نوار آدرس مرورگر پروژه‌ اسپارتان به قسمت پایین منتقل شده است

دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه انتشار تصاویر مربوط به رابط کاربری ویندوز 10 برای تبلت‌ها و موبایل مورد استقبال بسیاری قرار گرفت، اما انتقاد شماری از کاربران را نیز در پی داشت. این انتقادات بیشتر حول انتقال نوار آدرس و کنترل‌های مرورگر به قسمت بالای مرورگر پروژه‌ی اسپارتان بود. حال انتشار تصاویر جدید نشان از این دارد که این موارد به قسمت پایین منتقل شده است.
تبلیغات

تغییراتی که بسیاری از کاربران و دوستداران ویندوز به آن منتقد بودند از جمله‌ی ویژگی‌هایی بود که در ویندوزفون 8 و نسخه‌های بالاتر مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت. انتشار تصاویر جدیدی توسط WinHec نشان از این دارد که احتمالا در ویندوز 10 برای گوشی‌های‌هوشمند شاهد تغییراتی خواهیم بود.

تصاویر جدید منتشر شده از محیط مرورگر پروژه‌ی اسپارتان ظاهر آن را تا حدودی شبیه به اینترنت اکسپلورر کنونی مورد استفاده در ویندوز 8.1 نشان می‌دهد که البته نباید از تفاوت‌های موجود در آن غافل شد. مایکروسافت نوار آدرس را دوباره به قسمت پایین پنجره‌ی مرورگر انتقال داده است. این تصاویر بیش از آنکه نشان‌دهنده‌ی یک اپلیکیشن جدید باشد، یادآور اینترنت اکسپلورر کنونی مورد استفاده در ویندوزفون است. شاید این تصاویر متعلق به نسخه‌ی قدیمی است یا اینکه مایکروسافت در برابر درخواست کاربران سر تعظیم فرود آورده است.

SpartanInt

یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته مربوط به کلید جستجو و همچنین کلید‌های نرم‌افزاری مرورگر است که آن را بیش از پیش شبیه به ویندوزفون مورد استفاده در گوشی‌های هوشمندی نظیر لومیا 735 و 640 کرده است. در این تصویر شاهد جایگزینی کلید جستجو با آیکون کورتانا هستیم. مایکروسافت در نظر دارد تا کورتانا را به‌عنوان سرویس جستجوی هوشمند صوتی در کل پلتفرم خود مورد استفاده قرار دهد و از این رو دیدن این دستیار صوتی در ویندوز 10 موبایل دور از انتظار نیست.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت کدام الگوی طراحی را برای مرورگر پروژه‌ی اسپارتان در نظر گرفته است. نظر شما در این خصوص چیست؟ کدام یک از دو طراحی مشاهده شده کاربردی‌تر و دوست داشتنی‌تر از دیگری است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات