Avast با ۱.۳ میلیارد دلار AVG را تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اَوَست یکی از غول‌های نرم‌افزاری در بخش امنیت است که توانسته رقیب خود AVG Technologies را با قیمت ۱.۳ میلیارد دلار تصاحب کند. به نظر می‌رسد اوست قصد دارد در بخش امنیتی یک کمپانی قدرتمند را ایجاد کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اوست و اِی‌وی‌جی از جمله مهمترین و مشهورترین کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی نرم‌افزارهای امنیتی برای پلتفرم‌های مختلف هستند. امروز خبری منتشر شده که Avast توانسته با پرداخت مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار کمپانی AVG Technologies را تصاحب کند. اوست برای هر سهم ای‌وی‌جی ۲۵ دلار نقدا پرداخت کرده است. به نظر می‌رسد این کمپانی برای تشکیل یک غول امنیتی برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای را در سر می‌پروراند.

ای‌وی‌جی سال ۱۹۹۰ میلادی کار خود را به عنوان Grisoft در چکسلواکی آغاز کرد و توانست با پیشرفت چشمگیر خود به عنوان یکی از بزرگترین برندها در زمینه‌ی امنیت دستگاه‌ها کامپیوتری و موبایل مطرح شود. البته محصولات AVG تنها به آنتی‌ویروس و برنامه‌های امنیتی ختم نمی‌شود و سرویس‌هایی چون AVG Cleaner نیز برای اندروید و مک عرضه شده است. مقر فعلی این کمپانی در آمستردام هلند قرار دارد.

پیشینه‌ی اوست نیز به چکسلواکی برمی‌گردد که سال ۱۹۸۸ میلادی در پراگ تاسیس شده است. این کمپانی به عنوان یکی از پیشگامان امنیت آنلاین مطرح شد و یک پنجم بازار نرم‌افزارهای امنیتی و آنتی‌ویروس در اختیار اوست است. البته فعالیت‌های Avast به همین بخش محدود نمی‌شود و این کمپانی همواره تلاش کرده محدوده‌ی کاری خود را گسترش دهد. اوایل سال جاری این کمپانی راهکاری را برای استفاده‌ی بهتر از نقاط دسترسی وای‌فای ارائه کرد.

گفته می‌شود اوست با تصاحب ای‌وی‌جی قصد دارد سطح فعالیت‌های خود را از نظر تکنولوژی و منطقه‌ی جغرافیایی گسترش دهد و بتواند فرصت‌های نوظهور و در حال رشد بخش‌های سازمانی و اینترنت سکیوریتی (امنیت دنیای اینترنت) را تصاحب کند.

با ادغام این دو کمپانی، ۴۰۰ میلیون کاربر نهایی از اوست یا ای‌وی‌جی اپلیکیشن این دو کمپانی را بر روی سیستم خود نصب کرده‌اند. تقریبا نیمی از آنها دستگاه‌های موبایل هستند که به نظر می‌رسد دنیا در حال تغییر وضعیت از سیستم‌های دسکتاپ به سیستم‌های قابل حمل و گوشی‌های هوشمند است. اوست با امکان دسترسی به دستگاه‌های بیشتر می‌تواند با بدافزارهای بیشتری مقابله کرده و محصولات امنیتی بهتری را منتشر کند.

وینس اِستکلِر مدیر عامل Avast گفته است:

ما در شرایط تغییرات سریع این صنعت قرار داریم و این معامله به ما کمک می‌کند تا بتوانیم محصولات بهتری را از نظر تکنولوژی و امکانات در اختیار مشتریان فعلی و آتی خود قرار دهیم. ترکیب قدرت دو کمپانی بزرگ با یکدیگر که هر دو در جمهوری چک تاسیس شده‌اند و فرهنگ و نقاط مشترک زیادی دارند، کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین جایگاه را به دست آوریم و از فرصت‌های جدیدی چون امنیت در صنعت رو به رشد اینترنت اشیا بهره‌ی کافی ببریم.

این معامله به تایید مدیران هر دو کمپانی رسیده و سهامداران AVG نیز باید رضایت خود را اعلام کنند. اما اوست معتقد است که این معامله در تاریخی بین سپتامبر یا اکتبر سال جاری میلادی نهایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات