دستیار صوتی گوگل اسیستنت با محدودیت‌های فراوان برای آیفون عرضه شد

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل اپلیکیشن مخصوص دستیار صوتی خود، یعنی گوگل اسیستنت را برای کاربران آیفون در هندوستان، انگلستان، آلمان و فرانسه، عرضه کرد.
تبلیغات

شرکت گوگل دستیار صوتی معروف خود را در قالب یک اپلیکیشن مستقل برای کاربران آیفون عرضه کرد. در حال حاضر این اپلیکیشن تنها برای کاربران آیفون در کشورهای هندوستان، انگلستان، آلمان و فرانسه عرضه شده است.

گوگل اسیستنت (Google Assistant) تنها روی آیفون‌هایی نصب می‌شود که از سیستم عامل iOS نسخه‌ی ۹.۱ یا جدیدتر، استفاده کنند. این اپلیکیشن به‌صورت پیش‌فرض از سیستم یادگیری ماشینی گوگل برای ارائه‌ی بهترین نتایج جستجو استفاده می‌کند؛ ولی در iOS، دسترسی آن به قابلیت‌ها و منابع گوشی محدود است و نمی‌تواند مثل گوشی‌های اندرویدی، عملکرد کارآمدی داشته باشد. علاوه بر این، نسخه‌ی iOS از گوگل اسیستنت با نگه داشتن کلید هوم فعال نمی‌شود و باید آن را به‌صورت یک اپلیکیشن اجرا کنید؛ البته می‌توان از ویجت آن هم استفاده کرد. کاربران iOS می‌توانند از گوگل اسیستنت برای جستجو در اینترنت، برقراری تماس، پیدا کردن مکان‌های مورد نظر، پخش کردن ویدئوها در یوتیوب، پیدا کردن اطلاعات از داخل دستگاه، برقراری ارتباط با لوازم خانگی هوشمند و غیره، استفاده کنند.

گوگل اسیستنت

با توجه به سیاست‌های اپل، گوگل اسیستنت همیشه به صورت یک اپلیکیشن جداگانه باقی خواهد ماند. اگر پیش‌تر، از این دستیار در گوشی‌های اندرویدی استفاده کرده‌اید، نباید انتظار عملکرد مشابهی از آن در iOS داشته باشید. با وجود محدودیت‌های سیستم عامل iOS، دستیار صوتی سیری، کاملا کارآمدتر از گوگل اسیستنت محسوب می‌شود؛ اما در سمت دیگر، اگر بخواهید از سرویس‌های گوگل استفاده کنید، گوگل اسیستنت می‌تواند تجربه‌ی بهتری را در اختیارتان قرار دهد.

گوگل اسیستنت به‌صورت رایگان از طریق فروشگاه آیتیونز قابل دانلود است. نظر شما در مورد این دستیار صوتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات