کروم 42 به‌همراه قابلیت نمایش اعلانیه‌ها منتشر شد

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پس از آنکه از پایداری نسخه‌ی 42 مرورگر کروم اطمینان حاصل کرد، حال این مرورگر را برای استفاده‌ی عموم منتشر کرده است. در کنار لیستی از بهبود‌های امنیتی، بهبود عملکرد و بالا بردن پایداری آخرین نسخه از کروم، این مرورگر همراه با Push API و Notification API عرضه شده که این موضوع به معنای اضافه شدن اعلانیه‌ها به مرورگر کروم است.
تبلیغات

گوگل در کنار بهبود‌های امنیتی و بالا بردن پایداری مرورگر خود در نسخه‌ی جدید، قابلیت‌ جدیدی را به مرورگر خود افزوده که امکان ارسال اعلانیه‌ها برای کاربران را فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت جدید، وب‌سایت‌ها قادرند تا در صورت نیاز اعلانیه‌هایی را برای کاربران حتی در صورت بسته بودن صفحه‌ی مربوط به سایت ارسال کنند. گوگل برای اینکه از آزاردهنده‌ بودن ارسال اعلانیه‌ها در مرورگر خود کاهش دهد، توسعه‌دهندگان را ملزم به دریافت اجازه از کاربران برای استفاده از Push API کرده است.

در صورتی که وب‌سایت یا سرویس مورد نظر موفق به دریافت اجازه شد، توسعه‌دهندگان برای استفاده از Google Cloud Messaging برای ارسال و نمایش اعلانیه‌ها آزاد هستند.

اعلانیه‌ها در کروم 42

استفاده از اعلانیه‌ها می‌تواند نکات مثبت و کاربردهای بسیار مناسبی را نیز به همراه داشته باشد. برای مثال فرض کنید که در وب‌سایتی نظیر eBay پیشنهادی را برای خرید یک کالا ارائه داده‌اید. با استفاده از اعلانیه‌ها می‌توانید در صورتی که حتی مرورگر خود را بسته باشید، از ماوقع پیشنهادات ارائه شده و فرآیند فروش کالای مورد نظر مطلع شوید.

همانطور که اشاره کردیم، کروم 42 همراه به بهبود‌های امنیتی نیز همراه است. بخشی از مشکلات امنیتی که در این نسخه حل شده، طی برنامه‌‌ای پیدا شده که گوگل در قبال هر مشکل، جایزه‌ای را به یابنده اعطا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات