تبدیل عکس های ساده به آثار هنری و بسیار جذاب با Prisma - زوم اپ

سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Prisma پدیده‌ی جدید دنیای مجازی و گوشی‌های اندروید و آیفون است که تصاویر ساده‌ی شما را به آثار هنری شگفت انگیزی تبدیل می‌کند که احتمالا در چند روز اخیر نمونه‌های آن را در اینستاگرام و شبکه‌های مشابه مشاهده کرده‌اید. با زوم اپ همراه باشید.
تبلیغات

Prisma را به جرات می‌توان یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های تاریخ گوشی‌های موبایل دانست که نتیجه‌ی خروجی آن کاملا شایسته‌ی عنوان "اثر هنری" است و عکس‌های ساده‌ی شما را طوری به طراحی‌های جذاب تبدیل می‌کند که در اکثر مواقع باور این موضوع که نتیجه‌ی خروجی، کار دست یک نقاش نیست را بسیار دشوار می‌کند. این برنامه در ابتدا تنها برای گوشی‌های آیفون منتشر شده بود که احتمالا در این مدت نمونه‌های آن را بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مشاهده کرده‌اید. سرانجام امروز نسخه‌ی اندرویدی این برنامه نیز منتشر شد و هم اکنون کاربران گوشی‌های اندروید نیز قادر به استفاده از این اپلیکیشن فوق‌العاده هستند. خوشبختانه و برخلاف تصمیم غیرحرفه‌ای MSQRD که حتی هنوز هم تمام افکت‌های موجود در نسخه‌ی آیفون را به اندروید نیاورده است، در Prisma از همین نسخه‌ی ابتدایی شاهد تمام فیلترهای موجود در برنامه هستیم. تنها موضوعی که کار با نسخه‌ی اندرویدی Prisma را دشوار می‌کند طولانی شدن زمان ادیت عکس‌ها است به طوری که برای برخی افکت‌ها باید حدود ۱ تا ۲ دقیقه منتظر بمانید تا نتیجه‌ی خروجی را مشاهده کنید. امیدواریم که این مشکل در نسخه‌های بعدی Prisma برطرف شود چرا که این تاخیرهای دقیقه‌ای آنقدر آزاردهنده هستند که در بسیاری از مواقع کاربر را از ادامه‌ی کار با برنامه خسته می‌کند. این موضوع زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که قصد اعمال یا امتحان چندین افکت را پشت سر هم داشته باشید که در آن صورت باید حداقل ۱۰ دقیقه با برنامه کار کنید تا بلکه یک نتیجه‌ی خروجی جذاب را به دست بیاورید.

از نحوه‌ی اجرا و اعمال افکت‌ها که بگذریم باید اعتراف کرد که Prisma می‌تواند لقب بهترین و حرفه‌ای‌ترین ویرایش کننده‌ی تصویر را به خود اختصاص دهد. همانطور که در نمونه عکس‌های بالا مشاهده می‌کنید نتایج خروجی این اپلیکیشن به هیچ وجه قابل قیاس با اپلیکیشن‌های دیگر نیست و همانقدر که Snapchat و MSQRD در بخش ویدیو غوغا کردند، Prisma در زمینه‌ی تصاویر موفقیت کسب کرده است. جالب است که اپلیکیشن‌ها به سمت حرفه‌ای شدن در حال پیشرفت هستند و شاید چند سال پیش تصور اپلیکیشن‌هایی همچون SnapChat (افکت‌های ویدیویی آن) و Prisma نیز غیرممکن بود. نکته‌ای که در کار با Prisma باید به آن توجه کنید تاثیر عکس ورودی شما در نتیجه‌ی خروجی است. هیچ معیار مشخصی برای تصاویر ورودی معین نشده است اما با توجه به تجربه‌ی کوتاهی که هنگام نوشتن این مطلب از کار با Prisma داشتیم در برخی تصاویر شاهد نتایج خارق‌لعاده‌ای بودیم و در مقابل در برخی تصاویر نیز نتیجه‌ی به دست آمده جذاب و حتی در حد ذخیره کردن نیز نبود. این اپلیکیشن دارای حجم ۶ مگابایت در اندروید و ۱۶ مگابایت در آی‌او‌است است و برای اجرا به نسخه‌ی ۴.۱ و ۸ یا بالاتر این دو پلت‌فرم نیاز خواهد داشت. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

آپدیت: با توجه به نظرات کاربران دلیل طولانی بودن پروسه‌ی آنلاین Prisma پایین بودن الویت آی‌پی ایران در سرورهای برنامه است. با استفاده از یک اپلیکیشن گذر از تحریم می‌توانید مدت زمان مورد نیاز برای ویرایش عکس‌ها را از یک الی دو دقیقه به تنها چند ثانیه کاهش دهید.

نکات مثبت

  • وجود بیش از ۳۰ افکت جذاب و فوق العاده
  • نتایج هنری و جذاب

نکات منفی

  • زمان مورد نیاز طولانی برای تبدیل در نسخه اندروید

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور اپ‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات