بوت کامپیوتر توسط گوشی موبایل با اپلیکیشن DriveDroid - زوم‌اپ

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن DriveDroid یکی از جالب‌ترین برنامه‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون برای گوشی‌های اندروید منتشر شده است. توسط این اپلیکیشن می‌توانید گوشی خود را به یک حافظه‌ی جانبی برای بوت شدن کامپیوتر تبدیل کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

در کنار نسخه‌ی عادی سیستم‌عامل‌هایی همچون ویندوز که یک بار روی کامپیوتر نصب می‌شوند و بعد از آن بدون نیاز به دیسک نصب قابل استفاده خواهند بود، نسخه‌های بدون نیاز به نصبی نیز از سیستم‌عامل‌ها وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان توسط یک دیسک یا فلش، بدون نیاز به نصب، از یک سیستم‌عامل استفاده کرد. این نسخه‌های قابل حمل از سیستم‌عامل‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. برای مثال زمانی که ویندوز کامپیوتر به دلایل مختلف اجرا نمی‌شود می‌توانید قبل از نصب مجدد آن، با استفاده از یک دیسک یا فلش Bootable اقدام به انتقال فایل‌های مهم موجود در درایو ویندوز کنید تا قبل از نصب ویندوز و حذف تمام آن‌ها، قادر به نجات فایل‌های مهم خود باشید. برای مثال اگر در کامپیوتر خود ویندوز 7 مایکروسافت را نصب کرده‌اید، در کنار آن با استفاده از یک دیسک یا فلش بوت که شامل نسخه‌ی پرتابل Ubuntu، لینوکس یا ... است می‌توانید بدون نیاز به نصب، از آن استفاده کنید که البته بدیهی است که برای این امر وجود دیسک یا فلش مورد نظر برای هر نوبت استفاده ضروری است. DriveDroid اپلیکیشنی بسیار جالب برای گوشی‌های روت شده‌ی اندروید است که قادر به تبدیل گوشی موبایل شما به یک فلش بوت خواهد بود به این معنا که با متصل کردن گوشی خود به کامپیوتر، می‌توانید همیشه و همه جا از نسخه‌ی قابل حمل سیستم‌عامل‌های دیگر برخوردار باشید.

طبیعتا دیسک یا فلش بوت را نمی‌توان همیشه و همه جا با خود حمل کرد اما اگر چنین امکانی را به گوشی موبایل خود اضافه کنید بدون آنکه نیاز به حمل شیء جداگانه‌ای داشته باشید، یک سیستم‌عامل قابل حمل را همراه خود خواهید داشت تا در مواقع ضروری قادر به استفاده از آن باشید. این برنامه نسخه‌ی قابل حمل بیش از ۳۵ سیستم‌عامل‌ مختلف را همچون Mint, Ubuntu, Fedora, OpenSUSE and Arch Linux و ... با فرمت ISO/IMG در اختیار شما قرار خواهد داد که می‌توانید بر اساس نیاز خود به دانلود آن‌ها بپردازید. بعد از دریافت فایل‌های لازم گوشی شما از این پس قادر به بوت کردن کامپیوتر خواهد بود و اگر روزی توسط خرابی ویندوز غافلگیر شدید می‌توانید با اتصال گوشی خود به کامپیوتر، راه اندازی مجدد رایانه و انتخاب حافظه‌ی گوشی برای بوت، سیستم‌عامل پشتیبان خود را اجرا کنید تا قادر به انجام امور مد نظر باشید. همانطور که در ابتدا گفته شد این برنامه برای کارکرد نیاز به دسترسی روت خواهد داشت و بدیهی است که حجم قابل توجهی را نیز برای ذخیره‌ی فایل‌های سیستم عامل اشغال خواهد کرد. برای دانلود نسخه‌ی رایگان برنامه می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکته۱: پشتیبانی از این امر به kernel دستگاه بستگی خواهد داشت و بنا بر گفته‌ی سازنده با وجود آنکه اکثر گوشی‌های موبایل از این امر پشتیبانی می‌کنند، با این حال ممکن است برخی گوشی‌ها قابلیت استفاده به عنوان حافظه‌ی Bootable را نداشته باشند.

نکته۲: برخی از فایل‌های ISO از لینوکس تنها قابلیت بوت شدن از دیسک را دارند و قادر به استفاده از آن‌ها با این روش نخواهید بود.

نکات مثبت

  • Bootable کردن گوشی موبایل و بوت کامیپوتر
  • ارائه‌ی فایل‌های ایمیج از سیستم عامل‌ها
  • رایگان بودن امکانات اصلی برنامه

نکات منفی

  • ناسازگاری با برخی گوشی‌ها

دانلود اپلیکیشن

پلی‌استور

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات