زوم‌اَپ: تغییر فونت های فارسی و انگلیسی با iFont

سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
iFont اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندرویدی است که به شما اجازه‌ی تغییر فونت‌های فارسی و انگلیسی گوشی را می‌دهد و به کمک آن می‌توانید تنوع خاصی به گوشی خود ببخشید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

خوشبختانه در سال‌های اخیر اکثر گوشی‌هایی که وارد بازار ایران شده‌اند از فونت فارسی زیبایی برخوردارند. به خصوص گوشی‌های شرکت سونی که با استفاده از فونت نسخ، یکی از زیباترین فونت‌های فارسی را به نمایش گذاشته‌اند. اما بر خلاف سونی، سامسونگ که از محبوبیت بالایی نیز در میان کاربران ایرانی برخوردار است، اکثر گوشی‌های خود را با فونت نه چندان جالبی عرضه می‌کند که علاوه بر چهره‌ی بدی که برای فونت‌های فارسی به ارمغان می‌آورد، خواندن آن‌ها را نیز با مشکل مواجه می‌کند. iFont اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن، می‌توانید چنین مشکلاتی را در گوشی‌های مختلف بر طرف کرده و با تنظیم فونت دلخواه، ظاهر گوشی را مطابق با سلیقه‌ی خود شخصی‌سازی کنید. البته در گوشی‌های سامسونگ به طور پیش‌فرض بخشی با نام Fonts وجود دارد که با کمک آن می‌توانید فونت گوشی را تغییر دهید. اما وجود محدودیت‌هایی همچون الزام استفاده از فونت‌های نصبی (apk) باعث شده تا اپلیکیشن iFont در مواردی خاص، به این بخش پیش‌فرض ارجعیت داشته باشد.

ifontttt12

شما با نصب و اجرای این برنامه و ورود به آن، علاوه بر بخش مخصوص برای دانلود جدیدترین فونت‌های انگلیسی، با یک بخش جداگانه نیز رو به رو خواهید شد که در آن، می‌توانید فونت‌های دلخواه خود را با فرمت TTF وارد نرم‌افزار کرده و از آن‌ها استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید که فعال‌سازی هر فونت، فارغ از فارسی یا انگلیسی بودن آن، فونت گوشی را به کل دچار تغییرات می‌کند و مثلا اگر فونت انگلیسی حال حاضر گوشی دست‌نویس باشد، با تنظیم فونت یکان برای آن، زبان انگلیسی نیز به حالت ساده تبدیل می‌شود. اگر تمایل به تنظیم دلخواه هر دو فونت فارسی و انگلیسی دارید، باید از فونت‌های ترکیبی استفاده کنید که با انجام یک جستجوی ساده، می‌توانید آن‌ها را پیدا و دانلود کنید. این فونت‌ها دربردارنده‌ی دو فونت مجزا و ادغام شده هستند که هر دو فونت فارسی و انگلیسی را به حالت دلخواه شما تغییر خواهند داد. برای دانلود این اپلیکیشن از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات