لاک اسکرین Knock Lock و باز کردن قفل تنها با تپ کردن روی صفحه - زوم‌اپ

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
Knock Lock اپلیکیشنی بسیار جذاب برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید به جای رمزهای عددی یا پترنی، از سبک بسیار جالب‌تری برای بازگشایی لاک‌اسکرین یا اجرای اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.
تبلیغات

در حال حاضر اندروید در نسخه‌ی ششم خود به سر می‌برد و چندین سال از حضور آن در موبایل‌های هوشمند نیز می‌گذرد. در این سال‌ها و نسخه‌ها این پلت‌فرم با تغییرات بسیار زیاد و مثبتی همراه بوده است اما یکی از معدود بخش‌هایی که همچنان همانند همان نسخه‌های اولیه اندروید باقی مانده‌اند و تنها دستی به سر و رویشان کشیده شده بخش لاک‌اسکرین گوشی است. با وجود گذشت چندین سال و چندین نسخه، لاک‌اسکرین گوشی‌های اندروید (به جز ال جی که همواره نوآوری‌های جالبی در موارد مختلف به خرج می‌دهد) همچنان تنها از ۲ حالت رمز عددی/حروفی و پترن استفاده می‌کند. این ضعف اندروید باعث شد تا توسعه‌دهندگان بسیاری سعی به ایجاد نوآوری در آن کنند اما معمولا نتیجه‌ی این تلاش‌ها ناخوشایند از آب در می‌آمد به طوری که اکثر آن‌ها یا به درستی اجرا نمی‌شد یا تاخیر آن به حدی زیاد بود که با زدن کلید Home صفحه‌ی گوشی به طور آزاد در اختیار کاربر قرار می‌گرفت و بعد از گذشت چند ثانیه اپلیکیشن لاک‌اسکرین فعال می‌شد و درواقع وجود آن نقشی در تامین امنیت اطلاعات نداشت. Knock Lock اما اپلیکیشن بسیار جالبی است که ویژگی جذاب قفل گوشی‌های ال جی را به طور تمام و کمال به دیگر گوشی‌های انرویدی می‌آورد.

در این روش دیگر خبری از پترن یا لاک‌اسکرین نیست بلکه صفحه‌ی موبایل به ۴ بخش مساوی تبدیل خواهد شد و رمز شما تعداد ضربه‌هایی است که به این خانه‌ها خواهید زد. این خانه‌ها که با علامت A, B, C و D مشخص شده‌اند در تنظیمات برنامه قابل دسترسی خواهند بود و شما می‌توانید با تعداد ضربه‌های دلخواه، رمز عبور را برای آن مشخص کنید. برای مثال می‌توانید با سه بار لمس در خانه‌ی A، دو بار لمس در خانه‌ی B، یک بار لمس در خانه‌ی C و ۵ لمس در خانه‌ی D رمز عبور خود را به این شکل تبدیل کنید : AAABBCDDDDD ! البته این حالت تنها در تنظیمات برنامه قابل مشاهده خواهد بود و در عمل شما با یک والپیپر تمام صفحه رو‌به‌رو خواهید بود که نشانه‌ای از این حروف در آن نیست و فقط باید با انجام تعداد لمس‌های مشخص شده در ۴ بخش صفحه‌نمایش، رمز عبور را وارد کنید. در تجره‌ی کوتاهی که در هنگام نوشتن این مطلب از کار با Knock Lock داشتیم شاهد عملکرد بی‌نظیر آن بودیم. نقطه‌ی قوت این برنامه فعال شدن سریع آن است به طوری که اگر بلافاصله بعد از خاموش کردن صفحه نیز دکمه‌ی Home را فشار دهید، Knock Lock را در حالت اجرا خواهید دید تا امنیت اطلاعات شما به طور کامل تضمین شود.

از دیگر مواردی که در تنظیمات برنامه قابل شخصی‌سازی است امکان نمایش مکان این ۴ بخش است. همانطور که در بالا نیز گفته شد برای زیبایی هر چه بیشتر هیچ نشانه‌ای از خانه‌های A, B, C و D در صفحه‌ی لاک‌اسکرین وجود ندارد و شما باید با دو خط فرضی، صفحه‌نمایش را به دو بخش بالاوپایین / چپ و راست تقسیم کنید تا با محل هر کدام از این ۴ خانه مطلع شده و آن‌ها را به تعداد دفعات مشخص شده لمس کنید. از آنجایی که حدس این نوع رمز بسیار دشوار‌تر از رمزهای پترن یا عددی است در نتیجه احتمال فراموش کردن آن نیز بیش از پیش کاربران را تهدید می‌کند از همین در داخل تنظیمات می‌توانید یک سوال امنیتی و شخصی را وارد کنید تا در صورتی که بنا به هر دلیلی قادر به یادآوری رمزعبور خود نشدید بتوانید از این طریق وارد موبایل شوید. ویژگی جالب دیگری هم که در این برنامه مشاهده کردیم عکسبرداری از افرادی است که اقدام به وارد کردن اشتباه رمز عبور می‌کنند. این امر باعث خواهد شد تا اگر شخصی قصد ورود غیرمجاز به گوشی شما را داشت بعد از امتحان کردن چند رمز عبور اشتباه، تصویرش توسط دوربین جلو ثبت شود تا شما متوجه این موضوع شوید. نکته‌ی بسیار ارزشمند دیگری نیز در Knock Lock وجود دارد و آن امکان قفل کردن اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی با این روش است. درواقع شما می‌توانید همین روش باز کردن توسط تپ‌های انجام شده را برای اپلیکیشن‌های مهم خود نیز تعریف کنید تا برای مثال هرگاه قصد باز کردن تلگرام را داشتید از شما درخواست رمز عبور شود تا قادر باشید آن را با ضربه روی بخش‌های مختلف صفحه‌نمایش اجرا کنید. البته این امر تنها در نسخه‌ی پولی برنامه در دسترس خواهد بود. این برنامه به دو صورت پولی و رایگان منتشر شده است و برای اجرا به نسخه‌ی ۴ یا بالاتر اندروید نیاز خواهد داشت.

ویژگی ها

  • امکان قفل گوشی به سبک ال جی
  • امکان استفاده از این شیوه برای باز کردن اپلیکیشن ها
  • امکان تهیه عکس از افرادی که سعی به حدس رمز شما دارند

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات