مدیریت حافظه کلیپ‌بورد در اندروید

یک‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
این اپلیکیشن اندرویدی به نوعی وظیفه‌ی مدیریت حافظه کلیپ‌بورد گوشی شما را بر عهده خواهد داشت و متن‌های کپی شده را در خود ذخیره می‌کند.
تبلیغات

یکی از اپلیکیشن‌هایی که مدتی‌ است در گوگل پلی منتشر شده و با استقبال خوبی هم مواجه شده Clipper نام دارد که با یک هدف ساده اما مهم و جالب تولید شده است : " اشتباه چیزی رو کپی نکن " . با زوم‌اپ امروز همراه باشید.

یکی از ویژگی‌ها و مزایای متن‌باز بودن اندروید در این موضوع است که هر برنامه‌نویسی می‌تواند هر اپلیکیشنی که در ذهن دارد را بدون مواجه شدن با هیچ مشکل و محدودیتی به مرحله‌ی اجرا برساند. از همین رو روزانه شاهد تولید هزاران اپلیکیشن اندرویدی هستیم که مسلما هر قدر میزان اپلیکیشن‌های تولیدی بالاتر برود احتمال پیدا شدن اپلیکیشن‌های واقعا کاربردی و جالب مانند Clipper هم افزایش می‌یابد.

فرض را بر آن بگیرید که یک متن مهم را مانند شماره تلفن یا شماره ملی یا... را از یک وب سایت کپی کرده‌اید. چند لحظه بعد یکی از دوستان شما پیامک جالبی را برای شما می‌فرستد و شما هم وسوسه می‌شوید تا آن را برای دیگر دوستان خود ارسال کنید. متن پیام را کپی کرده و مراحل ارسال را انجام می‌دهید و به یکباره یادتان می‌افتد که از قبل متن مهمی‌ را در کلیپ‌بورد ذخیره کرده بودید و حالا این پیامک جای آن را گرفته است. به احتمال خیلی زیاد چنین مشکلی را تجربه کرده‌اید.

مطمئنا خود را سرزنش خواهید کرد و در بهترین حالت ممکن، اگر متن مورد نظر در دسترس باشد، مجبور به صرف دوباره‌ی زمان خواهید شد تا به محل مورد نظر رفته و دوباره متن را کپی کنید. Clipper به منظور حل همین مشکل ساخته شده است. به این ترتیب که با ورود به این نرم‌افزار به 20 متن آخر کپی شده در گوشی اندرویدی خود دسترسی خواهید داشت و در منوی تنظیمات برنامه می‌توانید تعداد آن را بیش‌تر از این هم قرار دهید.

cscr1

کافیست تا این اپلیکیشن کاربردی را در گوشی خود نصب کنید. Clipper در پس زمینه‌ی گوشی شما فعالیت خود را ادامه می‌دهد و تمامی متن‌های کپی شده در گوشی را در خود ذخیره می‌کند تا در هر زمان که لازم بود دوباره به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این نرم‌افزار تنظیماتی برای قرار دادن رمز‌عبور در نظر نگرفته است. پس اگر فکر می‌کنید متن‌های کپی شده ممکن است حائز اهمیت باشند لازم است که با یک نرم‌افزار جانبی برای آن رمز‌عبور قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات