رابط کاربری گوگل پلی تغییر می‌کند

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوگل در حال اعمال تغییراتی در بخش Top Charts از رابط کاربری فروشگاه گوگل پلی است.
تبلیغات

گاهی اوقات توسعه‌دهندگان تغییراتی در رابط کاربری (UI) اپلیکیشن‌های خود اعمال می‌کنند و در این میان گوگل نیز در صدد اعمال چنین تغییراتی در فروشگاه گوگل پلی است؛ اما به نظر می‌رسد که مهندسان بخش فروشگاه Google Play شرکت گوگل بیشتر از سایر توسعه‌دهندگان به انجام چنین کاری علاقه‌مند هستند. مدتی پیش رابط کاربری بخش نتایج جستجوی گوگل پلی دچار تغییراتی شد و اکنون نیز نوبت به Top Charts رسیده است.

رابط کاربری جدید گوگل پلی

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، برخی از متن‌ها تغییر یافته‌اند؛ به عنوان مثال Top Free Apps به Top Free تغییر کرده است. کلیدی برای نمایش اپ‌های نصب‌شده در قسمت بالای رابط کاربری اضافه شده است که به موجب آن، تنها اپ‌هایی به نمایش درمی‌آیند که نصب نشده‌اند. علاوه بر این، فضای سفید بین اپ‌ها حذف شده است؛ این موضوع باعث می‌شود فضای زیادی برای نمایش محتوا به وجود آید و همچنین نتایج، مسطح‌تر به نمایش درآیند. غیر از موارد ذکرشده، مورد جدید دیگری در رابط کاربری مشاهده نمی‌شود.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که رابط کاربری جدید برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس است. به عنوان مثال ما در هیچ‌کدام از دستگاه‌های خود شاهد این تغییرات نیستیم. بنابراین احتمالا هدف گوگل از قرار دادن رابط کاربری جدید در اختیار تعدادی از کاربران، گرفتن بازخورد از آن‌هاست و ممکن است که همانند تغییرات صورت گرفته در بخش نتایج گوگل پلی، بر مبنای بازخوردها، رابط کاربری جدید را در اختیار عموم قرار دهد؛ چرا که در حال حاضر هیچ نسخه‌ی جدیدی برای گوگل پلی در دسترس نیست، این به مفهوم آن است که متأسفانه راهی برای اضافه کردن رابط کاربری جدید به دستگاه شما وجود ندارد.

گوگل پلی در سال‌های اخیر، تغییرات زیادی به خود دیده است - حتی قبل از آنکه نام آن به گوگل پلی تغییر کند (اندروید مارکت را به خاطر دارید؟). در آینده‌‌ی نزدیک نیز تغییرات دیگری به این فروشگاه اعمال خواهد شد. سرویس‌های گوگل همواره در حال تکامل هستند و پلی استور نیز جزئی از این سرویس‌ها است. نه‌تنها محتوای این سرویس، بلکه قابلیت‌ها و ظاهر آن نیز تکامل خواهند یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات