زوم‌اپ: مدیریت رمزهای عبور با اپلیکیشن 1Password

یک‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
1Password اپلیکیشنی فوق‌العاده برای گوشی‌های موبایل است که مدیریت کلمه‌های عبور را به صورت قابل توجهی آسان‌تر، و سریع‌تر خواهد کرد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

با هر چه گسترده تر شدن دنیای وب، و ورود وب سایت‌ها و سرویس‌های جدید، تعداد اکانت‌های کاربران نیز روز به روز در حال افزایش است به طوری که شاید اغراق نباشد اگر بگوییم هر کاربر به طور متوسط 5 نام کاربری و رمز عبور مختلف در سرویس‌های گوناگون دارد. طبیعتا هرچه تعداد این اکانت‌ها بیشتر شود به خاطر سپردن کلمه‌ی عبوری که برای آن‌ها در نظر گرفته ایم نیز امری دشوار تر خواهد شد به طوری که شاید ساده‌ترین رمزهای عبور را هم بعد از چند ماه استفاده نکردن، از خاطر ببریم. به همین علت اپلیکیشن‌هایی برای مدیریت هر چه بهتر و ذخیره‌ی رمزهای عبور طراحی و تولید شده اند که در این بین اپلیکیشن LastPass و 1Password به عنوان دو نمونه از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه شناخته می‌شوند. 1Password نیز مانند همتای خود LastPass (که در این پست به معرفی آن پرداختیم) ابزارها و امکانات فوق‌العاده ای را در اختیار شما قرار خواهد داد و به لطف پشتیبانی از اکثر پلت فرم ها، می‌تواند رمزهای عبور شما را همیشه و همه جا، در هر نوع دستگاهی از جمله موبایل یا کامپیوتر در اختیار شما قرار دهد.

1Password12

نحوه‌ی کارکرد این اپلیکیشن به این صورت است که تمام رمزهای عبور شما را در خود ذخیره خواهد کرد وبعد از آن هنگامی که به سایت‌های ذخیره شده سر می‌زنید، با کلیک روی فیلد ورودی رمز عبور، میانبر این اپلیکیشن را مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن، می‌توانید به طور خودکار رمز عبور مربوط به آن وب سایت را در فیلد مربوطه جایگزین کنید. نکته‌ی بسیار جالب 1Password در وجود امکانی با عنوان Master Password است. این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا بعد از ذخیره‌ی تمام رمزهای عبور خود در وب سایت‌های مختلف، تنها با یک کلمه عبور کلی، قادر به لاگین کردن در تمام وب سایت‌ها باشید. شیوه‌ی کارکرد این بخش نیز به این صورت است که شما با وارد کردن Master Password، به طور خودکار به دیتابیس این اپلیکیشن دسترسی پیدا خواهید کرد و خود اپلیکیشن به صورت خودکار، سایت مورد نظر را شناسایی، و رمز عبور مربوط به آن را در فیلد ورودی وارد می‌کند. قابلیت همگام سازی برنامه با نسخه‌ی مک، آیفون و آیپد و... و امکان تعیین یک رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن نیز از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آیند. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات