۱۰ اپلیکیشن برتر iOS برای ویرایش عکس ها و تصاویر (بخش اول) - زوم‌اپ

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ویرایش تصاویر یکی از محبوب‌ترین اموری است که در حال حاضر توسط گوشی‌های موبایل انجام می‌شود. در این مقاله با ۱۰ اپلیکیشن حرفه‌ای در این زمینه آشنا خواهید شد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

با حرفه‌ای شدن دوربین‌های موبایل شاهد استقبال بی‌سابقه‌ی کاربران از عکس‌برداری بودیم. طبیعتا ثبت یک عکس ساده برای یک عکاس حرفه‌ای کافی نخواهد بود از همین رو به ابزارها و اپلیکیشن‌های حرفه‌ای‌تری برای ثبت عکس نیاز خواهد داشت. در ادامه با ۱۰ اپلیکیشن برتر آیفون که برخی از آن‌ها دارای نسخه اندرویدی نیز هستند آشنا خواهید شد.

Snapseed - رایگان

Snapseed تقریبا در گوشی تمام کاربرانی که با عکس‌ها و ویرایش تصاویر سروکار دارند نصب شده است. پی بردن به دلیل آن نیز چندان سخت نیست. این برنامه تمام ابزارهایی که برای ویرایش تصاویر لازم است را در خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به brightness, contrast, blurs, vignettes, and sharpening و ... اشاره کرد. رابط کاربری برنامه نیز به طور کاملا گویا و ساده طراحی شده است به طوری که حتی در اولین استفاده از برنامه نیز متوجه کارایی ابزارها خواهید شد. فیلترهای بسیار محبوب و بروزی در Snapseed وجود دارد و موضوعی که آن‌ را متفاوت‌تر از اپلیکیشن‌های مشابه می‌کند امکان تغییر شدت افکت‌ها است. نکته‌ی جالب دیگری که در Snapseed وجود دارد برخورداری از ActivityLog است که به کمک آن می‌توانید اگر از اعمال فیلتر یا تغییری در عکس پشیمان شدید، آن را حذف کنید.

نسخه اندروید | نسخه آیفون

Manual - با قیمت $۴.۴۹

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که قصد عکسبرداری در یک محیط نامناسب از لحاظ نوری، یا یک سوژه‌ی در حال حرکت را داشته باشید. اپلیکیشن Manual به شما اجازه خواهد داد تا مدیریت کاملی روی ISO، سرعت شاتر، White Balance و ... داشته باشید. البته این امر تا حد زیادی به قدرت دوربین گوشی شما نیز بستگی خواهد داشت و طبیعتا نباید انتظار عملکردی در حد دوربین‌های حرفه‌ای را از Manual داشته باشید اما با این حال مدیریت روی این موارد که در حالت عادی امکانپذیر نیست بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

نسخه آیفون

Slow Shutter Cam - با قیمت $۲.۹۹

احتمالا تاکنون عکس‌های زیبا و خاص Long-exposure که در آن نورها یا اجسام در حال حرکت به صورت دنباله دار ثبت شده‌اند را دیده‌اید. اگر قصد تهیه‌ی چنین عکس‌هایی را دارید می‌توانید از Slow Shutter Cam استفاده کنید. این اپلیکیشن تاثیر فوق‌العاده‌ای در عکاسی شهری خواهد داشت و اگر قصد عکاسی از یک قطار در حال حرکت یا عابرهای پیاده را داشته باشید Slow Shutter Cam می‌تواند این حرکت‌ها را به موج‌های دنباله دار و تار تبدیل کند و جلوه‌ی فوق‌‌العاده‌ای را به عکس‌های شما ببخشد. برای دستیابی به نتایج بهتر، دوربین خود را به صورت کاملا ثابت و روی یک سه‌پایه قرار دهید.

نسخه آیفون

Cortex Camera - با قیمت $۴.۴۹

اگر قصد عکسبرداری در محیط‌های کم نور را دارید بدون لحظه‌ای درنگ Cortex Camera را در گوشی خود نصب کنید. این برنامه دارای تکنولوژی و پردازش‌های داخلی متعددی است که انجام آن‌ها روی عکس‌ها کمی زمان‌بر خواهد بود و عکس‌هایی که توسط این برنامه ثبت می‌شوند به زمانی نسبتا طولانی برای ذخیره سازی نیاز دارند اما در مقابل نتیجه‌ای بسیار عالی و بدون نقص را به همراه خواهند داشت. عکس‌های بالا مقایسه‌ای بین دوربین پیش فرض iPhone۶ و اپلیکیشن Cortex Camera را به نمایش می‌گذارد و همانطور که قابل مشاهده است نتایج خروجی Cortex Camera فوق‌العاده بهتر از حالت پیش فرض ثبت شده‌اند.

نسخه اندروید | نسخه آیفون

LightTrac - با قیمت $۱۳.۹۹

LightTrac اپلیکیشنی جالب برای گوشی‌های موبایل است که توسط آن می‌توانید از زاویه‌ی تابش خورشید در زمان و مکان مورد نظر آگاه شوید. توسط این امر می‌توانید اطلاعات مربوط به نور و سایه‌های موجود در لوکیشن مورد نظر را دریافت کنید تا قادر به تصمیم گیری بهتری در رابطه با زمان یا مکان عکاسی باشید. اگر عکاس مراسم‌های عروسی هستید یا برای ساعتی خاص در روز نوبت عکاسی دارید، LightTrac می‌تواند در انجام برنامه ریزی‌ها به شما کمک کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که LightTrac نتایج نمایش داده شده را بدون در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی به شما اعلام خواهد کرد بنابراین در کنار اطلاعاتی که این برنامه به شما می‌دهد حتما از وضعیت آب و هوایی نیز مطلع باشید تا کاهش نور شما را غافلگیر نکند.

نسخه اندروید | نسخه آیفون

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات