اینترنت اکسپلورر همچنان با ماست، ولی با نامی جدید

پنج‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است، ولی شایعات منتشر شده نشان می‌دهد مایکروسافت می‌خواهد برندی جدید را جایگزین مرورگر خود یعنی اینترنت اکسپلورر کند که در حال حاضر با کد پروژه اسپارتان شناخته می‌شود. کریس کاپوسلا مدیر بازاریابی مایکروسافت در جریان Microsoft Converge به نوعی این خبر را تایید کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کاپوسلا می‌گوید:

ما به دنبال برندی جدید هستیم تا مرورگر ویندوز 10 را براساس آن نامگذاری کنیم. البته همچنان اینترنت اکسپلورر را خواهیم داشت، ولی مرورگری جدید که فعلا با نام پروژه اسپارتان شناخته می‌شود نیز به سیستم عامل ما اضافه خواهد شد که باید به زودی نامی را برای آن انتخاب کنیم.

به نظر می‌رسد همچنان در برخی نسخه‌های ویندوز 10 به ویژه برای کاربردهای تجاری و شغلی شاهد اینترنت اکسپلورر باشیم و پروژه اسپارتان به عنوان مرورگر اکثر کاربران ویندوز 10 انتخاب شود. طی چندین سال گذشته، ردموندی‌ها قدرت درک و تشخیص مرورگر خود را تغییر دادند اما تقریبا ناکام بوده‌ و موفق نشدند. ردموندی‌ها حتی در تبلیغات مختلف مورد تمسخر قرار گرفتند. همین موضوع سبب شد در نهایت مدیر اصلی اینترنت اکسپلورر ماه دسامبر سال گذشته کمپانی مایکروسافت را ترک کند تا سرآغازی باشد بر تغییرات جدید.

کاپوسلا درباره چگونگی استفاده از نام مایکروسافت به جای ادامه دادن با همان اسم اینترنت اکسپلورر مطالعاتی را انجام داده است و نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تغییر نام اینترنت اکسپولورر به تنهایی نمی‌تواند راه‌گشا باشد. در نتیجه کاپوسلا می‌گوید:

تنها با قرار دادن کلمه مایکروسافت جلوی نام مرورگر نمی‌توان اختلاف گرایش کاربران به سمت گوگل کروم را کاهش داد.

chromedata.0

این تحقیق به ما نشان می‌دهد که مایکروسافت اسامی خاصی را در نظر دارد، ولی هنوز نمی‌توان تا زمان انتظار رسمی اطلاعات اصلی مربوط مرورگر جدید، درباره اسم آن اظهار نظری کرد. با توجه به بازخودردهایی که نسبت به مرورگرهای مایکروسافت می‌بینیم، می‌توانیم مسیری که ردموندی‌ها انتخاب کرده‌اند را پیش‌بینی کنیم و مطمئن باشیم که نام مرورگر جدید با اینترنت اکسپلورر هیچ کاری ندارد.

امروز مایکروسافت در بیلد 10041 نیز مرورگر اسپارتان را اضافه نکرد، اما شایعه شده که بروز رسانی بعدی که تا یک ماه دیگر منتشر می‌شود، اولین نسخه‌ی قابل آزمایش از اسپارتان را به همراه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات