اپل اپلیکیشن های قدیمی را از اپ استور حذف می کند

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در ماه اکتبر نزدیک به ۵۰ هزار اپلیکیشن قدیمی را از اپ استور حذف کرده است.
تبلیغات

اپل در اوایل ماه سپتامبر وعده داد که اپ استور خود را پاک‌سازی خواهد کرد. حال این شرکت مشغول پاک کردن نرم‌افزارهای قدیمی و تاریخ گذشته در اپ استور است. 

بر اساس یافته‌های شرکت سنسور تاور (Sensor Tower) -که در زمینه ارائه آمار و اطلاعات مربوط به نرم‌افزارهای کاربردی فعالیت می‌کند- حذف نرم‌افزارها در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۳۸ درصد افزایش داشته است که این رشد شاخص در درجه اول مربوط به بازی‌های موبایل است. اگرچه اپل ۷ سپتامبر (تاریخ عرضه آیفون ۷ به بازار) را به عنوان تاریخ آغاز مرتب‌سازی فروشگاه نرم‌افزاری خود اعلام کرده بود؛ اما به نظر می‌رسد که این کار بزرگ از ماه پیش به صورت جدی آغاز شده است.

Apple is now cleaning up its App Store with nearly 50,000 apps removed in October

به‌طور کلی، در این مدت ۴۷,۳۰۰ اپلیکیشن از اپ‌استور اپل حذف شده‌اند. بر اساس بررسی‌هایی که از آغاز ژانویه ۲۰۱۶ آغاز شده بود؛ حذف ماهیانه نرم‌افزارها از اپ استور اپل به تعداد ۱۴ هزار  اپلیکیشن رسیده است.

با وجود این پاک‌سازی گسترده در فروشگاه نرم‌افزار اپل، سنسور تاور یادآوری کرده است که اپ‌ استور همچنان رو به رشد است و می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ به حجمی معادل دو برابر اندازه کنونی خود برسد. در این صورت احتمالا این فروشگاه در سال ۲۰۲ حدود ۵ میلیون اپلیکیشن به کاربران ارائه خواهد داد.

اپل در ماه سپتامبر اعلام کرد که برنامه دارد دستورالعمل‌ سفت و سخت‌تری بر نام‌گذاری اپلیکیشن‌ها اعمال کند. بر اساس این دستورالعمل‌، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها، باید نام نرم‌افزار خود را به کمتر از ۵۰ کاراکتر محدود کنند. این تغییرات در جهت تلاش برای ساده‌سازی جستجوی نتایج صورت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات