نگاهی به تغییرات صدای سیری در سال‌های اخیر

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت iDB، ویدئویی تهیه کرده است که در آن، تغییرات صدا و نوع صبحت کردن دستیار صوتی سیری اپل را در نسخه‌های مختلف iOS نشان می‌دهد.
تبلیغات

اپل در نسخه‌ی یازدهم  سیستم‌عامل iOS، صدای طبیعی‌تر و احساسی‌تر را برای دستیار صوتی سیری برگزیده است. ساخت این صدا به لطف استفاده از آخرین دستاوردهای صنعت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای تنظیم شیوایی، سرعت و تن صدا، ممکن شد. در همین راستا، وب‌سایت iDownloadBlog در جدیدترین ویدئوی خود، تغییرات صدای سیری را در سه نسخه‌ی آخر سیستم عامل iOS نشان می‌دهد.

سیری یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت اپل در چند سال گذشته محسوب می‌شود. این شرکت، سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی دستیار صوتی خود انجام می‌دهد و تکامل سیری در سه نسخه‌ی آخر سیستم‌عامل iOS، کاملا مشهود است. در حال حاضر، سیری از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند؛ بنابراین صدای جدید این دستیار صوتی به مرور زمان و با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی اپل، بهبود خواهد یافت.

اپل سیری

اپل در وبلاگ یادگیری ماشینی خود در این مورد می‌گوید:

برای iOS 11، ما از یک صدای جدید با هدف بهبود شخصیت، بیان و طبیعی بودن سیری استفاده کردیم. ما پیش از انتخاب صدای جدید، صدها کاندیدا را مورد آزمون قرار دادیم؛ سپس بیش از ۲۰ ساعت صدا ضبط کردیم و به کمک فناوری یادگیری عمیق TTS، یک صدای جدید ساختیم. نتیجه‌ی این فرآیند، صدای انگلیسی جدید سیری است که به نظر ما بهبود چشمگیری در مقایسه با صدای قبلی دارد.

 اپل تغییرات زیادی در صدای سیری در نسخه‌های ۹ و ۱۰ از iOS ایجاد کرده بود؛ ولی نسخه‌ی یازدهم این سیستم‌عامل، جهشی بزرگ در مورد صدای سیری محسوب می‌شود. صدای جدید سیری، بیان بهتری دارد و کلمات و جملات را با تُن طبیعی‌تری ادا می‌کند. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات