برنامه Duplicate Files Fixer: شناسایی و پاکسازی فایل های تکراری در اندروید - زوم اپ

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Duplicate Files Fixer اپلیکیشنی برای اندروید است که با بررسی حافظه‌ی داخلی و خارجی گوشی، فایل‌های تکراری را شناسایی و حذف خواهد کرد.
تبلیغات

با هرچه بیشتر شدن حجم قابل دسترس در حافظه‌های داخلی یا خارجی موبایل، وسوسه‌ی نگهداری از آهنگ‌ها، ویدئو‌ها یا حتی فایل نصب برنامه‌ها و پاک‌سازی نکردن آن‌ها باعث می‌شود در گوشی اکثر افراد، از برخی فایل‌ها بیشتر از یک نسخه وجود داشته باشد. برای مثال فایل نصبی اپلیکیشن اینستاگرام را در پوشه‌ای از SDcard خود دارید و در ماه‌های آینده نیز برای عوض کردن رام گوشی از برنامه‌های نصب‌شده، نسخه‌ی پشتیبان می‌گیرید که نتیجه‌ی آن، به وجود آمدن نسخه‌ای دیگر از اینستاگرام است. در حالتی دیگر ممکن است عکس یا آهنگی را به دلیل فراموشی یا پیدا نکردن آن در گوشی موبایل، مجددا دانلود کنید و نسخه‌ای دیگر از یک فایل را در گوشی خود به‌ وجود بیاورید. این فایل‌ها شاید در ابتدا چندان از اهمیت خاصی برخوردار نباشند؛ اما رفته‌رفته این فایل‌ها به‌صورت ناخودآگاه توسط ما به حافظه‌ی گوشی اضافه می‌شوند و بعد از مدتی باعث پر شدن حافظه‌ی موبایل خواهند شد. Duplicate Files Fixer اپلیکیشنی برای این مشکل است که با آنالیز دقیق خود از مموری گوشی و SDcard، تمامی فایل‌های شما را از جمله آهنگ، ویدیو، تصویر، فایل‌های کش یا سیستمی و... مورد بررسی قرار می‌دهد و فایل‌های یکسان را به شما نمایش خواهد داد.

نکته‌ی بسیار جالبی که در Duplicate Files Fixer وجود دارد، شناسایی هوشمند فایل‌های یکسان است؛ به‌طوری که اگر دو فایل یکسان را با دو نام کاملا متفاوت در گوشی داشته باشید، این اپلیکیشن متوجه یکسان بودن این فایل‌ها خواهد شد و آن‌ها را در یک شاخه به شما نمایش می‌دهد. در انتها لیستی در اختیار خواهید داشت که فایل‌های چندتایی در گوشی همراه را نشان می‌دهد که تعداد همتایان یکسان هر فایل می‌تواند از دو فایل به بالا باشد. با انتخاب گزینه‌ی حذف خودکار، از هر فایل پیداشده یکی از نسخه‌ها نگهداری و مابقی حذف خواهند شد. می‌توانید این عمل را به‌صورت دستی نیز انجام دهید و مشخص کنید که کدام نسخه از فایل‌های تکراری در گوشی باقی بماند. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌ زیر استفاده کنید.

- دانلود اپلیکیشن از کافه بازار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات