اپلیکیشن صلوات شمار: شمارنده هوشمند صلوات، ذکر ایام هفته و ... - زوم اپ

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
"صلوات شمار" اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندرویدی است که به کمک آن می‌توانید یک ذکرشمار همه کاره برای صلوات، ذکر ایام هفته و‌... در اختیار داشته باشید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

"صلوات شمار" اپلیکیشنی کم حجم با طراحی ساده و گویا است که امکانات خود را در ۴ بخش مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد. در تب اول که به امکان اصلی برنامه اختصاص یافته است می‌توانید به شمارش صلوات‌های خود بپردازید. یکی از رسم‌هایی که میان مسلمان‌ها و افراد مذهبی وجود دارد نذر کردن صلوات برای حل مشکلات است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای حل مشکلی در زندگی یا کار تعداد مشخصی صلوات را نذر کنید. اگر تعداد صلوات‌های نذر شده در حد چندصدتایی باشد می‌توان با تسبیح یا حتی انگشتان دست آن را شمارش کرد اما در صورتی که تعداد صلوات‌ها بیشتر از هزار باشد شمارش آن و عدم اشتباه در عددهای شمارش شده کمی پیچیده و سخت خواهد شد. ضمن آنکه فرستادن یکجای تمام صلوات‌ها نیز ممکن نخواهد بود و باید روزانه تعدادی را مشخص کرد که همین امر نیازمند آن خواهد شد که تعداد صلوات‌ها را در گوشه‌ای یادداشت کنید. اما خوشبختانه با اپلیکیشن‌های مفیدی که برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است می‌توانید وظیفه‌ی شمارش و ذخیره‌ی تعداد صلوات‌های فرستاده شده را به گوشی هوشمند خود بسپارید و مشکلاتی از قبیل فراموشی تعداد صلوات‌های فرستاده شده و‌... را نداشته باشید. در بخش صلوات شمار این اپلیکیشن می‌توانید به سادگی هرچه تمام‌تر و با لمس صفحه، صلوات‌های خود را شمارش کنید. با خروج از برنامه این تعداد صلوات‌های ثبت شده ذخیره خواهد شد و در مراجعه‌های بعدی می‌توانید شمارش صلوات‌ها را از همان جایی که در نوبت قبل از برنامه خارج شدید ادامه دهید.

تب دوم برنامه امکان جالبی را برای ثبت نذرها مهیا کرده است. در این بخش می‌توانید نذرهایی که دارید را ثبت کنید تا علاوه بر فراموش نشدن آن‌ها، تمامی نذرهای خود را همیشه و همه جا در یک مکان واحد به طور ثبت شده داشته باشید. تب سوم و چهارم برنامه به تسبیحات حضرت فاطمه زهرا و همچنین ذکر ایام هفته اختصاص یافته است اما نکته‌ی بسیار جالبی که در آن مشاهده کردیم شمارش و نمایش هوشمند ذکرها بود. وقتی وارد تب ذکر ایام هفته می‌شوید این اپلیکیشن به صورت هوشمند روزی که در آن قرار دارید را تشخیص می‌دهد و ذکر مربوط به روز جاری را در بالای صفحه به صورت کاملا خوانا نمایش می‌دهد. حال شما می‌توانید با لمس صفحه تعداد ذکرهای گفته شده را شمارش کنید. به همین ترتیب هر روزی که وارد این تب شوید ذکر مربوط به همان روز را مشاهده خواهید کرد که امری بسیار جالب توجه از سوی سازندگان برنامه بود. در تب تسبیحات حضرت فاطمه زهرا نیز شیوه‌ی شمارش و نمایش ذکر، هوشمند و جالب بود. تسبیحات حضرت فاطمه زهرا عبارت است از گفتن ۳۴ مرتبه اللَّه أکبر، سپس ۳۳ مرتبه الحمد للَّه و بعد از آن ۳۳ مرتبه سبحان اللَّه. وقتی در ابتدا وارد این تب می‌شوید تنها ذکر اللَّه أکبر قابل مشاهده است. شما باید با لمس صفحه تعداد ذکرهای گفته شده را شمارش کنید. وقتی به عدد ۳۴ می‌رسید با لمس بعدی و ورود به عدد ۳۵، ذکر اللَّه أکبر نیز به الحمد للَّه تغییر می‌کند و بعد از ۳۳ مرتبه گفتن این ذکر نیز ذکر سوم به نمایش در می‌آید. به این ترتیب می‌توانید بدون اشتباه و با سادگی هرچه تمام‌تر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا را نیز توسط این اپلیکیشن اندرویدی به اتمام برسانید. این برنامه به طور کاملا رایگان و با حجم بسیار کم ۲.۶ مگابایتی منتشر شده است که می‌توانید توسط لینک زیر آن را دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات