راه اندازی مجدد گوشی در حالت های مختلف با Simple Reboot (نیازمند روت) - زوم‌اپ

جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
Simple Reboot اپلیکیشنی اندرویدی برای راه‌اندازی مجدد گوشی است که توسط آن می‌توانید دستگاه خود را در چندین حالت مختلف ری‌استارت کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

موارد بسیاری ممکن است پیش بیاید که به Restart کردن گوشی نیاز داشته باشیم که از بین آن‌ها می‌توان هنگ کردن گوشی، یا نیاز یک اپلیکیشن به راه‌اندازی مجدد برای اجرا را نام برد. در حالت عادی اگر دکمه‌ی پاور گوشی را نگه دارید شاهد منویی خواهید بود که در آن تنها یک گزینه در رابطه با ریبوت کردن گوشی مشاهده می‌کنید. توسط این گزینه، گوشی به طور کامل خاموش می‌شود و همه چیز از نو راه‌اندازی می‌شود. به بیان ساده‌تر لمس گزینه‌ی پیش‌فرضی که در اندروید وجود دارد مانند آن است که به صورت دستی گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید با این تفاوت که همه چیز به صورت خودکار انجام خواهد شد. اما به راستی آیا راه‌اندازی مجدد اندروید به صورت ریشه‌ای ضروری است؟ همانطور که گفته شد مهم‌ترین دلایلی که کاربران اندروید را وادار به Reboot کردن گوشی می‌کند یا هنگ کردن گوشی است یا نیاز برخی اپلیکیشن‌ها به راه‌اندازی مجدد برای اجرا. در هر دو حالت می‌توان تنها با ریبوت کردن نرم‌افزاری به هدف مورد نظر رسید و نیازی به خاموش و روشن شدن مجدد دستگاه نخواهد بود. اما در اندروید این حالت و حالت‌های دیگر ریبوت به طور پیش‌فرض در گوشی قرار ندارد و باید توسط اپلیکیشن‌های جانبی به آن اضافه شود. Simple Reboot یکی از بهترین گزینه‌هایی است که توسط آن و دسترسی روت می‌توانید گوشی خود را در چند حالت مختلف راه‌اندازی مجدد کنید.

این برنامه دارای چند حالت مختلف است که مهم‌ترین آن Fast Reboot نام دارد. در این حالت به جای آنکه گوشی از صفر راه‌اندازی مجدد شود، تنها به صورت نرم‌افزاری ریبوت می‌شود. این حالت دارای برتری‌های بسیاری نسبت به ریبوت پیش‌فرض گوشی است به طوری که نه تنها مانند ریبوت پیش‌فرض، مشکلات مورد نظر را رفع می‌کند، بلکه این امر را در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نیز به انجام می‌رساند. برای مثال اگر عملیات ریبوت پیش‌فرض حدود ۳۰ ثانیه به طول انجامد، توسط Fast Reboot می‌توانید آن را به ۵ تا ۱۰ ثانیه تبدیل کنید. کاربرانی که از اپلیکیشن Xposed Installer استفاده می‌کنند باید بعد از نصب هر ماژول برای فعال‌سازی آن، یک بار گوشی خود را ریبوت کنند که مسلما توسط روش پیش‌فرض امری بسیار زمان‌بر خواهد بود اما با استفاده از ریبوت نرم‌افزاری، می‌توانید این امر را در چند ثانیه به اتمام برسانید. حالت‌های دیگری که در برنامه وجود دارند عبارتند از : Normal reboot (ریبوت عادی)، Safe mode (ریبوت و ورود به رابط کابری در حالت امن)، Reboot to recovery (ریبوت و ورود به محیط ریکاوری گوشی)، Reboot to bootloader (ریبوت و ورود به بخش بوت‌لودر گوشی) و Power off (خاموش کردن گوشی) که می‌توانید مطابق با نیاز خود از آن‌ها استفاده کنید. همانطور که در تیتر مطلب نیز عنوان شده است برای استفاده از این برنامه به دسترسی روت نیاز خواهید داشت. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • راه اندازی مجدد گوشی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • امکان ورود مستقیم به محیط ریکاوری
  • امکان ورود مستقیم به محیط Bootloader

نکات منفی

  • نیاز به دسترسی روت

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات