زوم‌اَپ: اشتراک گذاری پست های اینستاگرام با اپلیکیشن Repost For Instagram

یک‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از امکانات جالبی که توسط اپلیکیشن‌های جانبی به اینستاگرام اضافه شده است و به طور پیش‌فرض در این اپلیکیشن وجود ندارد، قابلیت Repost، یا بازنشر کردن عکس‌های دیگر کاربران است که این امر نیز می‌تواند با رعایت حق مولف انجام پذیرد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

طبق سیاست‌های اینستاگرام، امکان ذخیره سازی یا اشتراک گذاری تصاویر موجود در این شبکه‌ی اجتماعی به طور پیش فرض در نظر گرفته نشده است و برخلاف آنچه در فیسبوک، صاحب امتیاز این برنامه مشاهده می‌کنیم، که تصاویر و پست‌ها به راحتی امکان اشتراک گذاری با افراد مختلف را دارند، در این اپلیکیشن چنین امکانی در نظر گرفته نشده است. به لطف اپلیکیشن‌های جانبی بسیاری که برای اینستاگرام تولید شده است، دانلود عکس‌ها یا ویدئوهای موجود در این شبکه دیگر یک مشکل به حساب نمی آید و به آسانی چند کلیک، می‌توان این فایل‌ها را در تلفن همراه دانلود کرد. اما وسوسه و ایده پردازی‌های توسعه دهندگان به همینجا ختم نشد و بعد از حل شدن مشکل دانلود پست ها، موضوع دوم یعنی عدم قابلیت اشتراک گذاری تصاویر، به دغدغه‌ی بعدی آن‌ها تبدیل شد که در نتیجه‌ی همین موضوع، اصطلاح RePOST به اپلیکیشن اینستاگرام وارد شد. Repost یا بازنشر کردن تصاویر، به شما امکان اشتراک گذاری تصاویر یا ویدئوهایی که در اینستاگرام مشاهده می‌کنید را، توسط اکانت خودتان می‌دهد و در عین حال نیز، نام شخصی که پست را منتشر کرده است روی عکس یا ویدئو ثبت می‌شود تا علاوه بر آنکه فایل مورد علاقه‌ی خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته باشید، حق مولف نیز در این میان رعایت شود و بازدیدکنندگان در صورت علاقه به پیگری کارهای مولف، به پیج او منتقل شوند.

rep12

برای این امر اپلیکیشن‌های زیادی تولید و منتشر شده اند اما بر اساس تجربه‌های شخصی نگارنده، اپلیکیشن Repost for Instagram بهترین انتخاب ممکن برای این امر خواهد بود. مهمترین دلیل برای این حرف، اشغال کمترین فضای عکس یا ویدئو برای ثبت نام مولف است، در اپلیکیشن‌های مشابه، یک نوار مشکی یا سفید، با ضخامت یک سانتیمتر یک سمت از تصویر را می‌پوشاند که از ظاهر چندان زیبایی برخوردار نیست. این امر اما در اپلیکیشن Repost for Instagram به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد و نام مولف را تنها در یکی از چهار کنج تصویر، و به صورت کاملا کوچک ثبت می‌کند تا علاوه بر قابل خواندن بودن، کمترین فضا را نیز اشغال کند. البته مانند دیگر اپلیکیشن‌ها، در این برنامه نیز، در صورت خرید نسخه‌ی PRO اپلیکیشن می‌توانید این برچسب‌ها را به طور کل از عکس حذف کنید که این موضوع برای مواقعی که مطمئن هستید شخصی که عکس را از صفحه‌ی وی برداشته‌اید هیچ حق امتیازی نسبت به عکس منتشر شده ندارد بسیار کاربردی خواهد بود.

دلیل دیگر برای آنکه این اپلیکیبشن را بهترین انتخاب در بین نرم‌افزارهای مشابه می‌دانیم، کپی کردن خودکار متن پست است که در مواقعی که جدا از عکس، متن موجود در زیر عکس نیز برایتان جذاب و جالب توجه باشد بسیار کارآمد خواهد بود که البته این بخش به صورت انتخابی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و در صورت تمایل می‌توانید متن پست را به طور کامل حذف یا با متن دلخواه خود جایگزین کنید. رابط کاربری این اپلیکیشن نیز فوق‌العاده زیبا و کاربرپسند طراحی شده است به طوری که با ورود به اپلیکیشن، لیستی از تصاویر بخش فید را مشاهده می‌کنید و با کلیک روی هر کدام، می‌توانید سایز اصلی آن را در کنار دکمه ی Repost مشاهده کنید و با زدن این گزینه نیز، مستقیما به بخش اشتراک پست اینستاگرام منتقل شوید. البته طبیعتا راه آسان تری برای اینکار، مانند ذخیره‌ی عکس و آپلود دوباره‌ی آن وجود خواهد داشت اما اپلیکیشن‌هایی مانند Repost for Instagram، با هدف حفظ حق مولف روی عکس‌ها ساخته و منتشر شده‌اند ضمن آنکه این موضوع می‌تواند به کاربران کمک کند تا در صورت علاقه مند شدن به یک عکس، به پیج اصلی مراجعه کرده و از دیگر عکس‌ها نیز استفاده کنند. برای دانلود نسخه‌ی رایگان این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات