گوگل دیگر اندروید مارکت را پشتیبانی نخواهد کرد

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از اندروید مارکت در انتهای ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد. این اپلیکیشن، نسخه‌ی قدیمی پلی استور است و در اندروید ۲.۱ و قدیمی‌تر استفاده می‌شود.
تبلیغات

اپلیکیشن اندروید مارکت که نسخه‌ی قدیمی پلی استور محسوب می‌شود، در دستگاه‌هایی که از اندروید ۲.۱ و قدیمی‌تر استفاده می‌کند، وجود دارد. گوگل قصد دارد از آخر ماه جاری میلادی، تمرکز خود را بر توسعه‌ی پلی استور بگذارد و دیگر اندروید مارکت را پشتیبانی نکند. این اتفاق در روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) انجام می‌شود. طبق اعلام شرکت گوگل، کاربران اندروید مارکت به دلیل مشکلات فنی و محدودیت‌های موجود، هیچ اعلان یا پیغامی مبنی بر این موضوع دریافت نخواهند کرد.

اندروید مارکت

لازم به ذکر است که گوگل از مدتی پیش، پشتیبانی از نسخه‌های ۲.۳ و ۳.۰ سیستم‌عامل اندروید را به پایان رسانده است؛ ولی کاربرانی که از این نسخه‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند همچنان برنامه و بازی‌های جدید را از طریق پلی استور دانلود کنند. با توجه به اینکه بیش از ۷ سال از عمر اندروید ۲.۱ می‌گذرد و کمتر از ۰.۱ درصد از تمام کاربران اندروید از این نسخه استفاده می‌کنند؛ به نظر نمی‌آید که اتمام پشتیبانی از اندروید مارکت خبر ناراحت‌کننده‌ای محسوب شود. طبیعتا کسانی که از اندروید ۱.۵ یا ۱.۶ هم استفاده می‌کنند، شامل این موضوع خواهند شد.

نظر شما در رابطه با این تصمیم گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات