برنامه Gallery Vault: پنهان سازی فایل‌های شخصی در اندروید - زوم اپ

یک‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Gallery Vault اپلیکیشنی برای پنهان‌سازی فایل‌های شخصی مانند عکس و فیلم در گوشی‌های اندروید است که توسط آن می‌توانید این امر را در چند مرحله‌ی ساده و به همراه یک ویژگی بسیار خاص به انجام برسانید.
تبلیغات

گوشی‌ موبایل در سال‌های اخیر به اصلی‌ترین ابزار الکترونیک کاربران تبدیل شده است؛ به‌طوری که می‌توان در آن همه نوع اطلاعات، از عکس‌ها و ویدئوهای شخصی گرفته تا کلمه‌های عبور، شماره تلفن و ... را پیدا کرد که همین موضوع، اهمیت امن بودن آن را چند برابر کرده است. اپلیکیشن‌های بسیاری منتشر شده‌اند که قادر به رمزگذاری اپلیکیشن‌های گوشی مانند تلگرام و ... هستند تا امنیت شماره‌ها و پیام‌های خصوصی را برای شما مهیا کنند. اما بسیاری از کاربران در گوشی خود میزبان فایل‌های دیگری مانند عکس، PDF و ... هستند که جنبه‌ی شخصی دارند و به دنبال راهی برای محافظت از آن می‌گردند. اپلیکیشن Gallery Vault ابزاری در راستای رمزگذاری و پنهان‌سازی فایل‌های مهم در حافظه‌ی گوشی است که می‌توان آن را یک صندوقچه‌ی امن در گوشی دانست که حافظ فایل‌های مهم شما خواهد بود و می‌توانید هر نوع فایل از جمله عکس، ویدئو و دیگر فرمت‌ها را وارد آن کنید تا این اپلیکیشن با encrypted کردن آن، هیچ اپلیکیشن دیگری در گوشی مانند گالری عکس، فایل منیجر و ... قادر به مشاهده‌ی آن نباشد. این موضوع یعنی پنهان‌سازی فایل از دید اپلیکیشن‌های دیگر مزیت اصلی این برنامه محسوب می‌شود؛ چرا که با روش‌های قدیمی رمزگذاری روی گالری یا ...، همچنان توسط اپلیکیشن‌های دیگر ممکن است به حافظه‌ی گوشی دسترسی پیدا کرد؛ اما با encrypted کردن فایل‌ها در Gallery Vault، دسترسی تصادفی به فایل‌ها کاملا غیرممکن خواهد شد.

نحوه‌ی عملکرد Gallery Vault به این صورت است که بعد از ورود به آن، وارد بخش نگهداری فایل‌های شخصی می‌شوید و با لمس گزینه‌ی «+» اقدام به Import یا وارد کردن فایل‌های مورد نظر خود به این صندوقچه می‌کنید. این فایل‌ها به‌محض آن‌که به‌طور کامل به این صندوقچه‌ی امن منتقل شدند، از اپلیکیشن‌های دیگر مانند فایل منیجر قابل دسترس نخواهند بود و برای استفاده از آن‌ها، باید وارد اپلیکیشن Gallery Vault شوید و سپس اقدام به مشاهده‌ی آن‌ها کنید. برای امنیت هرچه بیشتر، Gallery Vault دو ویژگی کوچک اما جالب را در خود جای داده است. توسط ویژگی اول می‌توانید با تکان دادن گوشی، به‌سرعت از اپلیکیشن Gallery Vault خارج شوید تا در مواقع ضروری، به‌سرعت این اپلیکیشن را از دید دیگران خارج کنید. ویژگی دوم امکان پنهان‌سازی آیکون Gallery Vault از پلتفرم اندروید است؛ به‌طوری که افراد دیگر حتی از نصب بودن چنین اپلیکیشنی در گوشی شما آگاه نخواهند شد که طبیعتا این موضوع، امنیت فایل‌های مخفی‌شده را بیش از پیش خواهد کرد.

ویژگی جالب دیگری که در اندروید کیت کت و لالی پاپ در اختیار کاربران قرار گرفته است امکان انتقال فایل‌های encrypted شده به SD Card است. اگر کمی از سازوکار اندروید باخبر باشید، حتما می‌دانید که اپلیکیشن‌های اندروید در حافظه‌ی داخلی نصب می‌شوند؛ اپلیکیشن‌های شبیه به Gallery Vault نیز از این موضوع مستثنا نبودند و فایل‌های کدگذاری شده را به‌ناچار به حافظه‌ی داخلی و پوشه‌ی دیتای خود منتقل می‌کردند. Gallery Vault اما قادر است این فایل‌ها را در حافظه‌ی خارجی ذخیره کند و از پر شدن حافظه‌ی داخلی جلوگیری کند که امری بسیار مثبت و قابل تحسین است. البته همان‌طور که گفته شد، برای این امکان باید حداقل از اندروید کیت کت برخوردار باشید. Gallery Vault دارای مرورگر داخلی و همچنین قابلیت قفل‌گذاری روی اپلیکیشن‌ها نیز هست و به کمک آن می‌توانید برای اجرای اپلیکیشن‌های نصب‌شده در گوشی نیز رمز عبور قرار دهید. پشتیبانی از قفل اثر انگشت نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که البته در حال حاضر تنها برای گوشی‌های سامسونگ قابل استفاده است.

اما می‌رسیم به جالب‌ترین ویژگی Gallery Vault که ایده‌ای بسیار هوشمندانه و متفاوت به‌حساب می‌آید. در این اپلیکیشن قابلیتی با عنوان Fake Password و Fake Content وجود دارد؛ به این صورت که می‌توانید در تنظیمات برنامه، یک گالری متفرقه بسازید و فایل‌های نه‌چندان مهم را نیز در آن وارد کنید؛ سپس برای آن یک رمز عبور تقلبی تنظیم کنید تا اگر هنگام اجرای برنامه رمز تقبلی را وارد کردید، فایل‌های پنهان‌شده در گالری متفرقه به نمایش گذاشته شود. این امکان در مواقعی که بنا بر دلایل مختلف «مجبور» به وارد کردن رمز خصوصی و باز کردن گالری خواهید بود، فوق‌العاده کاربردی واقع خواهد شد. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

ویژگی‌ها

  • طراحی زیبای محیط کاربری
  • امکان مخفی سازی عکس‌ها و اطلاعات شخصی

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

آموزش دانلود از پلی‌استور: در صورتی که بعد از انتخاب گزینه دانلود و انتقال به پلی‌استور با پیغام «This item is not available in your country» مواجه شدید، می‌توانید از ربات تلگرامی @apkdl_bot برای دریافت فایل Apk برنامه استفاده کنید. لینک پلی‌استور برنامه را کپی (با راست‌کلیک یا لمس طولانی روی گزینه‌ی بالا) و به این ربات ارسال کنید تا بعد از چند لحظه فایل APK برای شما ارسال شود. (توضیحات بیشتر)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات