آیا امکان انتقال پول به شکل مستقیم بین کاربرین فیس‌بوک مسنجر میسر می‌شود‌؟

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
یک برنامه‌نویس iOS در صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرده که به زودی قابلیت انتقال مستقیم پول بین دو کاربر در اپلیکیشن فیس‌بوک میسر می‌شود. اگر این خبر صحت داشته باشد، ممکن است بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا، به دنبال راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی اختصاصی خود باشد.
تبلیغات

اگر این شایعه به حقیقت تبدیل شود،‌ قابلیت‌هایی مانند ارسال عکس و پیام، انتقال پول نیز به وسیله‌ی حساب الکترونیکی به طور مستقیم توسط هر دو کاربر امکان‌پذیر می‌شود. فیس‌بوک هنوز چنین بروزرسانی را برای اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر تایید نکرده است و احتمالا به این زودی‌ها نیز خبری از آن نخواهد شد. باوجود اینکه مارک زاکنبرگ قبلا در مورد سیستم پرداخت در موبایل صبحت‌هایی کرده بود، اما وی اجرایی شدن چنین سیستمی را در آینده‌ی دور پیش‌بینی کرده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا فیس‌بوک قصد دارد تا پنجره‌ای کوچک در زیر اپلیکیشن مسنجر خود قرار دهد تا به وسیله‌ی آن کاربرین پرداخت مستقیم را از طریق اکانت فیس‌بوک خود انجام دهند یا روش دیگری برای این کار در نظر گرفته شده است.

برخی از کاربران فیس‌بوک مایل نیستند برای استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی دو اپلیکیشن مستقل را بر روی تلفن خود نصب کنند. در حال حاضر فیس‌بوک یک اپلیکیشن پیغام رسان و یک اپلیکیشن برای دسترسی کلی به امکانات اصلی این شبکه‌ی اجتماعی را ارائه کرده است. این مسئله سبب شده اپلیکیشن مسنجر کمترین امتیاز را در فروشگاه‌های اپلیکیشن موبایل دریافت کند.

Payment

سیستم پرداخت پول به نظر نمی‌تواند تغییراتی در نگرش کاربرین ایجاد کند، اما شاید فیس‌بوک بتواند از این قضیه به نحوی استفاده کند و ثابت کند که نیاز است دو اپلیکیشن برای فیس‌بوک وجود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات