مایکروسافت ارائه کورتانا برای اندروید و iOS را تایید کرد

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
پس از انتشار شایعات در مورد توسعه‌ی کورتانا برای اندروید و آی‌او‌اِس، حال مایکروسافت عرضه‌ی دستیار صوتی هوشمند خود را برای سیستم‌عامل گوگل و اپل تایید کرده است. ردموندی‌ها در نظر دارند تا یک اپلیکیشن مستقل را برای هر دو سیستم‌عامل منتشر کنند.
تبلیغات

در پی انتشار اخباری در خصوص توسعه‌ی کورتانا برای اندروید و آی‌او‌اس، ردموندی‌ها امروز تایید کردند که اپلیکیشن کورتانا را برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس منتشر خواهند کرد. هر چند مایکروسافت این اپلکیشن را امروز رونمایی نکرده، اما پیش‌نمایشی از آن را نمایش داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این کمپانی، کاربران قادر خواهند بود تا کوئری‌های مشابهی را در هر سه اکوسیستم بدون هیچ تفاوتی وارد کرده و نتیجه را دریافت کنند. اپلیکیشن کورتانا برای اندروید در پایان ماه ژوئن و اپلیکیشن این دستیار صوتی برای iOS اپل در انتهای سال جاری منتشر خواهد شد.

هرچند کورتانا برای اندروید و iOS به اندازه‌ی ویندوزفون قوی نخواهد بود، اما مایکروسافت پشتیبانی از اعلانات را در نظر خواهد گرفت. کاربران قادر خواهند بود تا اعلانات مربوط به رویدداهای ورزشی، پروازها و سایر مواردی که هم اکنون در ویندوزفون و ویندوز 10 از طریق کورتانا در اختیار دارند، در اندروید و iOS نیز مورد استفاده قرار دهند. ارائه‌ی کورتانا برای سایر پلتفرم‌ها را باید قدم دیگری از سوی مایکروسافت خواند که در نظر دارد تا قابلیت‌های ویندوز 10 را راهی سایر اکوسیستم‌ها کند.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات