با استفاده از فناوری جدید سونی، تلفن‌های‌هوشمند این کمپانی قرار گرفتن زیر آب را تشخیص می‌دهند

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
مطالعه 1 دقیقه
متخصصان سونی فناوری جالبی را توسعه‌ داده‌اند که با استفاده از آن تلفن‌هوشمند یا تبلت سونی قادر است تا از قرار گرفتن در درون آب آگاه شود. در حال حاضر این ویژگی را می‌توان از طریق مجموعه‌ی اپلیکیشن‌هایی که برای این منظور توسعه داده شده‌اند مورد استفاده قرار داد.
تبلیغات

اما این فناوری چگونه کار می‌کند؟  با استفاده از این فناوری گجت‌های تولیدی سونی که قابلیت ضدآب بودن را دارا هستند، امواجی را با فرکانسی که توسط سیستم شنوایی انسان قابل درک نیست، منتشر می‌کنند. این امواج از طریق دو میکرفون‌ موجود روی گجت مورد نظر ضبط شده و پردازش می شود. با پردازش امواج دریافت شده، و بررسی تاثیر محیط روی این امواج، تلفن‌هوشمند به قرار گرفتن در زیر آب یا قرار گرفتن در محیط بیرون از آب پی می‌برد.

لینک دانلود

همانطور که گفتیم در حال حاضر سونی برای استفاده از این فناوری مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها را منتشر کرده که شامل ۶ اپلیکیشن است. هرچند این اپلیکیشن‌ها فقط جنبه‌ی سرگرمی دارند، اما بسیار جالب توجه هستند. در حال حاضر این اپلیکیشن‌ها برای نسخه‌های قراردادی اکسپریا Z1 و اکسپریا Z تی‌موبایل برای آمریکا در دسترس قرار گرفته است.

اپلیکیشن‌های مورد نظر شامل Goldie ،Photo Lab ،Plantimal ،Rainy Oke ،Sink Sunk و Tiny Umbrella است. سونی API این فناوری را در دسترس برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار داده تا از آن در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند. مطمئناً در آینده شاهد استفاده از این فناوری در کاربردهای جالبی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات