اپلیکیشن Architecture of Radio امواج بی‌سیم اطراف شما را مرئی می‌کند

یک‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وقتی در خیابان‌ها قدم می‌زنیم امواج بسیاری در اطراف ما وجود دارند که به دلیل نامرئی بودنشان، وجود آن‌ها را از یاد می‌بریم. اما اپلیکیشن جدید Architecture of Radio این امکان را فراهم می‌کند تا امواج نامرئی را بر روی گوشی  یا تبلت خود مشاهده کنیم.
تبلیغات

امواج بی‌سیم بسیاری در اطراف ما وجود دارند که قادر به دیدن آن‌ها نیستیم اما طراح اطلاعات، ریچارد ویژجن، با طراحی اپلیکیشن Architecture of Radio قصد دارد تا این امواج را بر روی گوشی و تبلت شما مرئی کرده و به نمایش بگذارد. این اپلیکیشن امواج دکل‌های مخابراتی، وای‌فای‌ها و ماهواره‌هایی را  که در اطراف شما هستند، به نمایش می‌گذارد.

ویژجن داده‌های خود را از OpenCellD دریافت می‌کند که میلیون‌ها دکل مخابراتی را در سرتاسر دنیا  تحت نظر دارد. همچنین اگر شما در مسیر سیگنال‌ ماهواره‌های ناسا قرار بگیرید  یا شبکه‌های بی‌سیم در اطراف شما باشند توسط این اپلیکیشن از وجود آن‌ها مطلع خواهید شد. ویژجن می‌گوید:

با افزایش دستگاه‌های ارسال کننده‌ی امواج برای من جالب بود که بتوان این امواج را به نحوی مرئی کرد.

۶.۸ میلیارد نفر از جمعیت ۷ میلیاردی کره زمین گوشی همراه دارند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد بیش از ۱.۸ میلیارد دستگاه متصل از طریق شبکه‌های بی‌سیم باشیم. تنها کافی است امکان استفاده از موقعیت را در اختیار اپلیکیشن قرار دهید تا امواج ارسالی این دستگاه‌ها در نزدیکی خود را مشاهده کنید.

این اپلیکیشن آذر ماه امسال برای دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS عرضه شده و در زمستان برای اندروید نیز معرفی خواهد شد.

نظر شما در مورد این اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات