گوگل نسخه‌ جدیدی از لانچر خود را معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی تصاویر متحرکی از یک نسخه‌ی لانچر Google Now منتشر شده است که در آن شاهد چند تغییر بزرگ هستیم. گفته می‌شود که این لانچر به همراه نکسوس‌های جدید گوگل عرضه خواهد شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت اندروید پلیس به تصاویر متحرکی دست پیدا کرده که بازطراحی‌ و تغییرات منتسب به لانچر گوگل را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که نسخه‌ی به‌روز شده‌ی این لانچر به همراه گوشی‌های نکسوسی جدید مارلین و سلفیش عرضه خواهد شد. در حال حاضر هنوز اطلاعات چندانی از خود این دستگاه‌ها نداریم.

باوجود اینکه تصاویر یاد شده می‌تواند بازتابی از نسخه‌ی نهایی لانچر باشد، اما احتمالا با نزدیک شدن به زمان معرفی نکسوس‌های جدید و انتشار اندروید ۷ نوقا، شاهد تغییرات دیگری نیز در این لانچر باشیم.

با مشاهده‌ی تصاویر متوجه خواهید شد که گوگل نوار جستجوی خود را از این لانچر حذف کرده است. این نوار با یک تب به فرم آیکون G جایگزین شده است که می‌توان با تپ کردن آن به نوار جستجو دسترسی داشت. همچنین با سوایپ از سمت چپ، پنجره‌ی Google Now ظاهر می‌شود.

به نظر می‌رسد که احتمالا کشیدن تب G عملکرد متفاوتی داشته باشد، اما لانچر نمایش داده شده، روی نسخه‌ی نهایی اندروید نوقا نصب نشده است، این موضوع سبب می‌شود که قابلیت یاد شده، در فرم کنونی خود بی‌فایده و بیهوده پنداشته شود. احتمالا در نسخه‌ی نهایی با کشیدن تب G دستیار گوگل جدیدی اجرا خواهد شد.

نکته‌ی دیگری که از تصاویر می‌توان متوجه شد، خلاء آیکون app drawer است. در نسخه‌ی جدید لانچر برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها، باید از پایین صفحه‌نمایش به سمت بالا سوایپ کنید.

در حال حاضر ظاهر منوی تنظیمات مشابه نسخه‌ی کنونی لانچر Google Now است، اما احتمالا در نسخه‌ی نهایی شاهد گزینه‌های متفاوتی باشیم. از تغییرات دیگر لانچر نیز می‌توان به آیکون فولدر جدید اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات