فایرفاکس از اپلیکیشن‌ ها و افزونه های کروم پشتیبانی می کند

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
موزیلا در پی اعمال تغییراتی روی مرورگرفایرفاکس است که نتیجه‌ی آن منجر به شباهت بیش از پیش این مرورگر با کروم خواهد بود. علاوه بر افزایش پایداری و بهبود موارد امنیتی، تغییراتی که موزیلا در مرورگرش اعمال خواهد کرد شامل پشتیبانی از افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های کروم است.
تبلیغات

 موزیلا در پی آن است تا تغییراتی را در مرورگر فایرفاکس ایجاد کند. این تغییرات شامل پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها و افزونه‌های مرورگر کروم است که از این‌رو فایرفاکس را بیش از پیش شبیه به گوگل کروم خواهد کرد. احتمالا این تغییرات باعث رنجش خاطر کاربران فایرفاکس خواهد شد؛ چراکه اضافه شدن این قابلیت‌ها منجر به مصرف بالای رم توسط این مرورگر می‌شود.

براساس پستی که در وبلاگ فایرفاکس منتشر شده، موزیلا درصدد استفاده از WebExtensions API است. بهره‌گیری از این API فرایند توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای فایرفاکس، کروم و اپرا را توسط توسعه‌دهندگان بسیار ساده‌تر از پیش می‌کند.

پست منتشر شده در وبلاگ فایرفاکس به نکات دیگری نیز اشاره کرده است:

استراتژی در پیش گرفته شده توسط موزیلا مزایای بسیاری دارد. توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن‌های خود را برای مرورگر کروم ایجاد می‌کنند، می‌توانند با استفاده از کد توسعه یافته، مرورگر فایرفاکس را نیز پشتیبانی کنند. البته توسعه‌دهندگانی که Add-Onهایی را برای فایرفاکس ایجاد کرده‌اند، باید تغییراتی را در ساختار کد خود ایجاد کنند که این تغییرات کمی وقت‌گیر خواهد بود. البته پس از دیدن نتیجه‌ی نهایی، برنامه‌نویسان نیز به این نتیجه خواهند رسید که تغییرات ایجاد شده ارزشمند بوده و به نفع طرفین است.

فایرفاکس تنها مرورگری نیست که اقدام به اعمال چنین تغییراتی کرده است؛ مرورگر اپرا نیز که تا سال ۲۰۱۳ موتور Presto را مورد استفاده قرار می‌داد، این موتور را با موتور کرومیوم (Chromium) جایگزین کرد.

نسخه‌ی پیش نمایشی از WebExtension در فایرفاکس ۴۲ قرار گرفته است؛ اما تغییرات گسترده در آینده‌ی نزدیک روی خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات