زوم‌اپ: مجموعه اپلیکیشن‌های محرمی برای گوشی‌های موبایل

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
مطالعه 7 دقیقه
این روزها از هر کوی و برزن بوی غم و عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مشام می‌رسد. به لطف زحمات برنامه‌نویسان عاشق اهل‌بیت عصمت وطهارت(ع)، گجت‌ها نیز این روزها حال و هوایی محرمی به خود گرفته‌اند. تیم زومیت ضمن تسلیت ایام محرم، مجموعه‌ای از بهترین اپلیکیشن‌های متناسب با ایام محرم را گرد‌آوری کرده است که در ادامه توجه شما را بدان جلب می‌نماییم.
تبلیغات

 محرم، سرچشمه‌ی عشق وجدان‌های بیدار به آزادگی و مظلومیت پاکترین و عزیزترین بندگان پروردگار است. این روزها به هر طرف که می‌نگری، رخت سیاه و علم و کتل می‌بینی و صدای روضه‌های عاشقان اهل‌بیت(ع) در غم شهدای کربلا؛ غمی که با گذشت قرن‌ها هر روز زنده‌تر و جوشان‌تر از گذشته، آزادگان جهان را به ایستادگی و پایمردی در دفاع از حق و مقابله با ظلم و ستم فرا می‌خواند. زومیت امیدوار است مجموعه‌ی پیش رو، گجت‌های همیشه همراهمان را کمی از روزمرگی‌های گاها بی‌هدف دور کرده و بابی به سوی افزایش معرفت‌های اخلاقی و دینی برای ما فراهم کند. ضمن عرض التماس دعا از همه کاربران محترم در این روزهای غم و عزا، توجه شما را به این مجموعه‌ی ارزشمند جلب می‌نماییم.

 بچه‌های هیات - اندروید

moharram1app0

شاید بتوان بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن محرمی اندروید را اپلیکیشن "بچه‌های هیئت" دانست که یک سر و گردن از دیگر اپلیکیشن‌های محرمی ساخته شده برای گوشی‌های موبایل بالاتر بوده و در کنار طراحی متریال و زیبای خود، امکانات فوق العاده‌ای را نیز همراه با بروزرسانی‌های روزانه در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود آنکه محور فعالیت این اپلیکیشن در رابطه با معرفی و شناساندن هیئت‌های مختلف در ایران است، امکاناتی در آن در نظر گرفته شده است که این اپلیکیشن را به یکی از بهترین برنامه‌های محرمی به خصوص در زمینه‌ی نوحه‌ها تبدیل کرده است. در اپلیکیشن "بچه‌های هیئت" شما می‌توانید به نوحه‌های اجرا شده توسط معروف‌ترین مداحان به تفکیک شب‌های اول تا دهم دسترسی داشته باشید و نکته‌ی جالب تر نیز این است که اجرای هر مداح در هر شب نیز به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی شده تا کاربران بتوانند تنها بخش‌های مورد علاقه‌ی خود از نوحه‌ها یا شورها را دانلود کنند. لینک مستقیم، بروزرسانی‌های روزانه و جامع از تمام مداحان و نوحه‌خوانی‌های آن‌ها و همچنین امکان تماشای آنلاین بسیاری از هیئت‌های معروف از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آیند. همچنین بخشی با عنوان هیئت مجازی در اپلیکیشن وجود دارد که با مراجعه به آن، می‌توانید به سخنرانی‌ها، نوحه‌خوانی‌ها، احادیث و اشعار محرمی دسترسی داشته باشید که وجود این بخش، ارزش این اپلیکیشن را از پیش نیز بیشتر خواهد کرد.

پیامک محرم - اندروید

moharram1app3

اپلیکیشن‌های مجموعه پیامکی سال‌ها است که یکی از محبوب‌ترین زمینه‌ها برای فعالیت برنامه نویسان بوده است که با جمع‌آوری هزاران پیامک در موضوعات مختلف، هر کاربری را در زمینه‌ی پیامک‌ها مجهز خواهند کرد. پیامک محرم نیز یکی از این اپلیکیشن‌ها است که تمرکز خود را تنها روی موضوعات محرمی گذاشته و یک اپلیکیشن شایسته و کامل را که شامل بیش از هزار پیامک مختلف است طراحی و منتشر کرده است. پیامک‌های موجود در دسته‌بندی‌های پیشواز محرم، آغاز محرم، تاسوعا، عاشورا، شهادت امام سجاد(ع)، شعر، حدیث، محرم و اربعین قرار گرفته‌اند تا دسترسی به محتوای موضوعی پیامک‌ها برای کاربران آسان‌تر باشد. مانند دیگر اپلیکیشن‌های مجموعه پیامکی، در این برنامه نیز امکان ارسال یا کپی هر پیام در نظر گرفته شده است و به کمک آن می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن پیامک مورد نظر را از طریق اپلیکیشن‌های مختلف برای دوستان خود ارسال کنید.

زیارت عاشورا - اندروید

moharram1app1

زیارت عاشورا اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندرویدی بوده که همانطور که از نام آن مشخص است متن کامل زیارت عاشورا را به همراه ترجمه‌ی فارسی، و همچنین امکان پخش صوتی آفلاین آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته در بخش‌های دیگر این اپلیکیشن نیز می‌توانید به امکاناتی همچون پخش آنلاین حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، نوحه‌های مداحان معروف، زندگی نامه و احادیثی از امام حسین (ع)، معرفی اشخاص مهم در کربلا و... دسترسی داشته باشید که البته برای دسترسی به امکانات این بخش‌ها نیاز به ارتباط اینترنتی خواهید داشت.

اشعار ناب محرم - اندروید

moharram1app2

اپلیکیشن "اشعار ناب محرم" یک مجموعه شعر ارزشمند با موضوع محرم است که می‌توان آن را یک اتفاق عالی در دنیای اپلیکیشن‌ها به خصوص برای مداحان و علاقه مندان به نوحه‌خوانی دانست که مجموعه ای کامل از شعرهای محرمی را در یک مکان جمع‌آوری کرده و با دسته‌بندی‌های دقیق و جزئی نیز، دسترسی به اشعار مورد نظر را آسان تر کرده است. اگر به شعرهای محرمی علاقه‌مندید یا قصد جستجوی شعری برای نوحه‌خوانی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از گوگل، سری به این اپلیکیشن ارزشمند بزنید. برای دانلود از لینک زیر استفاده کنید.

 نینوا - آی او اس

moharram1i1

نینوا یکی از معدود اپلیکیشن‌های محرمی آی او اس است که با رعایت استانداردهای لازم و با جمع‌آوری آرشیوی ارزشمند، یک انتخاب ایده‌آل را در بین همین تعداد کم اپلیکیشن‌های محرمی برای آیفون به وجود آورده است. در نینوا شما به آرشیوی کامل از نوحه‌خوانی‌های بیش از ۴۰ مداح مشهور داخلی و بین المللی دسترسی خواهید داشت که برای پی بردن به گستردگی این آرشیو، باید به تعداد فایل‌های صوتی این بخش که به بیش از ۳۰۰۰ فایل می‌رسد اشاره کنیم. نکته‌ی جالب تر نیز در نمایش اشعار خوانده شده در هنگام پخش آنلاین نوحه‌ها است؛ به طوری که با پخش یک نوحه، متن آن در صورت وجود، بالای پلیر داخلی نینوا قابل مشاهده خواهد بود. ضمن آنکه هرکدام از فایل‌ها و نوحه‌های مورد علاقه را نیز می‌توانید برای استفاده‌ی آفلاین، در گوشی خود دانلود کنید. در بخش جستجوی اپلیکیشن نیز می‌توانید بر اساس مداح، عنوان و... به جستجوی نوحه‌های مورد نظر خود بپردازید.

زیارت عاشورا - آی او اس

moharram1i2

توسط اپلیکیشن نینوا که کمی بالاتر به معرفی آن پرداختیم می‌توانید از تعداد بسیار زیادی نوحه از مداحان مختلف بهره مند شوید. اپلیکیشن دومی نیز برای گوشی‌های آیفون به شما معرفی خواهیم کرد که جنبه‌ی متنی محرم را در برگرفته و متن زیارت عاشورا به همراه ترجمه‌ی فارسی آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با دانلود این اپلیکیشن رایگان می‌توانید متن و ترجمه‌ی زیارت عاشورا را، در محیطی گرافیکی و روان در اختیار داشته باشید. ضمن آنکه می‌توانید از قرائت صوتی نیز استفاده کنید و متن این زیارت نامه را، به صورت صوتی و با کیفیت عالی بشنوید. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

 ماه محرم - ویندوزموبایل

moharram1w1

اگر از کاربران گوشی‌های ویندوزموبایل هستید، در حال حاضر تنها انتخاب شما در رابطه با یک اپلیکیشن محرمی و فارسی زبان، اپلیکیشن "ماه محرم" خواهد بود که البته به لطف سازنده‌ی آن، همین یک برنامه نیز می‌تواند گزیده ای از تمام امکانات لازم را در اختیار شما بگذارد. در اپلیکیشن "ماه محرم" متن و ترجمه‌ی زیارت عاشورا و چندین زیارت‌نامه‌ی دیگر برای شما در نظر گرفته شده است و در کنار آن می‌توانید گزیده ای از نوحه‌های ترکی و فارسی را نیز برای دانلود در اختیار داشته باشید. همچنین در بخش پیامک‌های عاشورایی، ده‌ها پیامک مختلف با محوریت محرم و عاشورای حسینی در اختیار خواهید داشت که می‌توانید هرکدام را به صورت مستقیم و توسط اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، برای دوستان خود ارسال کنید. وجود مختصری از زندگی نامه و چهل حدیث مختلف از امام حسین نیز از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آیند.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات