5 ابزار مفید برای ساده کردن و سرعت بخشیدن به کارها

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴
مطالعه 6 دقیقه
وقت شما بسیار ارزشمند است. ابزارهای مفید می‌توانند زمان پر ارزشتان را به درستی مدیریت کنند. این ابزارها به شما کمک می کنند تا به جای اینکه ایمیل‌های مشابه را بارها و بارها ارسال کنید یا به صورت دستی اطلاعات دیگران را جستجو کنید، امور بصورت خودکار، سروقت و به زیبای هرچه تمام‌تر انجام شوند. اصلا مهم نیست که به چه کاری مشغول هستید، روش‌های مفیدی که ما برای شما سراغ داریم می‌تواند شما را راضی و خشنود نگاه دارد.
تبلیغات

علاوه بر تنش‌های کاری، مسئولیت‌های دیگری بر دوش همه ما سنگینی می‌کند که باید انجام شوند. حتی اگر آن مسئولیت‌ها را به دیگری هم بسپارید باز هم استرس و فشار آن بر روح و روان شما تأثیر می‌گذارد. قرار است در این مقاله ابزارها و روش‌های مفیدی را خدمتتان معرفی کنیم که می‌تواند از فشارهای روزمره شما کاسته و شما را برای تجربه لحظاتی کم تنش آماده سازد.

زمان شما بسیار با ارزش است، بنابراین با این ابزار مفید آن را به صورت بهینه خرج کنید.

آیا شما:

  • ایمیل‌های مشابه را بارها و بارها ارسال می‌کنید؟
  • ایمیل‌هایی دارید که ترجیح می‌دهید بعدا به صورت خودکار فرستاده شوند؟
  • علاقه دارید که از گیرنده ایمیل‌تان اطلاعات بیشتری داشته باشید؟
  • دوست دارید که امضای الکترونیکی زیباتری برای ایمیلتان داشته باشید تا به خوبی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید؟
  • به یک سیستم مدیریت پروژه قوی نیاز دارید؟

اگر جواب شما به این سوال‌ها و یا حتی یکی از آنها مثبت است، ابزار معرفی شده در ادامه مقاله همان چیزی است که به دنبال آن هستید. اصلا لازم نیست دور دنیا را برای داشتن این ابزار زیر و رو کنید، با دقت در این مقاله همه آنها را همین جا پیدا خواهید کرد.

Yesware

آیا از ارسال ایمیل‌های مشابه خسته و آزرده شده اید؟ نظرتان در مورد ابزاری به منظور ردگیری ایمیل‌های باز شده چیست؟ اگر بتوانید از زمان، مکان یا حتی وسیله ای که ایمیل شما با آن باز می‌شود آگاه شوید چه حسی به شما دست می‌دهد؟

Yesware یک افزونه مرورگر کروم (Google Chrome) است که به شما اطلاعاتی از میزان و دفعات باز شدن میل‌های ارسال شده‌تان توسط گیرندگان، در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار، بازخورد کاملی از میزان تأثیرگذاری ایمیل شما بر مخاطبانتان به خصوص هنگامی که هر روز زمان زیادی را صرف فرستادن ایمیل به مشتریان خود می‌کنید، ارائه خواهد داد. به کمک این افزونه می‌توانید قالب‌های ایمیلتان را با همکارانتان به اشتراک بگذارید و در زمان صرفه جویی کنید.

Rapportive

اگر به دنبال راهی آسان برای دست یابی به اطلاعات و روش‌های تماس با شخص خاصی هستید Rapportive به کار شما می‌آید. این افزونه کروم قادر است تمامی اطلاعات مرتبط با شخص مورد نظر شما را از منابع مختلف نظیر LinkedIn، Facebook، Twitter و Quora به صورت یکجا و با هم برای شما جمع آوری کند. در صورت اجرای این افزونه، آخرین فعالیت‌های انجام گرفته توسط فرد مورد نظر شما در Facebook یا Twitter به سمع و نظر شما خواهد رسید. مثلا فرض کنید آن شخص سوالی را در صفحه شخصیش مطرح کرده که شما جواب آن را می‌دانید یا اینکه تیم فوتبال مورد علاقه‌اش در ده دقیقه و آن هم از یک تیم ده نفره سه گل خورده و این شخص خیلی ناراحت شده است، با این افزونه به سرعت از این موارد با خبر خواهید شد و می‌توانید زودتر از همه با برقراری ارتباط با او ( جواب دادن سوالش یا همدردی در باخت تیمش) رابطه خود را با او گسترش دهید. این افزونه از افزونه‌های خوش‌نام Gmail است. کار سازندگان Rapportive به حدی مورد توجه قرار گرفته که کل مجموعه تولید کننده آن توسط LinkedIn خریداری شد.

Wisestamp

اکثر امضاهای ایمیلی که تا به حال در انتهای نامه‌ها دیده‌ام خسته‌کننده و تکراری بوده‌اند (نام، تلفن و از این دست). کاربرانی که از امضای ایمیلی مناسبی استفاده نمی‌کنند، بسیاری از فرصت‌های ممکن برای معرفی هر چه بیشتر خود را از دست می‌دهند. در نظر بگیرید که همیشه آخرین نوشته یا پست شما در وبلاگ یا صفحه فیس‌بوک‌تان می‌تواند بیشترین تأثیررا در نگاه افراد جدید و یا حتی سابق نسبت به شما داشته باشد. امضای پایین ایمیلتان نیز دقیقا همانند زدن گل طلایی در وقت‌های اضافه موجب یک شگفتی در نگاه مخاطب نسبت به شما می‌شود به شکلی که حس اعتماد قویتری در درونش نسبت به شما شکل می‌گیرد پس از این فرصت غافل نشوید.

Wisestamp برای حل این مشکل انتخاب‌های متعددی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد. به کمک این برنامه می‌توانید امضاهای زیبا و متفاوتی را بر اساس موقعیت خود بسازید( مثلا موقعیت کاری یا خانوادگی و...)

Boomerang

Boomerang از جمله افزونه‌های پرکاربرد کروم به شمار می‌رود که امکان فرستادن ایمیل با تأخیری مشخص را ممکن می‌کند. با این امکان می‌توانید ایمیل خود را حتی در یک محدوده زمانی معینی به مخاطبان خود ارسال کنید.

این افزونه به حافظه شما کمک می‌کند که کارها را فراموش نکنید. با استفاده از این افزونه می‌توانید ایمیلی را نوشته و آماده کنید ولی بعدا بصورت خودکار و در زمان مشخص شده ارسال شود. کافیست زمان ارسال را به بومرنگ بگویید و همه چیز را فراموش کنید. ایمیل شما در وقت تعیین شده ارسال می‌شود. اگر ایمیلی را دریافت کرده‌اید که هم اکنون به آن نیاز ندارید اما باید ۳ روز دیگر آن را استفاده کنید، با استفاده از بومرنگ می‌توانید این ایمیل را آرشیو کنید و زمانی را که می‌خواهید دوباره ایمیل را مشاهده کنید به بومرنگ مراجعه نمایید. ایمیل دوباره در زمان تعیین شده به شما نمایش داده خواهد شد. اگر هم ایمیلی برای کسی فرستادید و در انتظار پاسخ هستید می‌توانید در صورت دریافت نکردن پاسخ پس از مدت مشخصی، با استفاده از بومرنگ دریافت نکردن پاسخ را به خودتان یادآوری کنید. به این ترتیب می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

پس اگر از شما خواسته شد با دقت تعداد زیادی ایمیل را به مشتریان بفرستید دیگر لازم نیست تا صبح پشت کامپیوتر نشسته و به زمین و زمان ناسزا گویید. همه کارها را به دست این افزونه بسپارید و از او بخواهید که اگر کسی جواب میلتان را نداد آن را به شما یادآوری کند. حالا راحت بخوابید.

Trello

  • آیا در انبوهی از کارهای کرده و ناکرده اتان گم می‌شوید؟
  • آیا در هنگام برنامه نویسی گیج می‌شوید؟

تمام این مشکلات با یک گزینه رفع می‌شود؛ ما به شما Trello را پیشنهاد می‌کنیم.

همه می‌دانیم که ابزارهای مدیریت پروژه در اولین قدم مانع سردرد و آشفتگی می‌شود. اما Trello یک برنامه رایگان چند منظوره برای مدیریت پروژه به شمار می‌رود که خیلی هم شلوغ نیست. شاید از برنامه‌های بزرگ دیگری به منظور مدیریت پروژه‌های خود استفاده کرده‌اید ولی خواهشا چند دقیقه با این برنامه کار کنید تا متوجه شوید که چرا ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه به سادگی شما را در فرآیندهای متفاوت تجارت همراهی می‌کند.

اما Trello چه می‌کند؟

  • ساخت یک صفحه برای هر پروژه که می‌توانید برنامه‌های خود را درون آن بنویسید
  • امکان ساخت دسته‌های مختلف برای نمایش دادن وضعیت انجام کار‌ها مثلا: انجام شده، در حال انجام، یا کار هایی که در آینده باید انجام دهید
  • ساخت کارت برای هر کار به طور مجزا
  • اضافه کردن چک لیست برای امور چند مرحله‌ای
  • امکان تنظیم زمان پایان کار برای هر کارت
  • و هزاران ویژگی دیگر که خودتان می‌توانید کشفش کنید.

ابزارهای بهره‌وری می‌توانند زمان پر ارزش ما را به درستی مدیریت کنند تا بتوانیم آن را به فرآیندهای مفیدتر و مهم تری اختصاص دهیم. به جای اینکه به صورت دستی اطلاعات دیگران را از این سایت به اون سایت جستجو کنیم یا با یک امضای نه چندان جالب از خود چهره خسته و ثابتی را نشان دهیم که از ما هیچ نشانی در بر ندارد، چرا از ابزارهای ساده تری که تمامی این کارها را به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام می‌دهند و ذره ای هم نق نمی زنند استفاده نکنیم؟

راستی شما از چه ابزارها و افزونه‌های دیگری برای راحتی کارهای خود کمک می‌گیرید؟؟ ما آماده ایم تا از شما چیزهای زیادی یاد بگیریم.

منبع: Mashable | لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات