زوم‌اَپ: با FBReader انواع کتاب‌های الکترونیک را مطالعه کنید

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با گسترش استفاده از گجت‌های موبایل، صنعت کتاب بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و نسخه‌های الکترونیک انواع کتب و نشریات، بر نسخه‌های کاغذی غلبه کرده‌اند. FBReader اپلیکیشن کتابخوانی است که قادر است انواع فرمت‌های کتب الکترونیک را پشتیبانی کند. با زوم‌اَپ امروز همراه باشید.
تبلیغات

هرچند امروزه می‌توان نسخه‌‌ی PDF انواع کتب الکترونیک را در اینترنت یافت، اما شماری از مقالات و کتب نیز در فرمت‌های دیگر در فضای اینترنت منتشر شده‌‌اند. FBReader اپلیکیشن کتابخوانی است که از فرمت‌هایی چون ePub، Kindle و fb2 پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به اضافه شدن پشتیبانی از پی‌دی‌اف نیز اشاره کرد که از طریق پلاگین رایگانی حاصل می‌شود. FBReader قابلیت همگام‌سازی کتب موجود در گجت کاربر را در شبکه‌های تحت عنوان شبکه‌های FBReader‌که مبتنی بر گوگل درایو است، میسر می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از طریق انواع گجت‌ها، به کتاب‌های خود دسترسی داشته باشید.

FBReaderInt

FBReader دارای پلاگین‌های متعددی است که قابلیت‌های مختلفی را به این کتاب‌خوان اضافه می‌کند. از جمله‌ی این پلاگین‌ها می‌توان به پلاگین مربوط به پشتیبانی از فرمت DjVu و Litres.Ru اشاره کرد. همچنین یکی از پلاگین‌ها نیز برای خواندن متون بصورت صوتی توسعه یافته است.

یکی از امکانات جالب این اپلیکیشن پشتیبانی از افزونه لغت‌نامه ColorDict است که به کمک آن می‌توانید با انتخاب یک کلمه در متن، معنی آن را مشاهده کنید. این ویژگی برای کاربرانی که متون به زبان‌های دیگر یا متون تخصصی را مطالعه می‌کنند بسیار کاربردی است.

FBReader از وجود یک کتابخانه‌ی آنلاین نیز بهره می‌برد که می‌توان با جستجو در ان انواع کتب الکترونیک با موضوعات متنوع را در آن یافت. این کتابخانه‌ی الکترونیک شامل انواع مجلات، ژورنال‌ها و کتب داستانی، رمان و ... است. FBReader برای دو پلتفرم ویندوزفون و اندروید بصورت رایگان عرضه شده است. علاوه بر این دو پلتفرم، سایر سیستم‌عامل‌ها چون ویندوز، مک و لینوکس نیز پشتیبانی می‌شوند که برای دریافت نسخه‌های مرتبط می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات