هر آنچه که باید درباره مرورگر کروم اندروید بدانید

شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می دانید مرورگر کروم مخصوص اندورید عرضه شده است. این مرورگر برخی از ویژگی های نسخه رو میزی را دارد و کاربران اندروید می توانند مرورگر PC خود را با مرورگر اندروید خود سینک کنند. در ادامه مشخصات و ویژگی های مرورگر کروم مخصوص دستگاه های اندرویدی را بررسی خواهیم کرد.
تبلیغات

مرورگر کروم آندرویدی شامل برخی از ویژگی های نسخه رومیزی است که عبارتند از:

  • مرور همزمان چندین صفحه
  • وب گردی به صورت ناشناس
  • همگام سازی سایت های علامتگذاری شده

این نسخه قادر است کلیه صفحه های باز در مرورگر رومیزی کاربر را شناخته و در نسخه موبایل آنها را بگشاید.

آندروید نسخه 4.0 (ساندویچ بستنی) پیش نیاز این نسخه از مرورگر کروم است. یعنی فعلا تنها می توان آن را بر روی گوشی های سامسونگ گالاکسی نکسوس و نکسوس اس، موتورولا زووم و اسوس ترانسفورمر پرایم نصب کرد. برای دریافت این مرورگر کافی است به آندروید مارکت گوگل مراجعه نمایید.

کروم آندرویدی قادر است تا صفحات علامتگذاری شده در مرورگر رومیزی را در پوشه مخصوصی قرار دهد تا بتوان به راحتی به آنها دسترسی داشت.

chromeandroid1-11295159

یکی دیگر از ویژگی های کروم اندرویدی مربوط به صفحات مرور شده کاربر در رایانه رومیزی است.  مرورگر گوگلی موبایل همچنین قادر است با استفاده از قابلیت  سینک کردن (همگامسازی)،صفحات بازدید شده را با توجه به اطلاعات حاصل از تاریخچه جستجو و مرور صفحات، پیش بینی و پیشنهاد مناسب را برای راحتی کاربر ارائه کند.

از دیگر توانایی های مرورگر کروم مخصوص سیستم عامل آندروید می توان به بهره هرچه بهتر از سخت افزار و مرور روان تر صفحات وب اشاره کرد. همچنین این مرورگر دارای برخی خصوصیات پیشرفته HTML5 همچون Web Workers است که به برنامه های تحت وب اجازه می دهد به صورت آنی خود را بروزرسانی نمایند.

ضمنا این مرورگر مخصوص اندروید، قادر است با استفاده از هوش مصنوعی و حدس اینکه چه لینک هایی مد نظر شماست، برخی صفحات را قبل از وارد نمودن آدرس کامل آنها، بارگذاری کند، درست همانند کاری که کروم رومیزی انجام می دهد. البته نباید از یاد برد برای صرفه جویی در هزینه های تبادل اطلاعات در اینترنت همراه، این خصوصیت تنها زمان استفاده از اینترنت بی سیم Wi-Fi فعال خواهد بود.

برگ برنده مرورگر کروم نسخه اندروید

جالب اینجاست که مرورگر آندرویدی برگ برنده ای دارد که نه تنها در نمونه رومیزی ندیده ایم بلکه سایر رقبا فاقد آن هستند. کروم قادر است زمانی که کاربر در فضایی آکنده از لینک ها سیر می نماید، چند تصویر از لینک ها را بزرگنمایی کرده و انتخاب لینک صحیح را برای کاربر ساده کند.

البته نسخه فعلی مرورگر مخصوص آندروید نه تنها از فلش پشتیبانی نکرده، که فاقد قابلیت کلیدی استفاده از افزونه ها نیز می باشد. اما خوشبختانه زیر ساخت آن به گونه ای طراحی شده که بتواند در آینده این مهم را نیز برآورده نماید.

چرا این برنامه را تنها می توان بر روی نسخه 4.0 آندروید نصب نمود؟

پاسخ ساده و قانع کننده است؛ با توجه به اینکه کروم آندرویدی از API هایی بهره می برد که در نسخه های قبلی آندروید نمی توان آنها را یافت مسلماً نمی توانیم آن را در نسخه های قبلی نصب کنیم.

ویژگی دیگر مرورگر آندرویدی مرور زبانه ای (باز کردن صفحات در Tab های مختلف) است. بدین ترتیب که کروم زبانه های مجزایی را برای هر صفحه در نظر گرفته و آن را به صورت کلی نمایش نمی دهد. یعنی رویکردی را در پیش گرفته که سایر رقبا هنوز نتوانسته اند به آن برسند. بدین ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا سریعاً بین زبانه ها حرکت نموده و به صفحه دلخواه برود.

نهایتاً، امیدواریم اگر شما هم از ساندویچ خوشمزه بستنی آندروید لذت می برید، بتوانید مرورگر کروم را به صورت رایگان دریافت و از این پس مقالات ما را آنجا مطالعه کرده و نظر دهید!

منبع: PCworld

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات