زوم‌اپ: اضافه کردن منوی مولتی تسکینگ Edge به گوشی های دیگر

شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
Edge Quick Actions اپلیکیشنی برای گوشی‌‎های اندروید است که به کمک آن می‌توانید منوی مولتی‌تسکینگ Edge را به گوشی‌های اندرویدی اضافه کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

یکی از بزرگترین تفاوت‌هایی که بین دو پلت فرم اندروید و آی او اس وجود دارد، نحوه‌ی مدیریت آن‌ها بر Multi-Tasking است. برای مثال در پلت فرم آی او اس، تمام اپلیکیشن‌ها به جز اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر روی صفحه قرار دارند و مشغول کار با آن‌ها هستید به حالت Freez تبدیل خواهند شد درحالی که اندروید، سعی دارد تا تمام اپلیکیشن‌ها را، حتی آن‌هایی که در پس زمینه مشغول فعالیت هستند، در حالت آماده باش نگه دارد. از همین رو شاید بتوان گفت که حداقل فعلا (تا اضافه شدن رسمی مولتی تسکینگ به نسخه‌ی بعدی آی او اس) بهره بردن از این امکان در پلت فرم اندروید آسان تر خواهد بود. به لطف گوشی Galaxy Note 4 Edge و لبه‌ی منحصر به فرد آن که نقش بسزایی در نمایش میانبرها برای سوئیچ کردن بین اپلیکیشن‌های مختلف را داشت، پلت فرم اندروید با روش جدیدی در ارائه‌ی این امکان آشنا شد که بعد‌ها نیز اپلیکیشن‌هایی برای شبیه سازی این حالت در گوشی‌های معمولی ساخته شد که Edge Quick Actions یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده تا کنون است.

Edge12

با نصب این اپلیکیشن می‌توانید از این پس، تنها با کشیدن انگشت خود از سمت راست یا چپ به داخل صفحه، یک منوی کوچک از اپلیکیشن‌ها و دستورات دلخواه را در اختیار داشته باشید. در واقع این اپلیکیشن سعی به شبیه سازی عمل کشیدن انگشت در قسمت لبه دار گوشی های Edge را دارد تا در گوشی‌های معمولی نیز، چنین امکانی، یعنی دسترسی به یک منوی شناور تنها با کشیدن انگشت از یک سمت صفحه‌ی نمایش، امکان پذیر باشد. منویی که درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم، علاوه بر کارکرد اصلی خود یعنی نمایش آیکون برنامه‌های اخیر یا دلخواه شما، شامل میانبرهای مختلفی همچون WIFI، Bluetooth و... نیز خواهد بود تا امور مد نظر شما را در سریع‌ترین حالت ممکن به انجام برساند. در تنظیمات برنامه علاوه بر آن که می‌توانید اپلیکیشن‌ها و میانبرها را ویرایش کنید، قادر خواهید بود تا مشخص کنید که جهت ورودی به صفحه، سمت راست باشد یا چپ. اگر در ظاهر شدن این منو بعد از کشیدن انگشت خود از کنار به داخل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با کم یا زیاد کردن ضخامت نوار اجرایی نامرئی (که در تنظیمات قابل مشاهده است)، حساسیت برنامه را در اجرای خودکار تغییر دهید. برای دانلود نسخه‌ی رایگان این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات