واتس اپ محبوب‌ترین منبع خبری در برخی از کشورها است

دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن واتس‌اپ، توانسته است در برخی از مناطق جهان، با پشت سر گذاشتن وب‌سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، به بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین منبع خبری تبدیل شود.
تبلیغات

بر اساس نظرسنجی مؤسسه‌ی مطالعات روزنامه‌نگاری رویترز، بیشتر کاربران به‌جای استفاده از وب‌سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اخبار روزانه‌ی خود را در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتس‌اپ مطالعه می‌کنند. از ۷۱,۸۰۵ نفر شرکت‌کننده در این نظرسنجی که در ۳۶ کشور برگزار شد، ۴۷ درصد از شبکه‌های اجتماعی و ۱۵ درصد از اپلیکیشن واتس‌اپ برای دریافت اخبار روزانه استفاده می‌کنند. اما اگر این ۱۵ درصد را بر اساس کشور کاربران تفکیک کنیم، به نتایج جالبی می‌رسیم؛ بیش از نیمی از کاربران در مالزی و ۴۶ درصد کاربران در برزیل، واتس‌اپ را به‌عنوان منبع خبری اصلی خود انتخاب کرده‌اند. واتس‌اپ در مناطقی مثل شیلی، سنگاپور، هنگ‌کنگ، اسپانیا و ترکیه هم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

واتس اپ

اما چرا این افراد از یک اپلیکیشن پیام‌رسان به‌عنوان منبع خبری خود استفاده می‌کنند؟ اولا در این کشورها، اکثر اپراتورهای موبایل، اپلیکیشن و سرویس واتس‌اپ را به‌صورت پیش‌فرض و رایگان روی گوشی‌های خود قرار می‌دهند. مورد بعدی به سیستم کدگذاری و امنیت بالای واتس‌اپ اشاره دارد و آخرین مورد هم کاهش کلی محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در این مناطق و راحتی استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما هم اخبار روزانه‌ی خود را در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل تلگرام و واتس‌اپ مطالعه می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات