مایکروسافت اپلیکیشن Wallet را برای پرداخت موبایلی روی ویندوز 10 ارائه کرد

چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های اخیر کمپانی‌های اپل، گوگل و سامسونگ با ارائه‌ی سرویس‌های پرداخت از طریق موبایل، سرویس جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار دادند، اما جای خالی سرویس‌های این چنینی در پلتفرم مایکروسافت احساس می‌شد، حال آنکه ردموندی‌ها با انتشار اپلیکیشن Wallet امکان استفاده از چنین قابلیتی را در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در پیش گرفتن استراتژی‌های نادرست توسط ردموندی‌ها باعث شد تا این کمپانی بازار گوشی‌های هوشمند را از دست بدهد، اما این موضوع باعث نشده تا مایکروسافت پس از روی کار آمدن ساتیا نادلا، این حوزه‌ را فراموش کند. نادلا با در پیش گرفتن سیاست‌های متفاوت و کارآمد، ردموندی‌ها را در مسیر درستی هدایت می‌کند که از جمله‌ی آن می‌توان به ارائه‌ی انواع اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها برای سایر پلتفرم‌های موبایل در کنار ویندوز ۱۰ اشاره کرد. این کمپانی در آخرین اقدام خود، اپلیکیشنی را با عنوان Wallet منتشر کرده تا جای خالی پرداخت از طریق موبایل را در پلتفرم خود پر کند. رقبای بزرگ مایکروسافت، نظیر اپل و گوگل در سال‌های اخیر سیستم پرداخت موبایلی خود را که اپل پی و اندروید پی نام دارند، در اختیار کاربرانشان قرار دادند، حال مایکروسافت نیز به صف این کمپانی‌ها پیوسته است. در صورتی که جزو کاربران ویندوز اینسایدر بوده و از گوشی‌های هوشمندی نظیر لومیا ۶۵۰، ۹۵۰ یا ۹۵۰ ایکس ال استفاده کنید، می‌توانید نسخه‌ی جدید اپلیکیشن والت را که امکان استفاده از پرداخت‌های مبتنی بر NFC را فراهم می‌کند، دریافت کنید. با استفاده از این اپلییکشن کافی است تا قفل گوشی هوشمند ویندوزی خود را باز کرده و آن را نزدیک به ترمینال مربوط بگیرید. اپلیکیشن والت قادر است اطلاعات مربوط به کوپن‌ها، کارت‌های اعتباری و رمزهای عبور کاربران را حفظ کند.

در حال حاضر استفادهی از این اپلیکیشن تنها محدود به کاربران آمریکایی با در اختیار داشتن شماری از کارت‌های مشخص نظیر ویزای بانک آمریکا است. البته با توجه به اینکه نسخه‌ی اصلی این اپلیکیشن منتشر نشده، باید در انتظار عرضه‌ی نسخه نهایی به سر برد. مایکروسافت هنوز اطلاعاتی را در خصوص زمان انتشار نسخه‌ی نهایی ارائه نکرده است، اما در صورتی که این اپلیکیشن همزمان با انتشار بروزرسانی مربوط به سالروز عرضه ویندوز ۱۰ همزمان شود، نباید شگفت زده شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات