اپل نرم‌افزار iMessage را به آی‌کلاد آورد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل نرم‌افزار iMessage را به پلتفرم آی‌کلاد آورد.
تبلیغات

در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2017، شرکت اپل از سیستم عامل iOS 11 رونمایی کرد. در این سیستم عامل کاربران می‌توانند در هر دستگاه اپلی وارد حساب کاربری خود شوند و به واسطه‌ی یکپارچه شدن نرم‌افزار iMessage با فضای ابری آی‌کلاد، به تمامی پیام‌های متنی خود دسترسی داشته باشند.

با این اوصاف، در صورتی که کاربری اقدام به حذف یک پیام در گوشی آیفون خود کند، دستور حذف پیام به رایانه‌ی مک کاربر ارسال شده و بدین ترتیب پیام از آنجا نیز حذف می‌شود. قبلا بیشتر کاربران به خاطر نبود چنین قابلیتی، از نرم‌افزار آی‌مسیج ابزار نارضایتی کرده بودند. اپل طراحی بخش اپ‌دراور iMessage را نیز مورد بازنگری قرار داده است. یکپارچه‌شدن با فضای ابری، امکان ایجاد بکاپ‌های کوچک‌‌تر را فراهم می‌کند؛ چرا که تقریبا تمام پیام‌های‌تان به جز موارد اخیر به جای ذخیره‌شدن در دستگاه، در آی‌کلاود ذخیره می‌شوند.

اپل به این موضوع واقف است که آی‌مسیج یکی از قابلیت‌های کلیدی سیستم‌عامل iOS است؛ قابلیتی که به موجب امکان ارسال پیام‌های گروهی با دوستان و خانواده‌ی افراد، آن‌ها را به اکوسیستم بسته‌ی اپل، وفادار نگه می‌دارد. سال گذشته اپل با اضافه‌‌کردن افزونه‌های شخص ثالث، استیکرها، انیمیشن‌های اموجی و تعدادی قابلیت شناخته‌شده‌ی دیگر به آی‌مسیج، تغییرات گسترده‌ای را در آن به‌وجود آورد تا بدین‌ترتیب امکان رقابت هرچه بهتر این اپلیکیشن پیام‌رسان را با فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و اسنپ‌چت را فراهم آورد.

کوپرتینویی‌ها با قرض‌گرفتن تعدادی از بهترین قابلیت‌های موجود در پیام‌رسان‌های مختلف، بر جذابیت آی‌مسیج افزود و اکنون نیز در راستای کاربردی‌تر کردن این سرویس پیام‌رسان، آن را به آی‌کلاود می‌‌‌آورد. مورد دیگری که در جریان کنفرانس WWDC معرفی شد، یکپارچه‌‌سازی آی‌مسیج با اپل‌پی بود تا بدین ترتیب کاربران همانند Venmo یا Square Cash، امکان پرداخت همتا به همتا (peer-to-peer) را داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات