تماشا کنید: پیش‌نمایشی از نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی اپلیکیشن Paint مایکروسافت

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
ویدئویی از اپلیکیشن جدید Paint مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ منتشر شده است.
تبلیغات

 مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی ویندوز ۱۰ از ابزار معروف Paint‌ خود است. در حالی که غول دنیای فناوری در نسخه‌های اخیر ویندوز تغییراتی بسیار جزئی را در Paint به وجود آورده، با این حال اپلیکیشن جدید Paint به طور کامل مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. کاربر توئیتر، WalkingCat موفق به یافتن ویدئویی شده است که در آن قابلیت‌های اپلیکیشن جدید به نمایش گذاشته شده است، براساس این ویدئو واضح است که Paint جدید کاملا با هدف به کارگیری در ویندوز ۱۰، طراحی شده است.

در داخل ویدئو به این موضوع اشاره می‌شود که اپلیکیشن Paint Preview علاوه بر آنکه تمام قابلیت‌های نام‌آشنای گذشته را به همراه دارد، از اجرام سه‌بعدی هم پشتیبانی می‌کند، این قابلیت می‌تواند به گزینه‌ای ایده‌آل در هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز بدل شود. کاربران Paint Reviw قادر به ایجاد اجسام سه‌بعدی و حواشی‌نگاری آزادانه‌ی آنها هستند.

مایکروسافت مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع را برای ایجاد اشیاء تدارک دیده است، همچنین قلم‌هایی وجود دارند که قابلیت به کارگیری آنها بر روی اشیاء سه بعدی، فراهم شده است. با توجه به ویدئو، به نظر می‌رسد که تمام این قابلیت‌ها با لمس و قلم سازگار هستند. همچنین رابط کاربری اپلیکیش امکان ترکیب مدل‌های سه‌بعدی، تصاویر دو‌بعدی، استیکرها و ابزارهای مناسب برای محتوای سه‌بعدی را فراهم می‌کند.

این نخستین‌باری نیست که خبری مبنی بر توسعه‌ی نسخه‌ای از نرم‌افزار پینت توسط مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود، اما به نظر می‌رسد که در طول این مدت روند توسعه‌ی آن، دچار پیشرفت چشمگیری شده است. به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال تست نسخه‌ی آلفای اپلیکیشن یاد شده، است، اما ویدئوی منتشر شده، نشان می‌دهد که این اپلیکیشن احتمالا به زودی برای عرضه‌ی عمومی آماده خواهد بود.

ویدئوی پینت تنها ساعاتی پس از انتشار خبر رسمی برنامه‌ی مایکروسافت برای برگزاری رویدادی در تاریخ ۵ آبان، در دسترس قرار گرفت. مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ردموندی‌ها به احتمال زیاد در این رویداد از یک کامپیوتر شخصی AIO با برند سرفیس رونمایی خواهد کرد. منابع نزدیک به مایکروسافت به وب‌سایت ورج اعلام کرده‌اند مخاطب اصلی این کامپیوتر، طراح‌ها خواهند بود. گفته می‌شود که مایکروسافت در حال کار بر روی سخت‌افزار و نرم‌افزاری است که تجربه‌ی به کارگیری قلم، لمس و سایر ورودی‌های مرسوم دستگاه‌های PC را بهبود می‌بخشد. اپلیکیشن جدید Paint به همراه نمونه‌های توسعه داده شده توسط توسعه‌دهندگان دیگر، نقشی کلیدی در این برنامه خواهند داشت.‌ هرگونه سخت‌افزار سرفیس جدید می‌تواند بهبود‌های نرم‌افزاری صورت گرفته توسط ردموندی‌ها را تکمیل کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات