۱۴ بازی برتر اندروید در سبک معمایی و پازلی - قسمت دوم

دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
مطالعه 8 دقیقه
در قسمت قبلی این مقاله ۷ مورد از زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌های پازلی و معمایی را معرفی کردیم. در ادامه، به بررسی ۷مورد باقی مانده خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تجربه‌ی بازی‌های موبایل نشان داده است که محبوب شدن یک بازی به گرافیگ‌های بالا و ابزارهای پیچیده نیازی ندارد. در واقع ساده بودن شرط اساسی موفقیت بازی‌ها بوده است؛ همانگونه که اغلب بازی‌های محبوب لیست حاضر، این اصل ساده را رعایت کرده‌اند. از جمله بازی‌هایی که سادگی را شالوده‌ی کار خود کرده‌اند، بازی‌های پازلی و معمایی هستند که در ادامه‌ی قسمت اول، به معرفی ۷ مورد باقی مانده از آنها خواهیم پرداخت.

۸.Monument Valley

Monument Valley

هر صحنه‌ای از این بازی، همانند یک اثر هنری واقعی است. تجربه‌ی بازی کردن با Monument Valley فراموش نشدنی است. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ بازی ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اکتشاف ﻣﺤﯿﻂ خارق العاده ﻭ ﺧﯿﺎﻟﯽ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ علوم هندسه ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﺪ . ﻭﻇﯿﻔﻪﯼ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺯﯼ، ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﺎﻫﺰﺍﺩﻩﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ Ida ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﯿﺮ ﭘﺮ ﺭﻣﺰﻭﺭﺍﺯ ﻭ ﻣﺨﻮﻑ برای ﺭﺳﯿﺪﻥ ﺑﻪ محل ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮﺵ ﺍﺳﺖ. در واقع این بازی قوه تخیل و بصری شما را ترکیب می‌کند و شما باید مسیری را که این شاهزاده می‌خواهد از آن عبور کند، با ابزارهایی که در اختیار دارید به دقت تغییر، چرخش و حرکت دهید.

دانلود از گوگل پلی استور

۹.Strata

Strata

برنامه‌ی Strata یک بازی پازلی پیچیده است که شما را مدت‌ها سرگرم می‌کند. در این بازی قدرت فکر و ذهن حرف اول را می‌زند. در Strata که از گرافیک مینیمالیستی استفاده شده باید لایه‌های رنگی مختلف را به شیوه‌ای بر روی هم قرار دهید که هر یک از لایه‌ها بر روی مسیر مربعی شکل خودشان قرار گیرد. با طی کردن هر مرحله از بازی، مراحل سخت‌تری ظاهر خواهند شد، اما شما با انجام دادن چند مورد تاکتیک‌های بهتر و کارآمد‌تری را برای حل کردن آن یاد خواهید گرفت. Strata یک موزیک بسیار زیبا که با بازی تلفیق شده نیز دارد و اگر با هدفون به بازی کردن بپردازید تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری به ارمغان می‌آورد. با بهره‌مندی از ویژگی ذخیره‌سازی ابری (Cloud Storage) که در آخرین بروزرسانی به آن اضافه شده است می‌توانید سطح پیشروی خود را ذخیره کرده و آن را بر روی دستگاه دیگری ادامه دهید. برخی افراد سطح بازی را بسیار ساده توصیف می‌کنندُ اما رتبه ۴.۶ که از گوگل پلی به دست آورده، نمی تواند چنین ادعایی را ثابت کند. قیمت این بازی در گوگل پلی ۲.۹۹ می‌باشد.

دانلود از گوگل پلی استور

۱۰.Super hexagon

Super hexagon

بازی super hexagon که در سبک پازل است، فوق‌العاده پیچیده و دشوار است. آهنگ‌های پر انرژی در سبک تکنو این بازی، تا رسیدن به پیروزی همچون یک رزمایش نظامی برای شما طبل می‌کوبند. در این بازی شما هدایت یک مثلث کوچک را بر عهده خواهید داشت که شما باید سعی کنید آن را از درون چاله‌ای شش ضلعی، بدون برخورد با دیواره‌های این چاله بیرون بیاورید. بازی بسیار چالش‌برانگیز است و گاهی اوقات فرد را سردرگم می‌کند. قیمت این بازی ۲.۹۹ دلار است.

دانلود از گوگل پلی استور

۱۱. The room 1, and 2

The Room Two

بازی‌های روم ۱ و ۲ همیشه جزء برترین بازی‌های موبایلی بوده‌اند. افرادی که فقط خواسته‌اند نیم‌نگاهی به این بازی بیاندازند، بعد از آن تمام تلاش خود را کرده‌اند که همه‌ی مراحل را کامل کنند. این بازی چه از نظر گرافیکی و چه از نظر چالش‌برانگیزی هیچ چیز کم ندارد. داستان بازی به این صورت است که شما در یک خانه با اتاقی مرموز و عجیب و غریب هستید و تنها راهی که برای خروج از این اتاق دارید حل معماهایی پیچیده‌ای است که برای شما درنظر گرفته شده است. داشتن بخش‌های توهم نوری (خطای دیداری ادراکی) و اشیا پنهان از دید، بازی را بیشتر سرگرم‌کننده کرده است. این بازی رقم خیره‌کننده‌ی ۴.۸ را از گوگل پلی به دست آورده است. نسخه‌ی یک این بازی ۹۹. دلار و نسخه دو ۲.۹۹ دلار هستند.

دانلود از گوگل پلی استور

۱۲. Where my water 1 and 2

Where my water 1 and 2

بازی Where my water که شرکت دیزنی سازنده‌ی آن است، همشیره و هم‌نژاد تعدادی دیگر از هم‌نوعان خود در مجموعه‌ی Where’s My Games مانند Where’s My Mickey و where's my Perry است. همه‌ی این بازی‌ها به یک روال هستند و فرق آنچنانی با هم ندارند. در این بازی شما باید مسیری را حفاری کنید تا آب به نقطه‌ی مدنظر برسد. بازی تا حدودی بر اساس قوانین فیزیک است؛ بنابراین برای رسیدن آب به هدف، باید نیروی گرانشی زمین را در نظر داشته باشید. این بازی هم برای کودکان و هم بزرگسالان بسیار سرگرم‌کننده است. قیمت هر یک از نسخه‌های بازی متفاوت است؛ ولی نسخه‌ی اصلی Where my water در گوگل پلی ۱.۹۹ دلار قیمت دارد.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۱۳.World of Goo

World of Goo

همچون بازی Where’s My Water بر پای علم فیزیک است. در هر مرحله به شما تعدادی موجودات گرد-مانند به نام Goo داده می‌شود و شما باید از آنها برای رسیدن به اهداف‌تان استفاده کنید. این بازی با وجود قیمت بالای ۴.۹۹ دلاری‌اش، بارها دانلود شده است. بازی دارای گرافیکی رنگارنگ و چشم‌نواز، موسیقی زیبا و شنیدی نیز است. بازی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین اجرا می‌شود و شما می‌توانید با طیف گسترده‌ای از کاربران این بازی تعامل داشته باشید.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از مایکت

۱۴. THREE

three

یک بازی ساده در عین حال هوشمند و اعتیادآور که مغز شما را به چالش می‌کشد. وقتی به این فکر می‌کنیم که چه چیزی باعث محبوبیت این بازی شده است، موارد زیادی به ذهنمان خطور می‌کند؛ اما دلیل اصلی که باعث جذابیت بازی شده است سادگی آن است. در واقع شما باید با استفاده از اعمال ساده ریاضی، یعنی ضرب و تقسیم و جمع و تفریق، کاشی‌ها را باهم ترکیب کنید و به امتیاز خودتان اضافه کنید. تا زمانی که کاشی‌ها پر نشده است می‌توانید به بازی ادامه دهید و امتیاز جمع کنید.این بازی بسیارشبیه به بازی محبوب 2048 است. در واقع کارکرد این دو همسان است و فقط در مضرب‌ها با هم تفاوت دارند. قیمت این بازی 1.99 دلار است.

دانلود از گوگل پلی استور
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات