است که به کمک آن می‌توانید آرامش را دوباره پیدا کنید و از استرس و افسردگی رهایی یابید. برای آشنایی با این برنامه، با این مقاله همراه باشید.
تبلیغات

مارکت‌های اندرویدی مملو از اپلیکیشن‌های مختلف هستند که به دلیل کمبود سوژه و تکرار مکررات، بخش زیادی از آن‌ها را اپلیکیشن‌های مشابه هم تشکیل داده‌اند. اما "سفر درون" برنامه متفاوت و جالبی است که در میان انبوه اپلیکیشن‌های تکراری و شاید بدون کاربرد اندرویدی، مسیری متمایز را در پیش گرفته و راهکارهایی برای حل کاهش اضطراب، بهبود خواب و افزایش حافظه را در بر گرفته است تا علاوه بر یک اپ سرگرم‌کننده، برنامه‌ی مفیدی نیز به حساب بیاید.

نگاه اول

اولین موضوعی که در "سفر درون" خودنمایی می‌کند ظاهر شیک، زیبا و به‌روز برنامه است. متأسفانه اکثر توسعه‌دهندگان ایرانی طراحی رابط کاربری را در اولویت چندم خود قرار می‌دهند و از همین رو زیاد شاهد اپلیکیشن‌های زیبا نیستیم. "سفر درون"  از این امر مستثنا بوده و از طراحی فوق‌العاده‌ای چه در گرافیک و چه در رابط کاربری برخوردار است. به محض ورود از شما درخواست شماره تلفن می‌شود که البته می‌توانید از این مرحله بگذرید و به صورت مهمان وارد برنامه شوید. به محض ورود به برنامه، آموزش فارسی و گویایی از امکانات و بخش‌های مختلف اپلیکشن مشاهده خواهید کرد. با گذر از این مرحله، وارد محیط اصلی اپلیکیشن خواهید شد

معرفی بخش های برنامه

بخش اول: در بخش اصلی "خانه" جلسات صوتی مختلفی وجود دارند که باید به تمام سطوح آن گوش بدهید. این جلسات به نوعی حکم جلسات پایه‌ای را دارند و برای شروع و قبل از هر مرحله‌، باید آن‌ها را به اتمام برسانید. جلسات موجود در "خانه" در ۳ سطح دسته‌بندی شده‌اند که هر سطح شامل ۱۰ صوت جداگانه است که متن مورد نظر با صدایی کاملا مناسب و خوب خوانده می‌شوند. خوشبختانه لحن این جلسات گفتاری و خودمانی است که باعث ارتباط راحت‌تر مخاطب با گوینده خواهد شد.

هر جلسه حدودا ۱۰ دقیقه است و باید روزانه یک مورد از آن‌ها را گوش دهید تا به هدف و نتیجه‌ی مورد نظر برسید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جلسات موجود به صورت آنلاین باید دانلود شوند بنابراین ارتباط اینترنتی برای استفاده از این برنامه ضروری است.

بخش دوم: در بخش "موضوع‌ها" شما به موارد بیشتر و جامع‌تری دسترسی دارید که می‌توانید هر کدام را که مایل بودید، به بخش "خانه" اضافه کنید و به آن‌ها  گوش دهید. در این بخش  مجموعه جلساتی با موضوع سلامت، روابط، عملکرد و ورزش دسترسی خواهید داشت که هر کدام به طور جداگانه، شامل زیردسته‌ها و جلسات صوتی مختلفی هستند که می‌توانید با خرید درون پرداخت برنامه، آن‌ها را به "خانه" اضافه کنید.

بخش سوم: در سومین بخش که "تکی‌ها" نام دارد تعدادی جلسه کوتاه وجود دارند که می‌توانید سریع و مختصر به آن‌ها گوش دهید. هرگاه احساس کردید که نیاز به آرامش دارید کافی است به یکی از جلسات این بخش گوش بدهید. آشپزی، دوچرخه سواری، خوردن، پیاده روی، ترس از پرواز، خوابیدن و‌... از مواردی هستند که در این بخش وجود دارند و می‌توانید با دانلود آن‌ها (که نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای هستند) قادر به شنیدن آن‌ها باشید.

بخش های دیگر برنامه

در کنار این ۳ بخش اصلی، یک بخش بسیار جالب دیگر با عنوان "تنفس" در برنامه وجود دارد که نقش بسزایی در آرامش بخشیدن به شما خواهد داشت. در این بخش ۲ امکان جالب در اختیارتان قرار خواهد گرفت. توسط امکان اول، می‌توانید به ۴ موسیقی آرامش بخش از طبیعت دسترسی داشته باشید. صدای باران، نیمه شب، جنگل و رودخانه ۴ صدایی هستند که در این بخش می‌توانید آن‌ها را گوش دهید و از طبیعت آرامش بگیرید.

مورد دومی که در این صفحه وجود دارد آموزش تنفس صحیح، به کاربر است. کافی است  دکمه‌ی Play را لمس کنید تا با یک نمودار زمانی گویا، سه مرحله‌ی: نفس کشیدن، نگه داشتن  و آزاد کردن نفس را به شما آموزش دهد. شاید در نگاه اول این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد اما در عمل و انجام چندباره نفس کشیدن به سبک صحیح، متوجه آثار شگفت‌انگیز این امر خواهید شد.

آخرین بخش برنامه نیز با عنوان "پروفایل من" در اختیار کاربر قرار گرفته است که مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها و امکانات جانبی را در خود جمع‌آوری کرده است. برای مثال قابلیت جالبی در این بخش با اسم "به من انگیزه بده" وجود دارد که در طول روز، جملات انگیزشی متنوعی را به شما نمایش خواهد داد. همچنین میزان زمان کار با برنامه و جلسه‌های تکمیل شده را نیز می‌توانید در این بخش دنبال کنید.

سفر درون را در شبکه های مجازی دنبال کنید: اینستاگرام | تلگرام 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات